
2023-09-06
Od jutra (7 września) remont Bytomskiej
Od jutra rozpocznie się remont nawierzchni ul. Bytomskiej na odcinku od skrzyżowania ulic Wyszyńskiego i Miarki do rejonu Urzędu Skarbowego. Zakres prac obejmować będzie wykonanie nakładki asfaltobetonowej oraz zmianę lokalizacji przejścia dla pieszych w rejonie Urzędu Miasta Piekary Śląskie. Koszt inwestycji to ponad 600 tysięcy zł.
Modernizacja zrealizowana zostanie z utrzymaniem ciągłości ruchu, przy wprowadzonym ruchu wahadłowym. W trakcie prowadzonych prac w rejonie skrzyżowania, sygnalizacja świetlna na skrzyżowaniu ulic Bytomskiej, Wyszyńskiego i Karola Miarki pozostanie wyłączona. Ruch kierowany będzie ręcznie.
Termin zakończenia inwestycji uzależniony będzie od warunków atmosferycznych, ale jest szansa, że potrwa jedynie trzy tygodnie. Prosimy o zachowanie szczególnej ostrożności i w miarę możliwości omijanie tego odcinka drogi. Przebudowa ul. Bytomskiej będzie się wiązała ze sporymi utrudnieniami drogowymi i zmianą organizacji ruchu. Warto jednak będzie poczekać na efekt końcowy.
W przypadku modernizacji nawierzchni jezdni ul. Bytomskiej koszty wyniosą 644.983 zł i dotyczyć one będą odcinka od skrzyżowania z ulicami Wyszyńskiego i Karola Miarki do rejonu przy budynku Bytomska 95 (gdzie nawierzchnia była wymieniana 2020 r. aż do skrzyżowania z ul. Ziętka).
W tym roku kompleksowo wyremontowane zostaną odcinki ulic Bytomskiej i Chopina (kwota 419.521 zł). Na oba zadania Piekary Śląskie pozyskały dotację z Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii, z tzw. Funduszu Odporności. To już kolejna w tym roku inwestycja drogowa w mieście.
Razem zmieniamy Piekary Śląskie!
Trwają także remonty i budowy wielu innych ulic: Radzionkowska, Darwina, Cicha, Jasna, Kawalca i system dróg na Józefce. Zobaczcie postępy prac:
Komentarze
Drugi dzień remontu i już pierwsza warstwa położona na całości. Pięknie. Jak tak dalej pójdzie, to za pare dni będzie gotowe. Nie zapeszam 🙂
„ W przypadku modernizacji nawierzchni jezdni ul. Bytomskiej koszty wyniosą niemal 1,2 miliona złotych dotyczyć one będą odcinka od skrzyżowania z ulicami Wyszyńskiego i Karola Miarki do rejonu przy budynku Bytomska 95 (gdzie nawierzchnia była wymieniana w 2020 roku aż do skrzyżowania z ul. Ziętka). ”
Co jest przyczyna skrócenia remontu drogi?
W którym miejscu zostanie zlokalizowane przejście dla pieszych? W mediach pojawiają się informacje o przeniesieniu przejścia, które aktualnie znajduje się bezpośrednio na wprost wyjścia z UM, ale nikt nie podaje jego nowego położenia.
Ciągle będzie znajdować na wysokości UM jednak nieco wcześniej, żeby umożliwić bezpieczne ustawienie się do lewoskrętu w stronę przedszkola.
Dziękuję za odpowiedź.
A nie można wybrać jakieś firmy co by zrobiła to do porządku tylko co parę lat łatać. Za granicą jak budują np; autostrady to wytrzyma 50 lat w Polsce po 5 latach trzeba remontować co to są za firmy? kierowcy mówią ze jak jadą np; do Pyrzowic to skaczą jak na skoczni więc kto takie buble buduje?
gdzie autostrady wytrzymują 50 lat bez remontu?
Np; w Niemczech
Oczywiście można, ale wtedy zrobi się porządnie jedną ulicę a nie dziesięć. Tu chodzi o ilość a nie o jakość wykonania.
Jeśli myślicie, że problem z Bytomską rozwiązany, to się mylicie. Ludzie pisząc kiedy zostanie zrobiona Bytomska mają na myśli cały odcinek od skrzyżowania z Wyszyńskiego aż po skrzyżowanie z Brynicką, więc to jedynie jakiś ochłap.
remont Bytomskiej już od lat się prosi, ale żeby zaczynać remont kiedy wszyscy po urlopach wrócili do pracy, szkól (nauczyciele, pełnoletni uczniowie itp.) całe miasto jest zakorkowane, łącznie z obwodnicą nic tylko pogratulować pomysłu
Przecież to już standard. W wakacje mniejszy ruch można bo zrobić remont ale po co jak można ludziom uprzykrzyć życie pod hasłem
RAZEM ZMIENIAMY PIEKARY ŚLĄSKIE
Mogli na tydzień zrobić objazd i spokojnie wyremontować a tak będą korki i wykonanie tak jak w poprzednich latach.
Czy może Pan odpowiedzieć – jak to możliwe, że w dniu rozpoczęcia remontu głównej ulicy, przyjmuje Pan propozycję organizacji ruchu na ten czas (objazdów autobusów), obiecując przesłać je dalej (do ZTM)? Nikt o tym wcześniej nie pomyślał?!
Jak by remont zrobili w wakacje, to by narzekali ,czemu nie robią tego jesienią.
Ja zas mogę napisać, czemu nie robią remontu od 17.00 do 21.00? Wtedy unikniemy korków.
Co do mieszkańców, to każdy ma trochę oleju i jak wie o remoncie, to go ominie, gorzej z autobusami lub gośćmi w mieście.
Wyszybskiego i Butomska powinna być zrobiona jako ulice główne, reprezentacyjne ,ładne, zadbane ,żeby było widać “gospodarza”, budynki odnowione, ba oczyszczone elewacje frontowe- fakt ,że wiele jest prywatnych, ale.miasto powinno jakoś pomóc w dofinansowaniu – priorytet.
Proszę zobaczcie sobie promień 300m od UM, jeden wielki bajzel ,syf , właściciele zbierają czynsze , jakiś procent dba o czystość, ład , a reszta?
Nie ma rejonu gdzie można by było wyjść wieczorem , na “wieczorną randkę czy spacer” , takie te piekary bez tego CZEGOŚ.
Jakoś pomóc? Czyli jak? Wykonać z budżetu miast? Szybko mielibyśmy znowu CBA i wszystkie inne możliwe kontrole. My remontujemy gminne tereny, prywatni właściciele muszą remontować sami swoje budynki.
Nie wiem z jakiego programu,ale Bytom tak właśnie zrobił m.in. na ul. Mickiewicza. Wiem temat trudny , ba problematyczny , bo miał już prezydent dziesiątki spraw sądowych czego współczuję i zapewne byłyby kolejne.
Z drugiej strony Piekary nie posiadają pięknych zabytkowych kamienic, którymi można się poszczycić jak np. Bytom.