KRZYSZTOF TURZAŃSKI
SŁAWA UMIŃSKA-KAJDAN

Krzysztof Turzański Sława Umińska-Duraj

2024-07-24

52 mln zł na drogi!

W minionych latach wydaliśmy na drogi 52 miliony złotych. Wyremontowaliśmy i wybudowaliśmy aż 32 km ulic. Pozyskaliśmy blisko 30 mln. zł na ich modernizację. Etapami remontujemy ulicę Bytomską. W tym roku przebudowaliśmy ją na odcinku od ul. Jana Pawła II do ul. Tarnogórskiej za kwotę 1.990.000 zł. Przebudowano też odcinek ul. Tarnogórskiej od ul. Brynickiej do ul. Pokoju za około 950.000 zł oraz Tarnogórską od ul. Bytomskiej do rejonu ul. Zgrzebnioka za około 460.000 zł.

W latach 2022-2024 realizowane były: Jesienna, Ustronna, Stawowa, Kościelna, Chabrowa, Konwaliowa, Groszkowa, Jasna, Cicha, Darwina, a także Kawalca i Radzionkowska.

Etapowo remontujemy też jedną z głównych ulic miasta – Bytomską. W 2022 r. przebudowaliśmy pierwszy odcinek od ronda Kopalni Julian do ul. Wyszyńskiego, zakończył się też drugi etap modernizacji od ul. Wyszyńskiego do ul. Pod Lipami.

Ul. Sadowskiego na odcinku od ul. Stalowej do ul. Szybowej także uzyskała nową nawierzchnię. Inwestycja realizowana była w ramach Funduszu Odporności na rok 2024 i kosztowała koszt realizacji wynosi 723 503,23 zł.

Trwają też prace przy budowie połączenia pieszo-rowerowego w rejonie DW 911, ul. Karola Miarki i ul. Podmiejskiej. To zadanie zostanie sfinalizowane pod koniec 2024 r. i pochłonie ponad 15 mln – na nie również uzyskaliśmy środki zewnętrzne.

Na wyremontowanych odcinkach Przyjaźni i Długosza odnowiono nawierzchnię poprzez wykonanie nakładek asfaltobetonowych. W przypadku ulicy Wyszyńskiego przeprowadzono remont nawierzchni zatoki autobusowej wraz z nawierzchnią jezdni na jej wysokości. Suma kosztów wykonanych zadań związanych z odnową jezdni wyniosła 800.000 zł.

W 2024 r. wykonamy modernizację ulic Kotuchy i Roździeńskiego za 11.270.000 zł. Także odcinek ul. Oświęcimskiej od ul. Władysława Reymonta do ul. Trzech Bohaterów zostanie w tym roku przebudowany.

Widać ile w ostatnich latach zainwestowano w drogi, ale potrzeby są nadal ogromne, toteż nadal będziemy inwestować w nasz układ drogowy.

Razem zmieniamy Piekary!

← Powrót

Komentarze



Uwaga! Dyskusja jest moderowana raz dziennie (zwykle rano) - komentarze nie pojawiają się od razu w momencie publikacji. Komentarze nie związane z tematem posta, obraźliwe, wulgarne nie są publikowane. Jeśli nie widzisz swojego komentarza sprawdź MOJE ZASADY i REGULAMIN

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
21 komentarzy
Newest
Oldest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Kajah
Kajah
5 miesięcy temu

Witam na czym polega wywłaszczanie gruntów prywatnych pod ścieżki rowerowe.

Emilia
Emilia
5 miesięcy temu

Zapraszamy władze na ul. Popiełuszki. Ulica w centrum miasta, dojazd do hali sportowej MOSiR, Urzędu Pracy, Szkoły Podstawowej nr 2, Kalwarii, Domu Nazaret i Bazyliki. Od kostki brukowej po wyrwy wielkości krateru wulkanu. Po tej drodze nie da się jeździć!!!!

Piotr
Piotr
5 miesięcy temu

Dobrym pomysłem na przyszłość byłoby zbudowanie drogi łącznika ul. Czołgistów z ul. Śląską.

Leszek
Leszek
5 miesięcy temu

To ja zwrócę uwagę jak pojazdy ciężarowe głównie śmieciarki które wjeżdżają na chodniki na osiedlu Wieczorka
Wiem że są tam zaparkowane samochody i pojazdy zgk się często nie mieści .. ale ktoś ten układ tam zaprojektował , wyremontował , albo mniejsze auto na takie ciasne miejsca ,. Taki ciężki wóz bezrefleksyjnie jedzie po tym chodniku , krawężniku i powodując dość głębokie koleiny w nowym równym chodniku ( przykład ul Andersa ) obserwuje jak śmieciarka wjeżdża na tą ulice i jedzie po chodniku , widzę też że mogła by tam nie wjeżdżać gdyby tylko ktoś pomyślał i cofnęła by się od głównej ulicy na wstecznym do pojemników do których tamtędy dojeżdża . Mam wrażenie że nikt nie układa tras pod tym kątem a tym bardziej na etapie rewitalizacji nie patrzy później na mozliwą eksploatację . Szkoda bo nowe chodniki były a już są rozwalone i to wg mojej opinii przez te właśnie ciężkie pojazdy miejskie . Czy zgk naprawi to co zostało zniszczone ? Czy to tak zostanie ?

Piotr
Piotr
5 miesięcy temu

Należałoby w takim razie przy przebudowie chodników w takich miejscach przystosować podbudowę do odpowiednich obciążeń. Podobna sytuacja jest z chodnikiem na Wyspiańskiego na wysokości pierwszej posesji za siłownią.

Max
Max
5 miesięcy temu

Co racja to racja. Kiedyś pod blokiem gdzie mieszkałem w latach 80 tych stały maksymalnie 3 samochody dzisiaj jest ich opór

Seba
Seba
5 miesięcy temu
Reply to  Leszek

Śmieciarka wjeżdża na chodnik bo inaczej się nie zmieści. A głównym powodem tego jest to że podczas remontu i wykonania parkingu wzdłuż ulicy Andersa jego szerokość zrobiona została pod fiata 126p . Cóż może projektant i odbierający to urzędnicy cofnęli się w czasie do prl i lat 80. Jednym słowem wyszło to znakomicie ręce same składają się do oklasków 🙂

Robert
Robert
5 miesięcy temu

Niestety odcinek ul. Bytomskiej na wysokości urazówki już pocięty , a troszkę dalej przy przystanku w stronę Bytomia już koleiny … Mam nadzieję że miasto zawalczy o jakąś gwarancję od wykonawcy .

marcin
marcin
5 miesięcy temu
Reply to  Robert

“pocięty” w ramach napraw gwarancyjnych 🙂

Robert
Robert
5 miesięcy temu
Reply to  marcin

Ok, no to świetnie zostało to zrobione . Gratulacje dla tego kto to zatwierdził !

ela
ela
5 miesięcy temu

Parkingi na ul. Kotuchy były robione na ilość a nie na jakość , Chyba tak jak wszystko w mieście. Po deszczu całe buty żółte .

marcin
marcin
5 miesięcy temu
Reply to  ela

gdzie na Kotuchy gmina robiła parking ?

Mieszkaniec
Mieszkaniec
5 miesięcy temu

Teraz najwyższy czas zająć się ulicami w innych dzielnicach.
Ciągi drogowe na południu wyglądają fatalnie, poza niewielki odcinkami, które w moim zdaniem powinny być zrobione w całości od nowa. Ulice takie jak: Oświęcimska, Partyzantów, Bednorza. Najwyższy czas pomysleć co zrobić z wiaduktem kolejowym w rejonie KWK Andaluzja, jak i czy podjąć się zmiany organizacji ruchu na skrzyżowaniu ul. Oświęcimskiej, Nankera itd..
Co do łącznika ul. MC Skłodowskiej i Sadowskiego, nie lepiej jest zaprojektować nowy łącznik ul. Sadowskiego i Partyzantów (bardziej na południe, z możliwością rozbudowy tej drogi etapami do ul. Konarskiego i Granicznej?

P Śl
P Śl
5 miesięcy temu
Reply to  Mieszkaniec

Nie lepiej, bo ten łącznik jest po to, żeby z Manhattanu nie trzeba było nadrabiać do Wojkowic czy Katowic w porywach 4 kilometry.

JanuszX
JanuszX
5 miesięcy temu

po co rondo na Kotuchy/Rozdieńskiego?!?

marcin
marcin
5 miesięcy temu
Reply to  JanuszX

Jest to pierwszy krok by w przyszłości pomyśleć o zagospodarowaniu i skomunikowaniu terenów na północ od ul. Roździeńskiego. Taka forma została wybrana na etapie tworzenia pierwotnej dokumentacji projektowej dla tych terenów a rondo to tylko jej mały, planowany do zrealizowania fragment.

JanuszX
JanuszX
5 miesięcy temu
Reply to  marcin

cóż my prostaczkowie możemy wiedzieć o pierwotnej dokumentacji projektowej i jej małych fragmentach!

LEON z Piekor
LEON z Piekor
5 miesięcy temu

Tylko głąb nie zauważy tych remontów, bo naprawdę dzieje się dużo, robi się dużo.
Ale chciałbym ,żeby zwrócić też uwagę na tymczasowe załatanie dziur czy poboczy w każdej dzielnicy !!
I temat dróg zniknie z tego forum !!
Nawierzchnia pod mostem z A1 również wymaga generalnej naprawy – ale domyślam się, że to stoi po stronie GDDKiA, a oni tego teraz nie zrobią ,a dopiero podczas generalnego remontu ( fałdowań) w 2028r.