KRZYSZTOF TURZAŃSKI
SŁAWA UMIŃSKA-DURAJ

Krzysztof Turzański Sława Umińska-Duraj

2021-08-23

Bytomska do remontu

Nadszedł czas na remont ulicy Bytomskiej od ronda do skrzyżowania z ul. Wyszyńskiego. Czeka nas także zmiana organizacji ruchu na rondzie, która powinna znacznie poprawić jakość ruchu. Projekt zakłada również przeniesienie przystanku autobusowego, wybudowanie nowej zatoki i likwidację BUS pasa.

Na wykonanie prac czekaliśmy na zakończenie inwestycji bezpośrednio przy ulicy Bytomskiej, czyli McDonald, Vendo Park, Aldi, Progresja. Jesteśmy po przetargu, wykonawca został wybrany i wkrótce rozpoczną się prace związane z wymianą nawierzchni całego odcinka.

Oczywiście spodziewany jest armageddon drogowy – bardzo proszę o rozsądek i wybieranie objazdów. O dokładnym terminie rozpoczęcia prac poinformuję w osobnym wpisie.

Zlikwidowane zostaną wszystkie wysepki z wyjątkiem tej przy światłach, a ostatni etap prac to będzie wybudowanie nowej zatoki autobusowej na wysokości Kauflandu (tylko tutaj jest miejsce, żeby ją zmieścić) – wstępny projekt zamieszczam we wpisie. Zmieniona zostanie także organizacja ruchu na rondzie – oba pasy (prawy i lewy) pozwolą na jazdę prosto w stronę autostrady.

Po wielu zmianach i kapitalnym remoncie Bytomska zyska na tym odcinku optymalną organizację ruchu i nową nawierzchnię. W kolejnych etapach chcemy remontować kolejne odcinki – od skrzyżowania z Wyszyńskiego do skrzyżowania z Pod Lipami, a później dalej w stronę Bazyliki, to jednak w kolejnym roku.

Termin wykonania Bytomskiej jest krótki – do 16 listopada, ale wykonawca zapowiada, że skończy jeszcze w październiku. Koszt prac to ponad 600 tysięcy złotych, na co otrzymaliśmy dofinansowanie z Metropolii w wysokości 285 tys. złotych.  Dodatkowe prace i koszty szacowane na ponad 100 tysięcy złotych to będzie wykonanie zatoki autobusowej z przebudową przyległego terenu oraz zmiana organizacji ruchu.

Kiedy wszystko się zacznie bardzo proszę o uzbrojenie się w cierpliwość i ostrożną jazdę.

Razem zmieniamy Piekary Śląskie.

← Powrót

Komentarze



0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
17 komentarzy
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Adam
Adam
1 rok temu

“Zlikwidowane zostaną wszystkie wysepki z wyjątkiem tej przy światłach”
Chyba dam na tacę w tym miesiącu… świetna i potrzebna decyzja, bo te wysepki to nieporozumienie. Mam tylko nadzieję, że projektant, który projektował, otrzymał szansę na “rozwój” kariery w innym miejscu, bo zawsze szkoda naszych pieniędzy. Teraz już też rozumiem, czemu ostatnio robili wyjazd z Progresji w takim dziwnym miejscu… jakby już wiedzieli że wysepka będzie zlikwidowana 😉

Przy takiej skali inwestycji, warto zadbać o to, aby tam gdzie się da była wysepka na przejściu dla pieszych. Szczególnie tyczy się to przejścia przy skrzyżowaniu Bytomskiej z Ziętka… masakra. Ostatnio znajomy pisał o tym na “zgłoś problem” to został zbyty hasłem “bo nie przewidujemy”, a tam łatwo o sytuacje typu “jestem na środkowym pasie, a auta sobie jadą jakbym był niewidoczny”.

marcin
marcin
1 rok temu
Reply to  Adam

Tam będzie doświetlenie i dodatkowe oznakowanie tego przejścia, i nie przy okazji bo to nie jest okazja ani zakres tej inwestycji.

Adam
Adam
1 rok temu
Reply to  marcin

Czy na serio uważasz, że dodatkowe oświetlenie i oznakowanie spowoduje, że kierowca zobaczy pieszego i vice versa, gdy jest korek do świateł i auta czekają na lewoskręcie w Ziętka? Myślenie życzeniowe. Tak jakbyś nigdy nie korzystał z tego przejścia, bo znaki są, ale kierowcy je zlewają. Widzą pieszego na środkowym pasie i po prostu jadą sobie dalej, bo auto dęba nie stanie. Przejdź się kilka razy w godzinach szczytu i może zrozumiesz ten problem. Wysepka by pomogła, no ale ja ekspertem nie jestem, bo jestem zwykłym mieszkańcem co się boi o bezpieczeństwo swoje, rodziny i innych mieszkańców.
Niestety znowu trzeba czekać na wypadek, albo jakieś lądowanie śmigłowca LPR, może wtedy ktoś pójdzie po rozum do głowy.

P Śl
P Śl
1 rok temu

“od skrzyżowania z Wyszyńskiego do skrzyżowania z Pod Lipami, a później dalej w stronę Bazyliki, to jednak w kolejnym roku.” Od Pod Lipami w kierunku Bazyliki? A co wy tam chcecie remontować ? Tam się chyba nic specjalnego z asfaltem nie dzieje, aż do dwora. Nie jest tam przypadkiem jakaś mieszanka z betonem zastosowana?

marcin
marcin
1 rok temu
Reply to  P Śl

Dalej w stronę Bazyliki czytaj w stronę Kozłowej Góry 🙂 wiadomo, że jak jest dobra nawierzchnia to jej nie będziemy zrywali 😉

Karol
Karol
1 rok temu

” bardzo proszę o rozsądek i wybieranie objazdów ”
Już sobie wyobrażam przejeżdżające samochody ulicą Powstańców Warszawskich.
Prowadzę warsztat samochodowy przy ulicy Powstańców która na dzień dzisiejszy po deszczach jest rozmokła. Zarówno przechodnie jak i przejeżdżające samochody wręcz topią się w powstałym bagnie które ciągnie się aż od Wyszyńskiego do samego centrum handlowego…
Z uwagi na remont wspólnie z właścicielem hurtowni motoryzacyjnej możemy mówić o spadku liczby klientów – nie każdy porusza się samochodem typu SUV czy crossover.

Mieczysław
Mieczysław
1 rok temu

A zrobicie porządek z istniejącym oznakowaniem? Bo projekt który Pan przedstawił już zawiera dwa istniejące błędy – niezgodność z przepisami.
Fajny ten wasz projektant…

Paweł
Paweł
1 rok temu
Reply to  Mieczysław

Szwagier zrobił taniej 🙂

Marcin z Brzozowic
Marcin z Brzozowic
1 rok temu

Nie ma to jak rozpoczynać robót drogowych jesienią i kończyć wiosną lub latem. W 2023 nawierzchnia znowu będzie naprawiana?

Leszek
Leszek
1 rok temu

Czyli przy Kauflandzie będą 2 przystanki w kierunku Bytomia ? Nie można tak zrobić aby był jeden obsługujący 114 …itp oraz ten dedykowany pod AP1 (teraz jest za stacja paliw)?

P Śl
P Śl
1 rok temu
Reply to  Leszek

Może od razu na Bytomską 31 przenieść i inwalidzi z Urazówki będą pół kilometra zapierdalać?

Leszek
Leszek
1 rok temu
Reply to  P Śl

Wulgarna krytyka bez propozycji rozwiązania. Brawo. Takich obywateli nam trzeba !

P Śl
P Śl
1 rok temu
Reply to  Leszek

Dodam tylko, że różnica między tymi stanowiskami to będzie raptem 8 metrów. Poza tym jakbyś o tym nie wiedział to linia AP1 jest przewidziana do likwidacji.

MoS
MoS
1 rok temu

A ścieżka rowerowa jest przewidziana czy za pół roku będzie projekt w budżecie obywatelskim i wszystko od nowa zostanie rozkopane?

LEON z Piekor
LEON z Piekor
1 rok temu

Ok. To się rozumie, jednak jest taka możliwość, ze przy szerokości chodnika (chyba 2.5m) Można dopuścić ruch rowerowy z ograniczeniami : prędkości lub pierwszeństwa.

Krystian
Krystian
1 rok temu

Po co możliwość skrętu w lewo jadąc od centrum Piekar do nowego parku handlowego? Kolejna blokada pasa. A za chwilę powstanie tam kolejna sygnalizacja świetlna. Czy nie korzystniej dla płynności ruchu zablokować skręt w lewo, a dojazd do parku handlowego wykonać z objechaniem ronda (zawracanie). Myślę, że jest to bardzo dobre rozwiązanie.