2021-11-29
Odcinek Bytomskiej zakończony
Zakończył się remont ul. Bytomskiej – od dziś jeździmy już normalnie. Zauważalna zamiana to przejazd przez rondo dwoma pasami na wprost w stronę Bytomia. Czeka nas jeszcze budowa zatoki autobusowej na wysokości Kauflandu, co powinno dodatkowo upłynnić ruch.
Remont odcinka od ronda do skrzyżowania Bytomskiej z Wyszyńskiego to pierwszy etap prac. W kolejnych latach planujemy remonty dalszych odcinków głównej, piekarskiej drogi.
Nowa nawierzchnia to zupełnie nowa jakość na tym odcinku, który był jednym z najgorszych fragmentów Bytomskiej. Niestety, nie obyło się bez błędów stąd konieczności wykonania poprawek widocznych w postaci 15 metrowej łaty na wysokości skrzyżowania z ul. 1 Maja.
Dlaczego nie została w tym samym czasie wykonana zatoka autobusowa? Niestety, ze względu na znaczne nachylenie drogi, nie można w tym miejscu wykonać klasycznej zatoki. Będzie nieco inne rozwiązanie – znacznie wydłużonej zatoki czy peronu dla autobusów, co wymaga jednak przebudowania znacznej części terenu i wejścia na parking Kauflandu. Zablokowały nas uzgodnienia z gestorami sieci. Projekt wciąż nie ma pozwolenia na budowę.
PS. Na zdjęciu poza Bytomską, świąteczna choinka na wyczyszczonym ryneczku 🙂
Komentarze
Uwaga! Dyskusja jest moderowana raz dziennie (zwykle rano) - komentarze nie pojawiają się od razu w momencie publikacji. Komentarze nie związane z tematem posta, obraźliwe, wulgarne nie są publikowane. Jeśli nie widzisz swojego komentarza sprawdź MOJE ZASADY i REGULAMIN
Droga zrobiona, a ten chodnik pod Progresją macie zamiar zrobić czy ludzie dalej będą chodzić po tym żwirowisku, bo pieszy to mieszkaniec drugiej kategorii?
Imho
Przejazd przez rondo 2 pasami w kierunku Bytomia generuje sytuacje kolizyjną
W nowym układzie kierowcy jadący od strony brzozowic na Bytom bardzo często na rondzie zjeżdżają w ostatniej fazie z ronda na zewnętrzny pas, poniekąd wymuszając pierwszeństwo na tych co jadą od Bytomskiej w stronę Bytomia prawym pasem.
Uważam, że na ćwiartce ronda od kauflandu do Bytomia pasy jezdni powinna rozgraniczać linia ciągła, wymuszając na jadących od brzozowic czy jadących lewym pasem od Bytomskiej zjazd z ronda w kierunku Bytomia na lewy pas.
Tak samo ciągła powinna być dla jadących z Bytomia przez rondo pod ektakadą w kierunku szarleja. Upłynniło by to ruch. Jaki jest sens dwóch pasów z autostrady przez rondo na wprost w kierunku szarleja. Kończy się to tym że większość jadących z autostrady , w rondzie ucieka na zwenętrzny pas blokując ww. przejazd z bytomia na szarlej.
Ludzie dalej jeżdżą na pamięć. Jadąc od strony centrum Piekar w stronę Bytomia można przejechać przez rondo z obu pasów prosto, ale większość kierowców jadąc lewym pasem zjeżdżając z ronda wjeżdża na prawy pas i zjeżdża z ronda z prawego pasa, a kierowca jadący z prawego pasa nie może prawidłowo opuścić ronda, bo ktoś “wpycha” się przed nim w ogóle nie zwracając uwagi na tę zmianę. To już jest nagminne. To tylko kwestia czasu kiedy będzie stłuczka.
Pomijam kwestię włączania kierunkowskazów przy zjeżdżaniu z ronda, ale to już chyba się nie zmieni.
Tam nie powinno być zatoki autobusowej. Można zrobić coś dobrze a znowu będzie źle. Zatoki autobusowe utrudniają poważnie opuszczenie przystanku. Zamiast wzorować się na dobrych przykładach (np. w Jaworznie od kilku lat nie buduje się już zatok autobusowych) stosujecie błędne rozwiązania upośledzajace komunikację publiczną.
I krytykują to mieszkańcy Jaworzna, kierowcy i eksperci.
Profesor Jacek Szołtysek (to ten ekspert) “Nie podoba mi się takie zniechęcanie do ruchu samochodowego, bo oddziałuje ono na negatywne emocje kierowców” – super merytoryczna krytyka. Kierowcy i niektórzy “eksperci” krytykowali także zmiany w przepisie dotyczącym pierwszeństwa na pasach wprowadzonym w czerwcu a efekt jest taki, że od czerwca mamy 50 mniej śmierci na pasach w skali całego kraju.
Każdy Polak jest ekspertem nauk wszelakich po kilku piwach. Ale są eksperci, którzy chyba tylko by zyskać poklask opowiadają teorie godne populistycznych obietnic wyborczych.
Naprawdę, serdecznie polecam wszystkim poniższą lekturę. Może i Pan Krzysztof spojrzy na transport publiczny z szerszej perspektywy.
http://extra.info.pl/index.php/2019/01/18/o-bolu-likwidacji-zatok-autobusowych/
W Jaworznie buduje się zatoki, ale tylko tam gdzie jest wzmożony ruch autobusów, czyli gdzieś w centrum zapewne wzdłuż Grunwaldzkiej i Krakowskiej. Ta zatoka to będzie klasyczny przykład defraudacji publicznych pieniędzy, szczególnie że to ma być jakaś ekstra zatoka z racji nachylenia terenu. Autobus strasznie przeszkadza, bo nie można się rozpędzić, żeby już 200 metrów dalej można było się zatrzymać przed rondem, a jak nie przed tym to już na pewno w wężyku do kolejnego ronda. Aż dziw bierze, że jeszcze przejścia dla pieszych nie zlikwidowali, bo ci niedobrzy piesi co 30 sekund blokują ruch na 10 sekund. Oczywiście największym problemem jest autobus, te setki aut do Vendo i Maca wcale nie blokują ruchu.
Czy dalej będą 2 przystanki przy kauflandzie czy bedzie zintegrowany w jeden ? ( przy szpitalu i przy stacji paliw obok kauflandu)
Raczej będą dwa przystanki.
Ten drugi przy stacji paliw jest również dla Linii metropolitarnej AP1 ,
Panie Prezydencie … jak trwał ten ” generalny remont ” i pisałem że asfalt w kierunku Bytomia jest nie równy, wtedy ironicznie stwierdził Pan że lubi Pan komentować inwestycje w trakcie realizacji . A teraz powiem A nie mówiłem… tak się kończy wymiana samej powierzchni ścieralnej a podbudowa drogi jak była krzywa tak jest dalej krzywa, a to pewnie powoduje te wszystkie nierówności. To może teraz skomentuję Pan stan tej nawierzchni? Uważa Pan że wszytko jest ok z tą drogą?
A do tego genialny pomysł z dwoma pasami na wprost , już się tam robi bałagan a jeszcze do tego bez sensu wymalowane linie na rondzie. Czemu nie ma na rondzie linii jednostronnie przerywanych? Teraz panuje tam chaos. Pozdrawiam .
Robert w KG przez 7 lat rządów inwestycje to zrobione dwie ulice Brynicka i Ceramiki. Stwierdziłem, że to mało. Z odpowiedzi Pana Krzysztofa wynika, że jak coś jest robione drogo to wystarczy. Do tego jeszcze czas pracy też dłuuugi. Pieniądze przesuwane na inne inwestycje i powstające opóźnienie sprawia, że mamy dwie przesłanki. Długo i drogo. Nie musi być dużo ani dobrze. Jest drogo… długo… I proszę się cieszyć. Bo te drogi w KG i Bytomska to drogi na miarę naszych czasów. To taki miś, z którego możemy być dumni, jak dumny jest nasz Pan Krzysztof i oby wszystkie inwestycje były drogie i długo robione. Czego sobie i mieszkańcom życzę, bo dzięki temu każdy z nas może podziwiać codziennie korki, rozbudowy, przebudowy i takie urocze zamieszanie na nowo oznaczonych odcinkach drogi, a to znaczy że miasto żyje. I proszę się odtermoizolować od Pana Krzysztofa. Wszystko jest zgodnie z planem 7 letnim i 100% normy, a wichrzyciele tylko sieją zament.
Nie wiem czy Brynicka była robiona długo i źle. Wydaje mi się, że zrobiona jest dobrze. Co więcej udało się zrobić rzeczy, które teoretycznie mogły być nie zrobione. Jestem pewien, że nie mieszka Pan przy tej drodze i nie najczęściej z niej korzysta. Spotykałem się z mieszkańcami, rozwiązaliśmy problemy, które były. Natomiast każdy może mieć swoje zdanie. A apetyt na więcej to nic złego – też chętnie wygrałbym w totolotka i w życiu prywatnym zaszalał bardziej niż mogę dziś. Serdecznie pozdrawiam.
Chodzi o czas rządów czyli 7 lat, a nie czas budowy drogi. Dwie ulice od początku do końca w całości nie tylko łatane i zaklejane. I kolejne obietnice… Radzionkowska, boisko… Już nawet nie liczę ile lat czekamy na tą muszlę z budżetu.. Taki śmiech przez łzy. Kasa pewnie już dawno przejedzona, bo nic w zamian nie było zrobione.
Jeśli przez 12 lat nie udało się zrobić ani jednej drogi, a w 7 lat zostały zrobione konkretne inwestycje i zainwestowane kilkanaście milionów złotych… to ja widzę to jednak inaczej niż Pan. Ale możemy się różnić pięknie. Jedni robią, inni kontestują, a życie wszystko weryfikuje. PS. Boisko jest w realizacji a nie w obietnicach, ale rozumiem, że można nie zauważyć 😉
A jak wyglądamy jako miasto pod względem zadłużenia? Ile to już tych milionów narosło w okresie ostatnich 7 lat?
Kiedy przejmowaliśmy miasto w 2014 roku stan zadłużenia miasta wynosił na okrągło 45 mln złotych, na dziś jest 75 mln złotych, wartość wykonanych inwestycji w 7 lat to 325 mln złotych.
A ile wynosi zadłużenie spółek zależnych, tj. PCM, ZGM i Nieruchomości Brzeziny?
Panie Prezydencie … jak trwał ten ” generalny remont ” i pisałem że asfalt w kierunku Bytomia jest nie równy, wtedy ironicznie stwierdził Pan że lubi Pan komentować inwestycje w trakcie realizacji . A teraz powiem A nie mówiłem… tak się kończy wymiana samej powierzchni ścieralnej a podbudowa drogi jak była krzywa tak jest dalej krzywa, a to pewnie powoduje te wszystkie nierówności. To może teraz skomentuję Pan stan tej nawierzchni? Uważa Pan że wszytko jest ok z tą drogą?
Tu zadałem dwa pytania . Pozdrawiam
Tak naprawdę sfalował się fragment przy skrzyżowaniu z 1 maja – wymusiliśmy wymianę asfaltu na tym odcinku – była wycinka na 15 metrach. Pozostałe rzeczy, które mnie się nie podobają niestety mieści się w normach – mierzyliśmy to niezwykle uparcie, ale firma i tak w sezonie letnim w ciepły dzień jeszcze to rozgrzeje i wyrówna. Pozostała cześć jest ok, najbardziej nie podoba mi się łączenie asfaltów poza osią jezdni.
Jaką muszle? Muszli nie było i nie będzie. Jak jakiś idiota składa projekt na budowę Amfiteatru za 20 mln, a może na to wydać 200 tysięcy, to wiadomo że to nigdy nie powstanie. To był ładny projekt na papierze i ładna wizualizacja. Takie kosztują 20 mln. Ale ktoś wymyślił, że w Parku w Kozłowej Górze można amfiteatr wybudować za 200 000 zł. Powodzenia życzę! Czasy budowania w czynie społecznym już dawno się skonczyly! Teraz mieszkańcom nie chce się nawet chodnika pozamiatać przed domem, bo nie należy do nich… Nie mówiąc już o odśnieżaniu w zimie… Ręce i nogi opadają…
I ciągle czekamy na ten inny kolor asfaltu na ścieżce rowerowej na Brynickiej, ten co ma być położony jak wszystkie ścieżki rowerowe w Piekarach będą skończone, czyli… nigdy.
Każda krytyka ma swoje ograniczenia, czasami jest cenna, czasami śmieszna. Nie sądzę, żeby największym problemem Piekar Śląskich był dziś… kolor ścieżki rowerowej. A “nigdy” to już wiele razy słyszeliśmy: nigdy nie wyremontujecie osiedla, nigdy nie kupicie mieszkań arrady, nigdy… nigdy… nigdy… Cieszę się, że będziemy mogli Pana zaskoczyć 🙂
Tak naprawdę sfalował się fragment przy skrzyżowaniu z 1 maja – wymusiliśmy wymianę asfaltu na tym odcinku – była wycinka na 15 metrach. Pozostałe rzeczy, które mnie się nie podobają niestety mieści się w normach – mierzyliśmy to niezwykle uparcie, ale firma i tak w sezonie letnim w ciepły dzień jeszcze to rozgrzeje i wyrówna. Pozostała cześć jest ok, najbardziej nie podoba mi się łączenie asfaltów poza osią jezdni.
Ok, rozumiem . Mam tylko nadzieję że do przyszłego lata, te nierówności, nie staną się znowu dziurami i koleinami …
A jeśli chodzi o 2 pasy na wprost przez rondo , napewno jest to dobry pomysł Panie Prezydencie ?
Co to ma znaczyć asfalt nie jest równy ? jest wszystko w normie i jak Pan twierdzi inaczej zapraszam pokażemy dane z pomiarów i nawet na kole samochodu nie czuć nic wiec nawet nie mam siły pisać więcej, tak jest zwalone źle było lepiej przez lata, niech Pan wybaczy ale stajemy na głowie by było lepiej a jak sie czyta te elaboraty malkontentów to ręce opadają.
Panie Marcinie, z całym szacunkiem do Pana ,ale widać różnicę pomiędzy naszą ul. BYTOMSKĄ a np. Nowa drogą 913 w Psarach i Bobrownikach.
Owszem 913 to nowa podbudowa, ale i 3 warstwy asfaltu, a na Bytomskiej tylko 3 wartwy (domyślam sie) i powinno być gładko a są fałdy. Cieszę się, że jest nowa droga, jednak proszę zauważyć różnicę w wykonaniu przez daną firmę.
To chyba przez podbudowę, tak jak Robert twierdzi, bo np. przy wyjeździe z Urazówki widać jakieś fałdy, tak jakby asfalt przytulał się do prefabrykatów torowych. Torowiska chyba nie usunięto?
1. Droga nie należy do najlepiej wykonanych a jest to nadal główna droga w Piekarach ,w centrum.
Owszem lepiej bym nie zrobił.
2. Miałem dzisiaj okazję jechać autobusem i skorzystać z poczekalni na osiedlu wieczorka, no i … nie jest to poczekalnia dla pasażerów a ogrzewalnia i noclegowania dla biedniejszych. Fakt Nie miał bym sumienia zwrócić im uwagi bo jest zimno na dworze, jednak można by pomyśleć o takim zaułku w Piekarach dla takich ludzi.
Wcześniej pisałem o zapachu frytury w tej poczekalni a teraz Roleta jest zamknięta, obita białą płachtą -wygląda tandetnie jak na dworzec za kilka milionów. A i jeszcze fajnie było posłuchać obsługujące panie w tym lokalu jak się zwierzaly sobie o pewnym partnerze. Mimo,że ich nie było widać, to wszystko słychać. 🙂
Przecież szlachta z MOPR by się załamała gdyby jeszcze musiała się zajmować bezdomnymi ,tam najważniejsze jest jakie ciasto do kawy kto w danym dniu przyniesie i gdzie zrobić coroczna imprezę integracyjna
Jadąc w stronę Bytomia,dalej asfalt jest do poprawki.. Niby poprawiony w tamtym tygodniu.. “Ktoś” z miasta to odebrał, podpisał.. Tragedia
No ogólnie najwyżej jakości ta droga nie jest ,wyremontowano kawałeczek a tylko przecięcia wstęgi brakowało ,dobrze że się z czasem wyrobili ,choć podobno firma obiecywała p.Turzanskiemu że skończą do końca października bo chwalił się na blogu hihi
co tragedia ? zapraszam poniedziałek 7:30, wykres z planografu przedstawimy i sie przejedziemy, co jest nie ok, Panie “Achim” z chęcią porozmawiamy bo już sie nie da czytac tych tekstów.