KRZYSZTOF TURZAŃSKI
SŁAWA UMIŃSKA-KAJDAN

Krzysztof Turzański Sława Umińska-Duraj

2023-09-21

Bytomska, Chopina, Radzionkowska, Darwina, Jasna, Ustronna… remontujemy – budujemy

Trwa ofensywa remontów drogowych. Do końca roku zakończymy wielki projekt infrastrukturalny. Oprócz prowadzonych od dłuższego czasu remontów i kapitalnej budowy dróg: Jesienna, Ustronna, Stawowa, Kościelna, Chabrowa, Konwaliowa, Groszkowa, Jasna, Cicha, Darwina, a także Kawalca i Radzionkowska, gdzie łączne koszt to blisko 27 mln. zł. realizujemy też remont głównej ulicy miasta – Bytomskiej. Trwa również przebudowa DW 911 w rejonie ul. Karola Miarki i ul. Podmiejskiej.

Na ul. Darwina nowa nawierzchnia nabiera kształtu. Powstaje chodnik, ścieżka rowerowa i zupełnie nowa droga. Docelowo planujemy przedłużyć ścieżkę rowerową i połączyć ją (wraz z chodnikiem) z parkiem międzyosiedlowym. Ta inwestycja przewidziana jest na przyszły rok. Nie tylko poprawi komunikację Darwina, ale poszerzy system połączeń rowerowych w naszym mieście.

Na ul. Kawalca są już chodniki pojawiła się też pierwsza warstwa asfaltu, w przyszłym tygodniu będzie też i druga.

Na ul. Radzionkowskiej wykonane zostały prace związane z budową dwóch odcinków kanalizacji deszczowej, przebudowano kolidującą infrastrukturę techniczną (sieć gazowa, sieć elektroenergetyczna), wykonane zostały prace ziemne związane z budową sieci oświetlenia ulicznego oraz prace ziemne związane z budową kanału technologicznego na całym odcinku ul. Radzionkowskiej. Na całym odcinku ul. Radzionkowskiej z warstw konstrukcyjnych nawierzchni drogi wykonana została warstwa mrozoochronna oraz część warstwy podbudowy zasadniczej. Na części pojawił się już asfalt w innych miejscach prace nadal się toczą. Połowa długości drogi ma już warstwę asfaltową.

Także na ulicach w rejonie Józefki prace powoli zmierzają do końca i niebawem pojawi się pełna nawierzchnia. Na ul. Jesiennej na dniach powinien pojawić się asfalt.

Koszt inwestycji – przebudowa ul. Bytomskiej to ponad 600 tysięcy zł. Modernizacja realizowana jest z utrzymaniem ciągłości ruchu, przy wprowadzonym ruchu wahadłowym. Jak do tej pory pracę idą sprawnie i można liczyć ze już na początku października będzie po remoncie i utrudnieniach.

Pracujemy też nad remontem nawierzchni ul. Fryderyka Chopina na odcinku od skrzyżowania z ulicą Dębową do skrzyżowania z ulicą Wyzwolenia. Zakres robót obejmuje likwidację kolein, ubytków, wykruszeń i deformacji jezdni. W rejonie przystanku autobusowego zostanie utworzone przejście dla pieszych. Koszt w tym wypadku to 419.521 zł.  Na oba zadania pozyskaliśmy dotację z Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii, z tzw. Funduszu Odporności.

Trwają też prace przy budowie połączenia pieszo-rowerowego w rejonie DW-911, ul. Karola Miarki i ul. Podmiejskiej, to zadania zostanie sfinalizowane pod koniec 2024 r. i pochłoną kolejne – 15.460.440 zł.

W latach 2022-2024 – na inwestycje i remonty drogowe wydamy kwotę ponad 50.000.000 zł! Razem zmieniamy Piekary!

← Powrót

Komentarze



Uwaga! Dyskusja jest moderowana raz dziennie (zwykle rano) - komentarze nie pojawiają się od razu w momencie publikacji. Komentarze nie związane z tematem posta, obraźliwe, wulgarne nie są publikowane. Jeśli nie widzisz swojego komentarza sprawdź MOJE ZASADY i REGULAMIN

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
21 komentarzy
Newest
Oldest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
321 start
321 start
1 rok temu

Kiedy Radzionkowska zostanie otwarta? Miała być gotowa do końca października, czyli na Wszystkich Świętych z KG można pojechać na cmentarz do Radzionków już bez objazdu?

321 start
321 start
1 rok temu

Za miesiąc zakończenie prac? Odważnie powiedziane. Ambitny plan patrząc na Radzionkowską obecnie.

PiekarskaBejba
PiekarskaBejba
1 rok temu

Brawo!

Radek
Radek
1 rok temu

A na co i komu tam tak szeroki chodnik jak tam nikt nie chodzi ,2 osoby tygodniowo? Ścieżka też prowadzi do nikąd bo dalej obwodnica i nikt o zdrowych zmysłach tam na rowerze nie pojedzie bo zwyczajnie strach jak takie natężenie samochodów. Najważniejsze żeby było się czym pochwalić przed wyborami bo tylko o to chodzi a że pieniądze podatników wyrzucone w błoto to nie szkodzi to i tak nie nasze. Dla małego człowieka to może i dużą ulica dla normalnych ludzi już nie

Wpa
Wpa
1 rok temu

Dlaczego to pobocze wygląda jak chodnik? Nie będzie to się myliło?

Richad
Richad
1 rok temu

Jeżdzę zawodowo dużo po kraju lecz takiej drogi to jeszcze nie widziałem, budować od podstaw jezdnię tak wąską to raczej nie do końca słuszna kocepcja. Tutaj oszczędnosći nie powinny być pierwszo planowe, oczywiście droga rowerowa i chodnik to wg mnie bez zastrzeżeń, jednak jezdnia z taką szerokością to więcej niż słabo. Już jedną główną w naszym mieście spartaczono ponad 2-3 dekady temu ( wiadukt nad Brynicą jedno jezdniowa po obu kierunkach) ciągłe zmiany rozbudowania bez efektów płynności ruchu. Nawet przy rozbudowie autostrady za rządów Tuska i Nowaka nie było silnej argumentów od Włodarzy Naszego miasta na jego rozbudowę, kolejny raz oszczędności. Po co mieli się wychylać przed Panem Premierem, jak to jeden z minstrów powiedział “nima pinidzy to nima” Oczywiście riposta Pana Prezydenta będzie jak zawsze w sedno sprawy min szerokości wg przepisów zachowana jednakże nie o to w tym wszystkich chodzi. Taką drogę to buduję się na dzisięciolecia, jestem ciekaw jak będą mijały się samochody pow. 3,5t jak śmiem rozumieć po drodze rowerowej, czy też będzie zgodnie z przepisami?. Najbardzej ciekawi mnie jakie były przesłanki aby jednia dla samochodów była tak wąska, bo moze o czymś nie wiemy?

Last edited 1 rok temu by Richad
zygmunt
zygmunt
1 rok temu

No troche Pan przesadził bo Radzionkowska miala min. 5 m szerokości i dochodziła do 5,5 m. Zresztą w każdej chwili można to sprawdzić na geoportalu i ortofotomapie.
Tak więc z tymi 4 metrami to przegięcie.

LEON z Piekor
LEON z Piekor
1 rok temu
Reply to  Richad

Panie Richad, pamiętam, jak Most został wybudowany , a w tamtym rejonie nie było nic , nawet jezdni.
Jak na tamte czasy (lata80) to był I tak cud ,że ktoś pomyślał o budowie Drogi -obwodnicy.
Most jak dobrze wiem stał kilka lat zanim zrobiono droge. Jak na tamte czasy to wiadomo ile było samochodów na drogach. Co do radzionkowskiej ,to jako droga łącząca dwa powiaty, wylotowa z miasta powinna być szersza niż te 5,5m. Ale najważniejsze, że jest po generalnym remoncie , a nie załatana jak co roku.

P Śl
P Śl
1 rok temu
Reply to  Richad

Będzie wąsko, będziecie jeździć wolniej. Będzie tak jak w Jaworznie – mniej przestrzeni dla tych co jeżdżą szybko, ale bezpiecznie, a potem leżą na przepustach, drzewach, płotach czy innych murach oporowych. Przy okazji nie będzie trzeba odśnieżać dwa razy i kolein na środku pasa jak w Brzozowicach. Nie będzie wyścigów jak na Bytomskiej pod Urażowką. To jest lokalna droga dla Kozi Góry, a nie tranzytowa. Pojazdy 3,5 t będą się mijały POOOWOOOLI. Zresztą w Kozi Górze lokalne drogi nie są raczej dostosowane, ani do ciężkich pojazdów, ani do latania 100km/h, więc bardzo dobrze, że droga będzie odpychała tych, którzy tam jechać nie muszą. Tam chyba nawet chodników nie ma albo jest ich jak na lekarstwo?

Andrzej Marten
Andrzej Marten
1 rok temu

Dlaczego na Radzionkowskiej dwa pasy ruchu są oddzielone krawężnikiem, w dodatku jeden jest wyżej od drugiego? Co to ma być za fuszerka?

Łon
Łon
1 rok temu
Reply to  Andrzej Marten

Dzięki tak szerokiej ścieżce rowerowej, no i jezdni ul. Radzionkowskiej, będziemy mieli teraz w Piekarach awaryjny pas startowy dla lotniska w Pyrzowicach XD Nawet kierunku wschód-zachód się zgadzają.

Robert
Robert
1 rok temu

A czy ta ” jezdnia ” dla rowerzystów będzie fizycznie oddzielona od jezdni dla samochodów ? Czy znowu będzie taki dziwny układ jak na Branickiej ?

Zadowolony
Zadowolony
1 rok temu

Na Jesiennej przelom jak wynalezienie druku!!! Zmiana epoki! Jest dobrze…

LEON z Piekor
LEON z Piekor
1 rok temu
Reply to  Robert

Przecież widać na fotkach ,że jest kraweznik oddzielający.