Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). W związku z tym chcielibyśmy prosić Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i poinformować Cię o zasadach, na jakich będzie się to odbywało po 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz szczegółowe informacje na ten temat.
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych, serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach w celach analitycznych i statystycznych przez stronę krzysztofturzanski.pl
W jakim celu będziemy przetwarzać Twoje dane?
- pomiary statystyczne - chcemy wiedzieć ile osób odwiedza naszą stronę
- marketing – chcemy dostarczać Ci lepiej dopasowane treści reklamowe
- do świadczenia usług drogą elektroniczną – chcemy udostępniać Ci coraz lepsze usługi
Kto jest administratorem danych osobowych?
Administratorem danych osobowych jest strona krzysztofturzanski.pl
Komu możemy przekazywać dane?
Zgodnie z obowiązującym prawem mogą to być podmioty przetwarzające dane na zlecenie krzysztofturzanski.pl np.: firmy zajmujące się marketingiem lub podwykonawcy usług. Twoje dane mogą być też udostępnione organom prawa o ile otrzymana zostanie stosowna nota prawna.
Twoje prawa w stosunku do danych osobowych?
Masz prawo wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych oraz masz prawo dostępu do nich lub sprostowania.
Celem krzysztofturzanski.pl jest dostarczanie czytelnikom ciekawych treści dotyczących działalności samorządu miasta Piekary Śląskie. Twoje dane pomogą w lepszym zarządzaniu stroną oraz pozwolą dostarczać Ci treści redakcyjne adekwatne do Twoich oczekiwań.
Z wyrazami szacunku
Krzysztof Turzański
Komentarze
Dni powszednie to chyba robocze+soboty. Tak przynajmniej kilkanaście lat temu zwykł pisać MZKP m.in. na rozkładzie 164 i 185.
Patrząc na ten rozkład jazdy nie wiem czy jest to dobry pomysł tak wcześnie puszczać duże autobusy. Myślę że na trasach tych mogłyby jeździć busiki, które są bardzej ekologiczne i na pewno tańsze nie dużo ale coś. Do tego pewnie przewoźnik, który będzie obsługiwał linie będzie płacić gorsze pracownikom umowy śmieciowe lub najniższe krajowe albo emeryci i autobusy złomy. Fajnie że jest ale nie wiem czy trzeba to z takim rozmachem robić.
Z jakim zaś rozmachem ? Rozmach to był ok roku 2000. Przewoźnik się nie zmienia póki co, acz od września warunki się na tych liniach zmienią. Co wyjedzie i kto wyjedzie to już zależy od tego co i jak zostanie zapisane. Busiki powiadasz są tańsze ? Busiki to sobie można wpisać pod warunkiem jak one mają co robić w międzyczasie jak nie kursują na 185. W innym wypadku to można sobie tylko koszty powiększyć. Druga sprawa to to, że 185 nie obsługuje wiosek, a kilka blokowisk. Poza tym jego napełnienia zależą także od całej sieci w mieście i poza nim. Żadna linia nie istnieje w próżni jak to się bardzo często urzędnikom wydaje.
Wooow dzieki wielkie za olanie ludzi z Harcerskiej . W niedziele to mozecie ten autobus wlozyc sobie w buty MIESZKAJĄ TU DZIECI DOJEŻDZAJĄCY DO SZKOŁY I OD PONIEDZIAŁKU MAJĄ ZAPIEPRZAĆ PRZEZ CAŁE OSIEDLE NA AUTOBUS. LUDZI STARSZYCH WYBIJCIE BO POCO NAM AUTOBUS BEDZIEMY PIECHTY ZAPIERD… DO PRACY
MAMY JESZCZE PYTANIE CZY MIASTO ZAOPATRZY NAS W BILETY MIESIECZNE BO ZEBY WYDOSTAC SIE NA PIEKARY CZY OSIEDLE TO MUSIMY DYMAC NA AUTOBUS PRZEZ PÓŁ GODZINY
Jeszcze się taki nie narodził, co by wszystkim dogodził.
Że co niby ? Pół godziny ? To wy chyba idziecie na ten autobus do Michałkowic. Chodzi o bloki przy dawnym zajeździe ? 500 metrów do przystanku to są takie mordercze odległości ? Ja mam na Manhattanie do 164, 185 jakieś 500 metrów i co niby powinienem złożyć wniosek o przystanek pod klatką ? Ile osób w ciągu dnia wsiada w autobus na Harcerskiej, 10 ? Idź, a przestań drażnić ludzi.
Jak masz 85 lat i jestes po 3 po operacjach to se napisz
I to są te biedne dzieci i ci jadący do pracy ? A ta osoba 85 ma czas żeby 500 metrów przejść nawet 2h, bo autobusem i tak pewnie jedzie raz na miesiąc. Liczyłem na poważną odpowiedź, a nie żarty.
Także prosiłbym się trzymać swojej logiki, a nie rozczulać babcią 85 lat, bo jakoś przed 1.09.2011 185 tam nie było i jakoś wszyscy żyli. I wszyscy doskonale wiedzieli, że ten autobus jest tam tylko z racji pętli.
Fajna znieczulica pogratulowac ja jestem zcmamhatanu ale popieram harcerska bo nie maja zadnegobusa w kierunu piekar
Żadna znieczulica, 500 metrów do słupka to nie jest żaden dramat.
Nikt nie będzie dobijał do rozkładu kółek przez Harcerską i płacił za to, bo jakaś babcia 85 lat może gdzieś pojedzie… raz na kwartał. Prezydent może dbać o polityczną poprawność, ja ci mówię wprost, że to jest zwyczajna głupota. Natomiast 500 metrów do przystanku to jest zwyczajowo przyjęta odległość jako maksymalny zasięg przystanku.
Jak nie pięć busów , no ja bo trzeba ruszyć dupę
Najlepiej jakby autobus na Harcerskiej stawał pod każda klatka ja tez muszę dojść na autobus ponad 500 metrów i nie plącze
Ja wogóle nie rozumiem tego zaskoczenia. Wiadome było od samego początku, że wydłużając do Bytomia leci z Harcerskiej, tak jak inne kursy.
Fajnie, że 185 jeździ częściej do Bytomia tylko rozkład jazdy jest beznadziejny. Z Manhattanu autobus już jeździ minutę później niż dotychczas czyli np. 6:15 zamiast 6:14 i ludzie przesiadający się na tramwaj na siemianowickiej ledwo zdążali a co dopiero teraz. Niby jest rozwiązanie jechać 164 ale na brzezinach autobus jest 6:03 a 148 6:05 i przy “dobrych wiatrach” (trzeba biec by zdążyć) człowiek zdąży ale co jak 164 się spóźni? 148 czekać nie będzie czekać. Są jeszcze sytuacje takie jak np. wypadający 185 jak to się zdarza zimą albo nawet i nie zimą. Kiedyś było tak, że ludzie jadący do pracy do Bytomia z Manhattanu o 6:09 (bo o takiej godzinie był bus zanim szanowny Pan Korfanty wszystko pozmieniał) gdy wypadł 185 mieli alternatywę w autobusie linii 164 jadącej w stronę osiedla wieczorka który jechał o 6:12. Teraz to nie mają nic, gdy 185 o 6:15 nie przyjedzie to 264 już dawno pojechał o 6:09, 164 jedzie dopiero o 6:35 a 85 jedzie 7:08. Wielka KATASTROFA z tym rozkładem.
Kiedyś 185 był 6:04, 264 6:17, a nie 6:09 i 6:12. To, że w chwili obecnej jeździ tylko T19 to pretensje do Bartyli, że na to pozwala. Na Brzezinach po 148 o 6:05 jedzie 91 o 6:07. A ogólnie to brakuje łącznika Manhattanu z Dołkami wtedy można by zrobić linię do Bytomia w całości zamiast 148.
Niepowazny i egoistyczny jestes ty tu mieszka ponad 300 osob i chodzi o to ze ten autobus moglby okrążyc harcerska i jechac chocby i do chin tylko zeby ludzie mieszkajacy tutaj mieli mozliwosc wydostania sie na piekary czy osiedle bo nie ma tu dojazdu
I nie ma sensu z takimi ludzmi jak ty dyskutowac szkoda czasu i internetu i tak nie zrozumiesz
Wskaż mi dokładnie miejsce gdzie te 300 osób mieszka ?
Przyjedz i se policz niedoinformowamy egoisto
Ano właśnie, z debilami to nie ma co dyskutować. Bo ja chcę i już. Bo ja chcę mieć100 metrów do przystanku, a nie 500 metrów. G*wno rozumiem, ale ponarzekam.
I jeszcze jedno, na Manhattanie też mieszkają schorowane babcie i jakoś przystanku pod klatką nie mają.
Ale przez dwa lata plakaly ze za malo autobusow na bytom maja
Myslalem ze na tym blogu pisza inteligentni ludzie a nie bezmozgie dekle tu nie chodzi o przystanek pod blokami o brak autobusu wogole go nie mamy ciemna maso maso
Naucz się używać przecinków to może coś zrozumiem.
A ten siedem drzwi to pojedzie od poniedziałku do Marcredo czy jednak nie ?
Panie Turzański, dlaczego nie ma na stronie Urzędu Miasta, w Radio Piekary, ani na Pańskim blogu informacji o udzieleniu absolutorium za rok 2014? Czyżby była to mało ważna sprawa?
idź facet spać bo chyba ci się nudzi…
Zwyczajnie nie nadążam z pisaniem. Proszę pamiętać, że robię to w chwilach wolnych, zwykle wieczorem (późnym). Pozdrawiam
dziękujemy i wszystko ok
Już oczywiście wiszą nowe rozkłady. Niby stary rozkład na weekend dalej jest, ale ludzie się nie połapią, że muszą patrzeć na niedzielny.
Warto dodać, że w soboty oprócz bezpośredniego dojazdu do Bytomia co godzinę 185:
1. w godzinach 06:00-16:00
można się także przesiąść z 164 na 42 i 5 na 148, więc dojazd do Bytomia jest 3 razy na godzinę (średnio co ok. 20 minut)
2. w godzinach 16:00-18:00
z 164 na 148 (średnio co ok 30 minut).
Takie przynajmniej są założenia, a jak to wyjdzie w rzeczywistości to okaże się w praniu.
Młodzi ludzie (i nie tylko) czekają nadal na nocne połączenie z Katowic. Pozdrawiam
Zdajemy sobie sprawę z potrzeb, ale wszystkiego nie da się załatwić od ręki. Proszę pamiętać, że komunikacja wymaga nie tylko pieniędzy, ale też uzgodnień z ościennymi miastami.
Ale z tą ul.Harcerską to przegięcie. Chcę dodać, że na tym przystanku nie wysiadają i wsiadają ludzie mieszkający na tej ulicy ale również pracujący w Chorzowie na ul.Kluczborskiej, gdzie muszą deptać pieszo ponad 1,5 km do pracy, a teraz będzie jeszcze dalej. Na tej ulicy w Chorzowie Starym znajduje się 7 zakładów, gdzie pracuje bardzo dużo osób z Piekar Śląskich i dojeżdżają autobusami na Harcerską bo tam nie jeździ żaden autobus ani z Piekar ani z Chorzowa. Pozdrawiam Władze i proszę aby pamiętały o wszystkich mieszkańcach bo jednym pomogli, a innym zaszkodzili. Piszę to w imieniu ok. 15 osób pracujących na Kluczborskiej
Czy przed zmianą rozkładu i obcięciem kursów do Bytomia 185 jeździł na harcerską? Nie. Więc nie przeginajcie. Na zasadzie życzeniowej nie da się organizować komunikacji publicznej.
Przez dlugi okres jezdzil sprawdz swwoje informacje
A zyczenia to mial manhatan nie my
Ciekawe czy jakby odcieli 185 z manhatanu czy byscie nie jeczeli
I zakończył tam jeździć 12 lat temu jak przyszedł Korfanty sprawdzone przed chwilą.
Możesz jechać przez Michałkowice. A najlepiej w obecnym układzie to jechać rowerem taka prawda.
A i jeszcze jedno. Już widzę jak te 15 wszystkie jadą autobusem na Harcerską uhm. Stricte przy przystanku Harcerska mieszka pewnie nie więcej niż 30 osób (góra jedna kamienica i z 5 domów, bo bloków co mają 500 metrów do przystanku Stare Osiedle nie wliczam nawet). Z tych 45 osób ze słupka korzysta pewnie 10, więc faktycznie obsługa przystanku jest strategiczna. Niestety jak nie zostaną poczynione pewne kroki umożliwiające tanie i sprawne układy przesiadkowe to tak będzie zawsze i zawsze będą takie problemy.
Ty wogole nie wiesz o czym piszesz tu mieszka ponad 300 osob a oprocz tritexu jest tam 7 firm wiec wez se dychni z takimi wyssanymi z palca wykladami. Jestesmy tak samo mieszkancami Piekar i tez nam sie autobus nalezy jedni maja 30kursow a inni nic zajefajny podzial
Koniec rozmowy. Całe osiedle potrafi przejść 5 minut do przystanku tylko jeden debil będzie forsował, że 300 osób mieszka od tego 2 kilometry. I radziłbym się w tych bajkach zdecydować, bo coś czuję, że ani tam nie mieszkasz ani nie dojeżdżasz. Wskazać o jakie konkretnie adresy chodzi, gdzie te 300 osób mieszka też nie potrafisz.
Debilem to ty jestes przyjedzcwelu i sie przekonaj a nie pierdziel
Adresy ci podac a moze kawr ci zrobic
Nie wiem o jakie godziny chodzi, ale w przypadku godziny 8 trzeba być zaraz po 7 na Brzezinach , bo tak jedzie 185 i można się po 5 minutach przesiąść na 91, więc wychodzi podobnie. W przypadku godziny 6 jest 91 na 5:31, więc przejście 1,5 km można w tym czasie pokonać dwa razy. Aczkolwiek nie wiem na 100% o jakie godziny chodzi.
A z tym półtora kilometra to już też nie przeginaj, bo cała ulica ma 1,6, a wy pewnie w Tritexie.
Z Kamienia na Kluczborską jest 20 minut, lepiej się opłaca niż jechać autobusem. Taką niestety mamy wspaniałą komunikację.
*rowerem
To nie tylko Tritex ale i Alumero, Izo-Blok, Sita Starol, Gemo itd.
Autobusami jadę jak muszę i bilet posiadam. Jeśli chodzi o rozmach to przede wszystkim i wielkość autobusów. Heble bo moim zdaniem takie są autobusy 185 jakoś 73 prawie nowy autobus 164 i 264 fajne zadbane 5 ,114,860 nie licząc zielonego, 53, 700 są raczej nowe i zadbane 148 miałem okazję tylko raz jechać i już nie pamiętam jego stanu. Nie musi się dorabiać tylko dotychczasowy przewoznik niech linię obsługuję na pierwszym lub 2 pierwszych kółkach busik takie jakie są w Będzinie SOR albo sprintery bo nie wierzę że jak nikt nie jeździł bo nie było jak to teraz nagle 70 osób będzie jeździć. Może tak będzie od tego są “statystyki” by sprawdzić jaka wielkość środka transportu powinna być i wiadomo że z czasem ilość osób będzie wzrastać tak jak na linii 192 dzisiaj widziałem w Chorzowie i był dość pełny-to była dobra decyzja
Wynagrodzenia kierowców na tych liniach, które są w artykule są pewnie śmiesznie niskie i w ramach oszczędności zatrudnia się tam emerytów. I na to chciałbym zwrócić największą uwagę. STAN I WIEK autobusu i KIEROWCY!+ wielkość wynagrodzenia i rozliczanie ich z godzin pracy!! najlepiej zapytać kierowców jak jest
Od września będą nowe warunki obsługi 148/164/185. 185 zdecydowanie najgorsze dziadostwo. SOR to nie jest żaden busik, a sprinterów się nie kalkuluje wprowadzać. Na tych liniach mimo wyprostowania rozkładów napełnienia nadal są słabe i dużo czasu upłynie zanim ludzie wrócą, bo 4 lata ludzi uczono, że mają sobie kupić auta.
192 dość pełny ? Zależy jak na to spojrzeć. Jeśli weźmiemy pod uwagę to, że ogólnie autobusy są dość puste to 192 ma w miarę napełnienia.