KRZYSZTOF TURZAŃSKI
SŁAWA UMIŃSKA-KAJDAN

Krzysztof Turzański Sława Umińska-Duraj

2020-04-26

“Nowa” ulica Ceramiki nabiera kształtu

Trwają prace budowlane na ulicy Ceramiki w Kozłowej Górze i wchodzą w kolejny etap. Zakończono roboty przygotowawcze i korytowanie. Kanalizacja deszczowa wykonana jest w 85%, zaś oświetlenie uliczne w 30%. Obecnie trwają roboty związane z wykonaniem podbudowy drogi, w tym układanie krawężników.

Hałaśliwą i nierówną trylinkę po wielu latach zastąpi asfalt. Poza komfortem poprawi się bezpieczeństwo mieszkańców, którzy zyskają chodnik i oświetlenie. Natomiast dzięki wydłużeniu drogi – pojawią się nowe inwestycje w tym rejonie. Teraz już widać, jak będzie wyglądała “nowa droga”.

Prace przy ul. Ceramiki zostaną zakończone w sierpniu. Całość kosztuje ok. 1,1 mln zł, z czego 555 tys. zł pochodzi z dofinansowania rządowego – z tzw.Funduszu Dróg Samorządowych.

Ze względu na wniosek firmy Nomax ul. Ceramiki zostanie przedłużona, co pozwoli skomunikować nowe tereny inwestycyjne. Inwestor planuje wybudowanie nowych hal i przeniesienie swoich magazynów, które w tej chwili funkcjonują w ościennych miastach.

Plany inwestycyjne: hala produkcyjna 1050 m2, magazyn 2570 m2, wiata rozładunkowa 650 m2, hala produkcyjna 3360 m2 oraz dodatkowa hala o powierzchni 305 m2.

Przypomnę, że Nomax z Kozłowej Góry to jedna z wiodących na świecie firma zajmujących się produkcją opakowań dla przemysłu mięsnego. Grupa Nomax zatrudnia 325 osób, z czego zdecydowana większość (80%) to mieszkańcy naszego miasta (w Piekarach Śląskich mamy zaledwie 7 firm zatrudniających powyżej 100 pracowników).

Dla miasta nowe inwestycje oznaczają wyższe wpływy podatkowe, które umożliwią nam realizowanie kolejnych inwestycji.

← Powrót

Komentarze



Uwaga! Dyskusja jest moderowana raz dziennie (zwykle rano) - komentarze nie pojawiają się od razu w momencie publikacji. Komentarze nie związane z tematem posta, obraźliwe, wulgarne nie są publikowane. Jeśli nie widzisz swojego komentarza sprawdź MOJE ZASADY i REGULAMIN

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
10 komentarzy
Newest
Oldest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Mieszkaniec
Mieszkaniec
4 lat temu

Sukces ogłoszony. Czy ktoś się pytał okolicznych mieszkańców jak i ludzi korzystających z lasu czy chcą kolejnych hal magazynów oraz co wiąże się z tym kolejnych samochodów dojezdzajacych tam. Czy dla mieszkańców Piekar hala i produkcja to jedyne miejsca pracy jakie można stworzyć bo ostatnio to jest ogłaszane jak wielki sukces co się dokonało dla tego miasta przy okazji niszcząc tereny zielone. Teren pod hale powinien powstawać po kopalni bo tak już tam jest, a nie w lasach. Ciągle słychać o tych podatkach czy to ratuje tak miasto aby je niszczyć.

Leon z Piekor
Leon z Piekor
4 lat temu
Reply to  Mieszkaniec

Firma się rozbudowuje i daje miejsca pracy. Szkoda ,że wynagrodzenie mamy z niskiej półki. Ale tak to już jest. Wszystkie ceny idą do góry a nasze zarobki stoją w miejscu. A co do kopalni to owszem, w tym miejscu powinny powstawac nowe hale i magazyny a nie na terenach zielonych.

Rowerzysta
Rowerzysta
4 lat temu
Reply to  Leon z Piekor

https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/kwk-piekary-konczy-wydobycie-co-z-koleja-do-zakladu–96395.html

Kolej będzie “myśleć’, w jaki sposób, w przyszłości, będzie wykorzystana linia kolejowa (towarowa) do Piekar Śląskich, a dokładnie do kopalni Julian.
A może by tak powalczyć o przystanek osobowy na terenie po kopalnianym , na przeciw cmentarza, obok liceum?, można by to ująć w jakichś planach metropolitalnych?
Przystanek byłby praktycznie w centrum miasta
linia nr 1. Piekary Śl. -Radzionków- Tarnowskie Góry.
linia nr 2 .Piekary Śl -Chorzów – Katowice

https://www.skyscrapercity.com/threads/%C5%9Al%C4%85skie-infrastruktura-kolejowa.337062/page-481

Leon z Piekor
Leon z Piekor
4 lat temu
Reply to  Rowerzysta

Do Rowerzysta: Do roku 2023 maja trwać pracę nad zasadnościa utrzymania tej lini.
Powiem Ci tak: osobiście chciałbym linie osobową. Ale znając życie i ekonomię nic z tego nie będzie. Osobiście chciałem żeby powstał szlak kolejowy na Pyrzowice przez Piekary sl.
Nawet zrobiono specjalnie wiadukt pod Autostradą A1 ale wyszło tak że nie będzie. Pielary śląskie są za małym miastem na ruch kolejowy. Mimo ,że koleje w Polsce odnotowuja z roku na rok coraz więcej pasażerów to i tak ekonomicznie się to nieoplaci. Ja osobiście nawet majac samochód jeżdżę koleją jesli tylko jest połączenie.
Reasumując: linia kolejowa ma uzasadnienie ekonomiczne jeśli jest to stacja przelotowa. Jesli będzie to stacja końcowa tak jak w obecnej chwili to na pewno nic z tego nie będzie.

Weglokoks przez 15 lat będzie sprowadzal wegiel z zagranicy i go wzbogacal i ta linia pozostanie tylko i wyłącznie towarową.
Amen.

Rowerzysta
Rowerzysta
4 lat temu
Reply to  Leon z Piekor

Zgadzam się z Tobą, że bocznica kolejowa w Piekarach Śl. zostanie tylko towarowa, choć Metropolia tworzy wiele opracowań koncepcyjnych dotyczących rozwoju transportu zbiorowego w konurbacji śląskiej, i być może, warto powalczyć o przeforsowanie i modernizację , tego krótkiego kolejowego odcinka w Piekarach Śl , i stworzenie tam linii metropolitalnych.
Taki pomysł, z przystankiem osobowym w Piekarach Śl, na dzień dzisiejszy jest czystą fantazją, ale kto się nie upomina , to też nic nigdy nie dostanie.
Nie wspominałbym o tym , gdyby nie fakt, że pojawił się pomysł odbudowy linii kolejowej przez Piekary i Brzeziny, to fakt niezaprzeczalny. Jeżeli dojdzie do odbudowy LK145, wraz jej elektryfikacją, to do zrobienia zostaje tylko kilkaset metrów torów pomiędzy A1 i dawną kopalnią. Tutaj, trzeba by było porozumienia pomiędzy Piekarami Śl., GZM, oraz PKP PLK.
Takie linie metropolitalne (nieprzelotowe), funkcjonują choćby w Tychach, więc jednak można.

Leon z Piekor
Leon z Piekor
4 lat temu
Reply to  Rowerzysta

Chcialbym… Trzymam kciuki.
Ps. Tychy a Piekary… W sumie żadna różnica.
Wioski na mapie.

Rowerzysta
Rowerzysta
4 lat temu
Reply to  Mieszkaniec

W pełni się zgadzam z przedmówcą, i choć rozumiem, że być może właściciel firmy pochodzi z Kozłowej Góry, i w jednym miejscu chce ulokować swój zakład, a władzą Piekar też zależy na takich inwestycjach, to jednak tak duża firma, nie powinna być budowana na terenach zielonych i mieszkalnych, tam nie powinno być miejsca dla tak dużego zakładu.

marcin
marcin
4 lat temu
Reply to  Mieszkaniec

Te hale powstają/powstaną na prywatnym terenie przeznaczonym pod inwestycje a nie na terenie zielonym to raz a dwa droga praktycznie jest w śladzie istniejącej i jakieś połacie lasu nie są zabierane. Bez przesadyzmu w tej kwestii.

Mieszkaniec
Mieszkaniec
4 lat temu
Reply to  marcin

Tu nie chodzi tylko o to miejsce tylko ogólnie to co się dzieje w Piekarach. Kawałek dostępnego miejsca i już domy albo coś innego. Np Lipka osiedle wchodzi w las, las wycięty na drogę, Kozłowa Góra co raz więcej domow przy jeziorze nie ma już miejsca, w przyszłości osiedle na Winnej górze, teraz ta firma. Olbrzymie powierzchnie sprzedawane dla firm. To nie jest rozwój tylko niszczenie miasta.