2015-11-02
“Uchwała z 2009 roku to jest kompletny bubel…”
Przewodniczący Rady Miasta Piotr Buchwald o strefie płatnego parkowania.
2015-11-02
“Uchwała z 2009 roku to jest kompletny bubel…”
Przewodniczący Rady Miasta Piotr Buchwald o strefie płatnego parkowania.
Komentarze
Uwaga! Dyskusja jest moderowana raz dziennie (zwykle rano) - komentarze nie pojawiają się od razu w momencie publikacji. Komentarze nie związane z tematem posta, obraźliwe, wulgarne nie są publikowane. Jeśli nie widzisz swojego komentarza sprawdź MOJE ZASADY i REGULAMIN
wszystko na temat, miał Korfanty większość w radzie to szły jego uchwały jak chciał..
Stanisław Korfanty wystawił swoich radnych którzy zagłosowali za jego uchwałą, uchwała od samego początku była krytykowana przez opozycje, a że trudno było słuchać Prezydentowi innych argumentów to ostał się kierowcom i władzy taki bubel przegłosowany prze radnych prezydenta.
ale taka jest prawda,
Wprost nie potrafię uwierzyć, że Stanisław Korfanty jest twórcą uchwały- kmiota prawnego, który nie jest obojętny dla mieszkańców i za który koszty ponoszą mieszkańcy, co za radni poparli ten bubel prawny ?
Art. 13b pkt 3 ustawy o drogach publicznych
3. Rada gminy (rada miasta) na wniosek wójta (burmistrza, prezydenta miasta), zaopiniowany przez organy zarządzające drogami i ruchem na drogach, może ustalić strefę płatnego parkowania
Nikt poza prezydentem S. Korfantym nie mógł złożyć projektu uchwały.
Przegłosowała uchwałę Rada Miasta zdominowana przez zwolenników S. Korfantego.
Na ostatniej sesji tłumaczenie radnego Korfantego, że to Rada Miasta tak chciała (w domyślenie nie On) było kuriozalne, zawstydzające.
Wyparł się swoich radnych Naszych Piekar poprzednich kadencji.
S. Korfanty jest przewodniczącym Klubu Radnych Nasze Piekary obecnej kadencji, jest wiceprzewodniczącym RM zgłoszonym przez tenże Klub.
To zadam Panu pytanie: dlaczego obecna prezydent nie złożyła wniosku o zmianę tej uchwały skoro to taki kmiot i bubel prawny? Wykonuje ją ślepo, a i z samym wykonaniem są problemy bo jest również niezgodne z przepisami.
Wiemy że chciano odstąpić od SPP ale to się nie udało. Więc należałoby to naprawić a nie ślepo wykonywać polecenia rady.
Co Pan na to, że samo wykonanie uchwały jest niezgodne z jej treścią? SPP na ulicach nie pokrywa się z SPP określoną w uchwale.
Uchwała o SPP faktycznie była widzi mi się byłej władzy ale już lekka hipokryzja, że co rusz wytyka się błędy a samemu nie jest się lepszym.
KZKGOP musi projekt SKUP rozliczyć do końca roku pod groźbą utraty 100 mln dotacji.
Parkomaty są już podłączone od ub. roku.
Nic nie można grzebać przy parkomatach póki projekt SKUP nie zostanie odebrany i dotacja potwierdzona.
Chce Pan żeby Piekary stały się ‘kozłem ofiarnym’, żeby przez majstrowanie przy podpisanych umowach ws. parkomatów winiono nas za utratę 100 mln zł.
W ustawie o drogach publicznych jest wyraźnie zapis o jednej strefie parkowania. W Piekarach mamy chyba 7 stref. Stąd pewnie tyle byków.
Np. ul. Wigury, strefa jest dla wjeżdżających od ul. Sienkiewicza ale nie dla wjeżdżających od Bytomskiej, wystarczy w odpowiednim kierunku zaparkować 😉
Nie bój nic, narazie bilety, czyli podstawa działania karty to jest porażka. Narazie to miesięczne jak od stycznia ktoś zaklepie ten system, a będą takie żarty z jednorazowymi to przestanie być śmiesznie.
Moim zdaniem nie było sensu składać wniosku skoro pani Prezydent zaproponowała radnym wczesną wiosną likwidację strefy, a tym samym uchwała RM stałaby się bezprzedmiotowa. Do tej pory radni nie podjęli wiążącej decyzji w tej sprawie. Jeżeli strefa zostanie, bubel zostanie poprawiony. Jestem przekonany, że Przewodniczący RM P.Buchwald w tym kształcie uchwały nie zostawi.
No jasne, po co poprawiać bubel skoro radni może zlikwidują strefę a jeśli nie to wtedy będziemy się martwić. Pożarom należy przeciwdziałać a nie je gasić.
Wolałbym, aby jednak pożary były gaszone 😉
Wycofanie to jedno, natomiast zmiany, które uwzględniają takie zło konieczne jak “mieszkaniec” powinny być wprowadzone natychmiastowo.
Nie doczekałem odpowiedzi, zatem ponawiam.
1. SPP nie może być szarpana w takim stopniu jak została wymyślona.
Niech to jest spora powierzchnia Centrum.
Teren, którego bokami są: Wyszyńskiego-Bytomska-3-go Maja-Ziętka.
2. Mieszkańcy Piekar Śląskich MUSZĄ mieć możliwość wykupienia stałego abonamentu rocznego. Podwórka mamy i tak już przepełnione, trawę rozjechaną. Dodatkowe samochody pogorszą sytuację. Mamy to ratować Budżetem Obywatelskim?
3. Parkomaty od razu powinny pójść do chętnych. Dajcie pracę parkingowym. Grupa chętnych, bezrobotnych znajdzie pracę i wszystkim wyjdzie to na lepsze. Straż Miejska (którą najlepiej rozwiązać, bo sam ich nigdy w Piekarach nie widziałem w akcji) nie musi sprawdzać karteczek za szybą – zrobią to parkingowi.
Ciekawostka parkomatów – w Bytomiu nie wydają reszty – płacisz 1,50 monetą 5 zł. i tracisz 3,50 zł. Jak z naszymi?
4. Jak mają sobie radzić mieszkańcy mający miejsce parkingowe na podwórku? Wyszyńskiego i prawie każde inne ulice mają wjazdy na podwórka, gdzie parkują mieszkańcy. Co mają zrobić mieszkańcy, gdy zaparkują tam samochody STA, SY, SK, SH i inni przyjezdni chcący ominąć SPP?
Straż Miejska nic nie zrobi, bo to często teren wspólnoty, prywatny.
Co z parkowaniem przy Polo Market, Kaufland i innych marketach?
Darmówka?
5. SPP nie rozwiązuje w tej formie problemu braku rotacji miejsc.
To kolejny pomysł byłej władzy, który jest tak ogólnikowy i niedokładny, że wprowadzi zbędny chaos. Jeżeli wszystko ma być zgodnie z prawem, to proszę mi powiedzieć czy:
a) brak możliwości wykupu abonamentu przez Mieszkańców Miasta Piekary Śląskie jest zgodny z prawem?
b) można wybierać dowolnie zasięg strefy, ograniczając go tylko do centrum miasta i to w sposób wyrywkowy? Strefa to przestrzeń, a nie fragmenty ulic.
c) parkomaty to jedyny możliwy sposób egzekwowania należności?
d) konsekwencje wprowadzenia SPP mają ponosić mieszkańcy podwórek w strefie mieszkańców i markety jako właściciele parkingów?
e) są prognozowane zyski związane z wprowadzeniem SPP i na jakie cele planowane jest ich przeznaczenie?
f) pojawi się projekt Uchwały znoszący SPP w obecnej formie, by móc przygotować coś sensownego, co przyniesie chociaż jedną korzyść?
Nie wiem co mam Panu odpowiedzieć, bo zgadzam się z Panem w większości punktów. Podnosiłem te argumenty podczas prac nad uchwałą, głosowałem przeciwko jej wprowadzeniu. Dziś niestety, prezydent musi wykonać obowiązującą uchwałę – stąd uruchomienie SPP.
1 i 2 – oczywiście
3 – nie bardzo, SPP jest elementem większego projektu, a nie jedynie piekarską decyzją stąd organizacja jest taka a nie inna
4 – teren prywatny jak przy marketach, podwórkach itp. to kwestia decyzji właścicieli
5 – zgadzam się
e) wg. szacunków wpływy pokryją koszty obsługi, zysków z tego projektu nie przewiduje się, a w każdym razie nie w takim zakresie, żeby można było mówić o ich przeznaczeniu na coś sensownego
f) jeśli radni podejmą uchwałę intencyjną i umożliwią prezydentowi podjęcie rozmów i uzyskanie zgody na wycofanie się z SPP – projekt uchwały trafi pod obrady
Dziękuję za odpowiedź.
Powiem szczerze, że “wyprodukować” tak strzępkowy projekt mógł dowolnie wybrany Mieszkaniec Piekar. Od Włodarzy oczekiwać należy rzetelności, ale jak pokazujecie systematycznie, dawniej nie miało to miejsca. Zaskakuje mnie polemika do obecnych działań ze strony S. Korfantego, podczas gdy sam ponosi odpowiedzialność za fatalne Uchwały. Gdzie nie spojrzeć, tam niedoróbki. Gdyby jeszcze jakoś to było sensownie uzasadnione… Moim zdaniem wszystkim korzystającym z SPP w Piekarach należą się przeprosiny ze strony głosujących “za” w 2009 roku.
A Pan S. Korfanty zamiast po męsku przyznać się do błędu (kolejnego…), na swoim blogu czepia się braku zaangażowania w nagłośnienie uruchomienia SPP.
Panie Korfanty, niech Pan to ludziom ogłasza, bo ten bubel to dziecko Pańskiej Prezydentury. Niech Pan wyjdzie do ludzi, wytłumaczy się z widocznych dla szarego obywatela błędów, których Pan i Pana doradcy nie widzieli.
Niestety nie wszyscy potrafią przyznać się do błędu .
Jak powiedział Piotr Buchwald na sesji bubel napisany na kolanie ,zresztą kolejny wytknięty przez pana Piotra
radnemu S.Korfantemu
Z drugiej strony nalezy zadac pytanie dlaczego obecna wladza nie poprawila tej uchwaly. Skoro nie bylo woli na likwidacje SPP to w ciagu roku spokojnie mozna bylo ja poprawic.
Jeżeli Prezydent musi to znaczy że nie ma żadnej władzy i że jest niewiele wart. A gdyby ktoś wcześniej uchwalił, że Prezydent ma pełnić swoją funkcję teraz za darmo i że ma rano ze sprzątaczkami sprzątać chodniki, czy Prezydent wyraził by na to zgodę? Nowa władza po prostu ośmiesza siebie, mówiąc że musi bo ktoś wcześniej uchwalał, to kto tu kur-wa rządzi nowy Prezydent, albo mamy jakiś kabaret i odstawiany jest jakiś cyrk;)
Demokracja opiera się na trójpodziale władzy miedzy ustawodawczą/wykonawczą i sądowniczą. Podstawowe zasady.
Tak. Tylko że większość uchwał przygotowuje prezydent.
Powinien być system prezydencki, na wzór amerykański, prezydent powinien rządzić niemal samodzielnie poprzez dekrety, uchwały, zarządzenia. Potrzeba nam mądrego i silnego człowieka, zarówno na polu lokalnym jak i krajowym. Nie sprawdzi się to do wymiany za 4 lata. Inaczej w kraju lepiej nie będzie, partie polityczne nie odejdą od koryta nigdy. Od 25 lat te same gęby tylko pod inną nazwą.
To już widzę w tym systemie jak zapuszczonym miastem były by Piekary po rządach S. Korfantego.
Anonim – kultura wypowiedzi na tym samym poziomie co całość wypowiedzi.
Gościu, nie wiem skąd się urwales, ale Korfanty miał większość w Radzie praktycznie przez cały czas. Jedynie na początku pierwszej kadencji miał pewne problemy. Dlatego miał pełnię władzy. W jakim stanie zostawił Piekary. W najlepszej sytuacji finansowej w historii Piekar, z pełnym zabezpieczeniem do wykonania poważnej inwestycji. 20 mln wolnych środków. To taki zły stan? Gdzie ten audyt , który miał pokazać nieudolność tej prezydentury. Władze zorientowaly się, że niestety nie ma uchybień i zamiotly temat pod dywan. A na poprawienie uchwały Pani prezydent miała czas od końca zeszłego roku. Taki czas mieliście też w ubiegłej kadencji jako radni. Dlaczego teraz się obudziliscie?
Rozumiem, że jakość projektowanych inwestycji i prowadzonych inwestycji był wzorcowy. Rynek jako wizytówka miasta, zaraz po szpitalu bez toalet.
Fajnie że zadbał o budżet. Mieszkanie mam ogrzewane piecowo (c.o. jakoś nie załatwił), w kamienicy która się sypie i nie ma kasy na remont. Chodzę po dziurawych chodnikach, czasem mogę wpaść do piwnicy, bo kradzione metalowe pokrywy nie są uzupełniane (brak kasy). Klatki są obskurne, bo oczywiście nie było środków na ich odmalowanie. Mieszkańcy Arrady na pewno też czują wsparcie jakie dostawali od minionych Włodarzy. Te pieniądze widać było w premiach i nagrodach w piekarskiej budżetówce…
“Gościu”… Winszuję kultury wypowiedzi i szacunku do oponenta Anonimie..
Jaki szpital bez toalet? Propaganda widzę przeszła przez Ciebie już dogłębnie. Pokaż mi choć jedne miasto w Polsce, które nie zmaga się z problemami które opisałeś. Gołym okiem można zauważyć zmiany na plus jakie dokonały się za kadencji Korfantego. Piekary nie mają rynku. Przypuszczam, że chodzi Ci o plac na zbiegu ulic Miarki i Wyszyńskiego. Gdyby obecne władze miasta o niego zadbały, czyli czyściły na bieżąco, dodali trochę zieleni to miejsce za dnia prezentowało by się o wiele lepiej niż teraz. W nocy za przyczyną lamp miejsce wygląda wg mnie całkiem przyzwoicie. Oczywiście, że mieszkańcy Arrady dostali wparcie od władz miasta. Mieli dostęp do bezpłatnego korzystania z usług radcy prawnego. Korfanty nie chciał wykupić tych mieszkań, bo nie urwał się z choinki i wiedział, że Piekar na to nie stać i są im nie potrzebne mieszkania w opłakanym stanie, za które mieliby zapłacić wszyscy Piekarzanie.
Do Anonima cyt. “W najlepszej sytuacji finansowej w historii Piekar, z pełnym zabezpieczeniem do wykonania poważnej inwestycji. 20 mln wolnych środków”
Nie wiem skąd Pan/Pani wziął/ęła kwotę 20 mln wolnych środków, skoro w Budżecie 2015 wyraźnie jest napisane:
“3) wolnych środków stanowiących nadwyżkę środków pieniężnych na rachunku bieżącym wynikającą
z rozliczeń kredytów i pożyczek z lat ubiegłych – 8.572.442,-zł”
To była suma, którą Korfanty zostawił. Szkoda tylko, że w Budżecie nie zostały zabezpieczone środki na Szpital, Dworzec i np. podwyżki dla pracowników administracji i obsługi w oświacie, które obiecywał Pan Korfanty przed wyborami.
Audyt był wykonany w większości placówkach podlegających Miastu, np. w MDKu, gdzie została zwolniona Pani Szaflik po naruszeniach, których się dopuściła w wielu obszarach. (patrz wpis na blogu)
Jeśli chodzi o SPP, to lepiej i rozsądniej było ją wprowadzić, z racji tego, że KZK GOP musiało by oddać 100 mln dotacji po wycofaniu się Piekar z SPP, a my jako członek KZK GOP partycypowalibyśmy w tej sumie.
@Natalia Ciupińska
Stąd:
“Emocje wywołał pan skarbnik miasta, kiedy poinformował radnych, że w tegorocznym budżecie może być teoretycznie zagospodarowane ok. 23,4 mln. złotych z puli wolnych środków! „Pochodzące” z rozliczenia roku 2013 – 8,5 mln zł, zostało ujęte w moim projekcie budżetu na rok 2015, natomiast kolejne ok. 14,9 mln. zł (wynik z rozliczenia roku 2014) jest do dyspozycji pani prezydent i Rady Miasta. Z tej puli pieniędzy pani prezydent, wprowadzając zmiany do budżetu 2015, zadysponowała już wydanie kwoty ok. 6,4 mln zł. Zatem teoretycznie do wydania pozostaje jeszcze 8,5 mln. zł.”
Środki w budżecie nie zostały wprost zabezpieczone na te cele, o których Pani wspomniała, ale nie trzeba być wybitnym zarządcą, żeby spośród kilkunastu milionów złotych nie potrafić przeznaczyć ich na konkretny cel. Takie zarzuty są komiczne musi Pani przyznać 🙂
A gdzie ten hucznie zapowiadany od razu po wygranych wyborach audyt, który miała przeprowadzić profesjonalna firma z zewnątrz w Urzędzie Miasta. Nowe władze się mocno zdziwiły gdy dowiedziały się w jakim stanie przejmują miasto i wiedziały, że żadnych poważnych błędów ten audyt by nie wykazał.
A to, że strefa jest dobrym pomysłem najlepiej świadczy fakt, że w godzinach szczytu nie ma problemu z zaparkowaniem w centrum miasta.
@Anonim Jeszcze raz Panu odpowiem. Audyt był wykonany w większości placówkach podlegających Miastu, np. w MDKu, gdzie została zwolniona Pani Szaflik po naruszeniach, których się dopuściła w wielu obszarach. (patrz wpis na blogu bądź artykuł w Przeglądzie Piekarskim chyba z lutego, albo marca )
Jeśli chodzi o SPP, świetnie jest gdzie zaparkować na Wyszyńskiego. Genialnie, a to że nie można zaparkować pod domem na Kościuszki to też świetnie?
To, że wszystkie poboczne drogi są zapchane to też świetnie?
Te auta nie wyparowały po porostu się przeniosły tam, gdzie nie ma SPP, czyli wszystkie drogi obok np. Kościuszki, Żwirki, Janty itp.