
2022-02-05
M28 na trasie 860 ruszy 12 lutego!
Jak Państwo wiecie głośno i zdecydowanie domagaliśmy się uruchomienia tej linii. Radni Obywatelskiego Klubu Radnych przygotowali apel do GZM dotyczący uruchomienia lini metropolitalnych w naszym mieście. Uchwała została podjęta na sesji Rady Miasta. Dziś już wiemy, że pierwsza linia metropolitalna ruszy 12 lutego.
Linia M28 ma zapewnić mieszkańcom Piekar Śląskich bezpośrednie połączenie z Siemianowicami Śląskimi i Katowicami – wyjedzie na trasę po śladzie 860, które zastąpi. Są jednak różnice. Ta M-ka będzie jeździć przez siedem dni w tygodniu co pół godziny, w dni wolne – co godzinę. Zwróciliśmy się także o uruchomienie na tej linii kursów nocnych.
Linia M28 kursować będzie w soboty, niedzielę i święta!
GZM przygotowuje się także do przetargu i otwarcia kolejnych linii. Wśród nich M17, która pojedzie do Sosnowca. Zwróciliśmy się do GZM o zmianę planowane trasy, w taki sposób, aby pokrywała się z linią 42 i przejeżdżała przez Brzeziny Śląskie oraz Dąbrówkę Wielką (zgodnie z planem miała mieć tylko jeden przystanek przy DK94).
– Współpracując z gminami, stopniowo uruchamiamy kolejne połączenia metropolitalne, których celem jest usprawnienia podróżowania po Metropolii. Metrolinie z założenia to połączenia, które mają zapewnić większa liczbę kursów, w równych odstępach czasu niemal przez całą dobę – mówi Grzegorz Kwitek, członek zarządu Metropolii.
Problemem, o którym mówi się coraz głośniej jest brak kierowców, którzy mogliby pracować na nowych liniach. Stąd konieczność ogłoszenia przetargu. W tej chwili funkcjonuje kilkanaście linii M – docelowo ma ich być 31.
Dziękuje wszystkim za wsparcie naszych starań o jak najszybsze uruchomienie tej linii. Państwo także dzięki swoim komentarzom, mailom i poparciu również. Razem zmieniamy Piekary Śląskie.
Komentarze
Uwaga! Dyskusja jest moderowana raz dziennie (zwykle rano) - komentarze nie pojawiają się od razu w momencie publikacji. Komentarze nie związane z tematem posta, obraźliwe, wulgarne nie są publikowane. Jeśli nie widzisz swojego komentarza sprawdź MOJE ZASADY i REGULAMIN
W związku z tym, że GZM przejęło 860, miasto zaoszczędziło 8114 wozokilometrów tygodniowo. Wieczorne i weekendowe 114 wygląda źle, weekendowe 73. Na 164 i 185 przydałoby się zakleić weekendowe dziury. Ludzie w płd. dzielnicach skarżą się, że w niedziele 185 nie jeździ do Bytomia i na te piękne dziury po 1,5h po czym jadą parami. Może to jest dobra okazja, żebyście mogli pokazać jak to dbacie o pasażerów? 😀 Bo jak narazie dochodzą mnie słuchy, że nie dość, że przez 7 lat nie kiwnęliście palcem to chcecie docinać 114.
Weź koło i pier…nij się w czoło! Jakich pasażerów? Widziałeś ich kiedyś. Źle to wygląda weekendowe M28… Bo ja tam pasażerów nie widziałem… Tak samo jak na rannych i wieczornych kursach… Ale Ty wiesz lepiej… Niech zgadnę na Dworcu mieszkasz? Lepiej by tą kasę wydali na łatanie dziur w drogach! Jedna taka wyrosla przed samym dworcem, jej nie zauważyłeś, ale pasażerów w pustych autobusach widziałeś…. Połowę kursów trzeba zlikwidować, bo to jest jakieś nieporozumienie…
Szkoda, że M28 nie omija Dąbrówki Wielkiej. To byłaby szansa na skrócenie czasu przejazdu aż o 5 min. Pierwotnie linia, kursująca po tej trasie pod różnymi numerami P, 868 a finalnie 860 z Brzezin pędziła bezpośrednio do Siemianowic. Z Katowic do Kamienia się jechało 30 min a w przypadku opóźnień i krócej. Dąbrówka ma 5, 168, 43 i 133. Szkoda, że te zmiany to malowanie starego betonu.
Skrócenie trasy o 800 metrów to przyspieszenie o 5 minut? To patrz na to http://www.wpk.katowice.pl/rozklady/archiwalne/kzkgop2000/rozklady/860/860.htm Ja tutaj widzę tylko jedną minutę, więc po co mamy wyciągać na siłę z Dąbrówki i zabierać im ten autobus, dla zasady? Ile potrwa włączenie na DK94? Widziałeś sznur aut od skrzyżowania na Michałkowicach w kierunku Harcerskiej? Autobus może jechać szybko, ale nie można przy tym zapominać, że musi kogoś przewozić, o czym raczej nie wie pomysłodawca nowego M17.
Pędziła pędziła, a potem (w godzinach szczytu) stała za Brzezinami by dostać się na 94
Ciekawe skąd żeś wziął te 5 minut przy skróceniu trasy o 800 metrów. http://www.wpk.katowice.pl/rozklady/archiwalne/kzkgop2000/rozklady/860/860.htm
Szanowny Panie Krzysztofie proszę w swoich blogach podawać prawdziwe informację a nie wprowadzać mieszkańców w błąd – proszę spojrzeć na rozkład jazdy w dni wolne i pokazać mi odjazdy co godzinę ??? 8.54 następny 10.54 według mojej matematyki to jest dwie godziny a nie godzina ale może kończyliśmy inną szkołę
Aleś się rozkręcił, busy jadą co godzinę, a w martwym okresie co dwie. Można jedynie dyskutować o proporcjach.
W jakim martwym okresie? W weekendy nie ma żadnego międzyszczytu. Gdyby był międzyszczyt to między 9, a 13 nie miałbyś w Piekarach fali samochodów. A w południe zapchanych parkingów pod marketami. O proporcjach nie ma sensu dyskutować, bo tutaj nie ma o czym. Autobus z częśtotliwością 1/2 h będzie tylko muchowozem. Przy regularnej 5tce co 30 i 164/185 co 30, M28 z takim taktem ma szanse wozić głównie przypadkowych pasażerów.
Zaspałeś? 🙂
Kto mi zabroni mieć spóźniony zapłon? 😀 A tak poważnie, wbrew temu co twierdzi Turzański nie chce mi się zbytnio komentować, ale czasem się zmuszam.
Ja bym się ucieszył, gdyby w tych autobusach nawet jeżdżących co 2 godziny, ktoś w ogóle podróżował… Prawda jest też taka, że 860 (M28) i 5 od Dąbrówki Wielkiej do Dworca (i od Dworca na Osiedlu Wieczorka do Dąbrówki) jadą prawie tą samą trasą i niestety 2 minuty po sobie! W zależności, który autobus będzie pierwszy, w tym jedzie te 5 osób na krzyż, a drugi jedzie cały pusty. I tak dzień po dniu. A teraz jeszcze dojdą weekendy. Więc ja zawsze jestem za uruchomieniem dodatkowych linii, połączeń, zwiększenia ilości i częstotliwości autobusów! Tylko dla ludzi, a nie dla wożenia powietrza, czego najlepszym przykładem była słynna linia lotniskowa AP1, która poza studentami w godzinach porannych, woziła zawsze powietrze. Wieczorne autobusy w Piekarach też wożą powietrze, proszę sprawdzić i mnie poprawić, jeśli się mylę;)
Pierwsza linia metropolitalna nie ruszy 12 lutego.
Ruszyła już dawno 🙂
Witam szkoda tylko że M- ki w innych miastach jeżdżą częściejco 20,30,minut i całą dobę w nocy choćby co dwie godziny. A M 28 w dni wolne między szczytem co 120 minut trochę to nie sprawiedliwe w stosunku do innych miast,gdzie ta częstopliwość kursów jest większa.