KRZYSZTOF TURZAŃSKI
SŁAWA UMIŃSKA-DURAJ

Krzysztof Turzański Sława Umińska-Duraj

2022-07-28

Ścieżki rowerowe na finiszu

Ścieżki donikąd – takie jak na zdjęciu – teraz połączą się w jedną całość i zaczną tworzyć sensowny system połączeń, który ułatwi poruszanie się rowerem po mieście zapewniając miłośnikom dwóch kółek bezpieczeństwo. Jednocześnie rowerzyści przestaną być “przeszkodami” dla kierowców na drodze.

To bardzo długo i z trudem realizowany projekt. W tej chwili trwają jednak prace na wielu odcinkach i już wkrótce będziemy mogli zamknąć I etap prac. Dlaczego pierwszy etap? Bo cały czas projektujemy i przygotowujemy kolejne odcinki. Założenie jest proste – bezpieczne poruszanie się rowerem po całym mieście i wszystkich dzielnicach.

Prace trwają przy ulicy Szpitalnej, Gimnazjalnej, Kleeberga, Maczka, Olimpijskiej, Cichej, Jana Pawła, Skargi, Popiełuszki…  Powstaje najdłuższy odcinek wzdłuż wału Brynicy do Parku w Kamieniu. Prace trwają na wszystkich frontach. To oczywiście także utrudnienia, z którymi musimy się zmierzyć, ale mam nadzieję, że efekt końcowy będzie tego warty.

Już o tym pisałem wielokrotnie, ale ten projekt ślimaczy się głównie przez projektantów. Po zakończeniu prac czeka nas jeszcze batalia sądowa – w trakcie prac konieczne było wyłonienie nowych architektów, którzy musieli zacząć projektowanie właściwie od nowa. Niestety, nierzetelność wykonawców to dziś chleb powszedni. Od poprzedników będziemy dochodzić odszkodowania i zwrotu nakładów.

Dobra informacja jest natomiast taka, że na realizację tego projektu otrzymaliśmy 20 mln z UE, ale w trakcie realizacji wartość dofinansowania wzrosła, dzięki czemu mimo wzrostu kosztów inwestycji – mamy z czego to wszystko finansować.

W galerii zobaczycie zdjęcia, których autorem jest Damian Harazim, prowadzący profil Foto Piekary Śląskie, który serdecznie polecam.

← Powrót

Komentarze



5 1 vote
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
13 komentarzy
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Ola
Ola
17 dni temu

Szkoda, że z tej kupy kasy nie udało się wyciurkać małej części na uruchomienie 4 goownianych latarni wzdłuż starej obwodnicy. Albo choć na wiadro farby, żeby zrobić obrys drogi, tak, by zwiększyć bezpieczeństwo użytkowników i by nikt nie runął ze skarpy, jak będzie wracać z pracy.
Bo bajki, że od 10 lat nie udało się dogadać z GDDKiA i Tauronem proszę synom na dobranoc opowiadać, a nie okłamywać dorosłych ludzi.

Damian Harazim
Damian Harazim
16 dni temu
Reply to  Ola

Kurde, można mi znów będzie zarzucić coś, ale…
Jakim podłym typem trzeba być, by komuś w życie prywatne włazić z butami w g**nie umazanymi…
Można zgłaszać problemy, ale gdy robi się to w takim stylu….

Achim
Achim
15 dni temu
Reply to  Damian Harazim

Hahah znów się czopuś odezwał

Last edited 15 dni temu by Achim
r0m3s
r0m3s
17 dni temu

Aha, to dlatego te wszystkie ścieżki są takie spieprzone, wina projektantów. Tylko kto ich wybrał? Kto nadzorował? Kto odbierał?
Z tym na finiszu trochę pan poleciał. Na razie wybrane sterty ziemi, do końca jeszcze kawał drogi, nawet nie półmetek.

Paweł
Paweł
17 dni temu

Bardzo fajnie, że taka inwestycja jest realizowana 🙂 jednak chyba ktoś przegapił taki szczegół jak “zmiana organizacji ruchu”, zwłaszcza w ciągu ulicy Gimnazjalnej… I przejazd jest utrudniony (zwężenie plus sprzęt budowlany na jezdni), a przejście pieszo niemal niemożliwe (wystarczyło zrobić objazd ul. Kalwaryjską, a fragment Gimnazjalnej pozostawić dla ruchu pieszego) bo w tej chwili, żeby bezpiecznie przejść od ulicy Ziętka do Jainty to albo trawnikiem i przydomowymi parkingami (dla osób starszych czy z wózkiem niemożliwe) albo dwa razy dłuższą trasą przez Kalwaryjską (znów – co z ludźmi starszymi bądź z ograniczonymi możliwościami poruszania się?).

Damian Harazim
Damian Harazim
16 dni temu
Reply to  Paweł

Ale jak na Gimnazjalnej zrobić ten trakt, skoro całość jest poddana modernizacji pod nowy ciąg pieszo-rowerowy?
To będzie jedną nawierzchnia.

Robert
Robert
15 dni temu
Reply to  Damian Harazim

A no tak jak Pan Paweł napisał, wystarczy przeczytać. Zamknąć drogę dla ruchu kołowego, lub zrobić jeden kierunek, a na pozostałej części jezdni wyznaczyć pas dla pieszych …. ot filozofia . Ale miasto wybiera wykonawców a później tego nie nadzoruje … niestety tacy to są eksperci , a szkoda bo to wszystko można bez problemu zrobić.

wentyl
wentyl
17 dni temu

A zdaje Pan sobie sprawę, że niektóre z gotowych wymagają remontu? Ta przez Lipkę i KG jest z wieloma garbami, dziurami i progami, a ta “reprezentacyjna” (MOSiR-Świerklaniec) przypomina miejscami plażę, zwłaszcza dzieciaki mają problem przejechać.

Kolid
Kolid
16 dni temu

Skoro ścieżki rowerowe na finiszu, to co z Radzionkowską, bo to chyba zaczął pan robić jako pierwsze i ciągle nie skończone, nie zaczęte, nie wiadomo na jakim etapie. Kopie się? Sama się kopie? Z koniem się kopie? Obiecywał pan remont, a już 2 miesiąc syf i nie da się mieszkać.

Zatroskany
Zatroskany
16 dni temu

A można te zrealizowane i realizowane ścieżki pokazać na planie Piekar? Wtedy dopiero będzie można ocenić ich “sensowny system połączeń”.

Tom
Tom
13 dni temu
Reply to  Zatroskany
Andrzej
Andrzej
14 dni temu

Fajnie by było gdyby gdzieś była podlinkowana aktualna mapa Piekar z zaznaczonymi czynnymi ścieżkami rowerowymi,

Wkurzona Małolata
Wkurzona Małolata
12 dni temu

Czemu wczoraj nie było syren o 17.00?? Wstyd i żenada.