2023-11-06
Bezpieczeństwo: sygnalizacje świetlne
Rozpoczęły się prace na skrzyżowaniu DK94 z Bednorza i DW911 z Pod Lipami. Sygnalizacja świetlna powstanie także na skrzyżowaniu Bednorza i Roździeńskiego. Przypominam, że środki we współpracy z senator Dorotą Tobiszowską pozyskaliśmy z rządowego funduszu Nowy Ład.
Przy okazji prac zostanie nieco zmieniona organizacja ruchu na DK94. Jadąc od strony Bytomia powstanie lewoskręt, żeby samochody skręcające w stronę Brzezin nie blokowały ruchu. Do takiej organizacji ruchu zostanie dostosowana oczywiście sygnalizacja świetlna.
Na Bednorza powstaje także druga sygnalizacja – na “najniebezpieczniejszym” skrzyżowaniu z ulicą Roździeńskiego. W tym miejscu mieliśmy problem z kierowcami ignorującymi znak stop i powodującymi wypadki. Mam nadzieję, że nie będą ignorowali świateł.
Dzięki dodatkowym środkom szykuje się także remont nawierzchni Roździeńskiego i przebudowa skrzyżowania z Kotuchy. Zlikwidujemy stare torowisko i mam nadzieję, rozwiążemy problem odwodnienia tego terenu. Poza tym oczywiście nowa nawierzchnia.
Jak już jesteśmy w tym temacie – to remontowany będzie także kolejny odcinek Bytomskiej – tym razem ten w stronę Kozłowej Góry. Na ten cel mamy 2 miliony złotych.
Wracając do sygnalizacji świetlnych. Prace trwają także na ulicy Pod Lipami, gdzie sygnalizacja świetlna umożliwi bezpieczne włączenie się do DW911 lub przejazd w stronę Radzionkowa. Dlaczego światła a nie rondo? Z dwóch powodów – rondo to wielokrotnie droższa inwestycja, która nie mogłaby być wykonana w tym roku i w tym budżecie, a drugi powód to fakt, że budowa S11 zmieni całkowicie układ drogowy w tym miejscu, nie ma więc sensu inwestować tak dużych pieniędzy.
Razem zmieniamy Piekary Śląskie!
Komentarze
Uwaga! Dyskusja jest moderowana raz dziennie (zwykle rano) - komentarze nie pojawiają się od razu w momencie publikacji. Komentarze nie związane z tematem posta, obraźliwe, wulgarne nie są publikowane. Jeśli nie widzisz swojego komentarza sprawdź MOJE ZASADY i REGULAMIN
Żeby poprawić bezpieczeństwo należy doświetlić przejscia dla pieszych. Przy urzędzie przeniesiono przejśce a ciemne że ludzi nie widać . Systemów doświetleń w piekarach jest kilka a wystarczą dwie latarnie LED przy samym przejściu ewentualnie jedna centralna nad przejściem . W Nakle Śląskim zamontowano latarnie i przejścia i pieci lepiej widoczni
Może warto pomyśleć o zmianie układu skrzyżowań dróg DK94, ul. Bednorza i ul. Kosynierów. Skoro w tym miejscu pojawi się skrzyżowanie z sygnalizacja świetlna, to może warto połączyć te drogi i zrobić jedno wspólne skrzyżowanie.
Pomysł jak najbardziej słuszny moim zdaniem.
Wyjechać od strony Chorzowa po 14-tej to obowiązkowy postój przez ok 20 minut.
Super dobra decyzja. Ale jest wogole szansa na remont tej drogi? Przecież to jest Droga Krajowa a jej stan jest gorszy jak droga na jakiejkolwiek wsi. I tu chodzi mi o kompleksowy remont. Od Brzezin do świateł na granicy z Siemianowicami.
DK 94- remontowana jest etapami- teraz przy zmianie rządów i prezesów może nie być na nic pieniadzy – obym.sie mylił.
Jedyna nadzieja w posłach z Piekar.
Panie Krzysztofie…
Centrum Brzezin – muszą być światła.
Obrzeża Brzezin- mogą być światła,
Ale na Pod Lipami z 911 obowiązkowo powinno być rondo!!! Miejsce jest,
A, koszt? Nie wierzę, że nas nie stać.
Proszę się nie łudzić, że powstanie S11 , a przynajmniej w tym dziesięcioleciu.
Aczkolwiek bardzo bym chciał.
Ale jeśli decyzja zapadła to ważne, że będzie bezpieczniej.
Powodzenia
Skoro o bezpieczeństwie – jak to się stało, że niedawno na skrzyżowaniu Ziętka z Gimnazjalną wymieniono JEDEN znak o skrzyżowaniu z pierwszeństwem (od strony parkingu) na znak o zakręcie w prawo. Od strony przeciwnej pozostawiono dotychczasowy i teraz zrobiło się coś dziwnego – jadąc w prawo nie trzeba sygnalizować skrętu, jadąc od strony Bytomskiej sygnalizowanie obowiązuje. To pomyłka czy jakaś nowa koncepcja oznakowania?
A przy okazji – może policja zwróciłaby uwagę na skrzyżowanie w Kamieniu (Oświęcimska/Partyzantów/Nankera). Tam prawie nikt nie używa kierunkowskazów i bywa niebezpiecznie
Jadąc od strony Oś. Wieczorka,
– skręcając w prawo w kierunku Bytomskiej na skrzyżowaniu masz obowiązek użyć kierunkowskazu bo zmieniasz kierunek jazdy (nie istotne jaka jest organizacja ruchu)
– jadąc na wprost na Gimnazjalną, przejeżdżasz skrzyżowanie jadac prosto i nie używasz kierunkowskazu. (Ci co prawko w Lays’ach znaleźli mrugają lewym kierunkowskazem jadąc na wprost )
Ciekawszym przykladem błędnego nieużywania kierunkowskazów jest skrzyżowanie Konstytucji i Szmaragdowej ze Śląską. Skrzyżowanie z łamanym pierszeństwem.
50% kierowców jadąc ul. Konstytucji skreca w lewo na Śląską będac na pierszeństwie nie używa kierunkowskazu.
Kierowca wyjeżdzajacy ze Szmaragdowej chcący jechać na wprost na Konstytucji myśli że pojazd z przeciwka też pojedzie prosto.
Chyba nie masz racji. Na zakręcie też zmieniasz kierunek jazdy i co, włączasz kierunkowskaz? Poza tym, jadąc prosto w Gimnazjalną zmieniasz pas ruchu czyli włączasz kierunkowskaz 🙂
Zmiana kierunku jazdy występuje wtedy, gdy z aktualnie przemierzanej drogi skręca się w inną drogę bądź jezdnię.
Na zakręcie nie zmieniasz drogi, jezdni dlatego nie włączasz kierunkowskazu.
I na dodatek z drogi głównej zjeżdżasz w drogę podporządkowana…….no Andrzejku Lays’…się kłania ?
Kolego wystarczy zapamietać,że użyć kierunkowskazu możemy tylko w dwóch przypadkach: podczas zmiany pasa ruchu oraz zmiany kierunku jazdy.
aż i tylko tyle.
Nie masz racji kolego. Andrzej prawidłowo to wyjaśnił. Kierunkowskazu nie używasz na zakręcie ale na skrzyżowaniu kiedy zmieniasz kierunek jazdy bez względu czy jedziesz drogą z pierwszeństwem czy bez.
Droga główna ma dwa pasy i oba pasy drogi głównej nadrzędnej skręcają w prawo w kierunku .przychodni ..Julian….jeżeli nie jedziesz droga główna i chcesz jechać na wprost w kierunku ogólniaka..zmieniasz prawy pas i zjeżdżasz na lewy i dalej na wprost w podrzędną ulice gimnazjalna. Więc zmieniasz pas ruchu. Czyż nie tak ??? To takie proste..
Kolego głupoty opowiadasz, tam masz JEDEN pas z którego możesz jechać albo w prawo lub na wprost. A skoro jedziesz na wprost to nie zmieniasz kierunku jazdy i nie używasz kierunkowskazu. Nie wiem skąd wziąłeś to że przejeżdżając przez pas dla przeciwnego kierunku ruchu jest to zmiana pasa. Spróbuj zastosować swoje pomysły w praktyce a masz wypadek murowany. Wg ciebie to jadąc od kopalni pas dla kierunku przeciwnego jest lewym pasem na który mogę wjechać i co może się zatrzymać a ci z przeciwka się teleportują.
Kolego …środek drogi czyli os. jezdni dzieli ją na pas w kierunku jazdy i pas w przeciwnym kierunku jeżeli jest to droga dwukierunkowa…więc przekraczając os jezdni automatycznie zmieniasz pas ruchu…ważną rolę odgrywają tu znaki na jezdni czyli linie…a w opisywanym przypadku masz kawałek linii przerywanej więc możesz przez nią zmienić pas ruchu….a Andrzej wymienił ci przypadki kiedy włącza się kierunkowskaz ??? Przy zmianie pasa ruchu..czyż nie tak ?
No to inaczej bo widzę że każdy obstaje przy swoim. Masz przed skrzyżowaniem znak pokazujący przebieg drogi z pierwszeństwem i podporządkowanej. Jadąc od Kopalni w gimnazjalną jedziesz na wprost więc nie sygnalizujesz tego kierunkowskazem. Jazda na wprost nie jest zmianą pasa ruchu. Gdyby tak robić jak piszesz to na każdym skrzyżowaniu 4 wlotowym z łamanym pierwszeństwem Jadąc drogą główną i chcąc jechać na wprost w podporządkowaną włączać migacz. To co on by oznaczał dla innych wyimaginowaną zmianę pasa ruchu przy jeździe na wprost czy zamiar skrętu w lewo. Pierwsze z brzegu takie skrzyżowanie to konstytucji ze śląską obok szkoły nr 11.
Doskonale cię rozumie….wszystko w tym że to małe skrzyżowanie i jest linia przerywana praktycznie na całym łuku…a tylko dlatego że od strony gimnazjalnej nie ma zakazu skrętu w lewo w kierunku przychodni ..Julian..Gdyby tak było. .jadąc od strony kopalni musiał byś dojechać do środka łuku do krótkiej lini przerywanej ..włączyć migacz w lewo i skręcić w gimnazjalna…gdyby ??? Ale jest jak jest. Ja mam ten nawyk gdzyz nie na jednym takim dużym skrzyżowaniem przejeżdżałem…ot i cały problem..
Nie ma co tworzyć własnych teorii, oba znaki z zarówno od bytomskiej jak i jadąc od kopalni oznaczają to samo jak ktoś już słusznie zauważył. I to znaki wskazują sposób przejazdu przez skrzyżowanie oraz sygnalizowanie lub nie kierunku jazdy. To że są jest linia przerywana na całym łuku czy na jego części nic nie zmienia i w ogóle nie ma znaczenia. Polecam obejrzeć ten odcinek na youtube “jedź bezpiecznie odc.766” jeśli link nie zadziała
https://www.youtube.com/watch?v=pawi_sC1FHU
Tutaj wszystko jest pokazane i powiedziane jak należy się zachowywać przy łamanym pierwszeństwie. I to czy na znaku jest łuk o mniejszym czy większym promieniu nic w tej kwestii nie zmienia.
Ok to już mój ostatni wpis w tym temacie….dałeś zły i nieadekwatny przykład z tym you tube…a twoje słowa….to że jest linia przerywana na całym łuku czy na jego części nic nie zmienia i w ogóle nie ma znaczenia …są zatrważające ???? Kolego ..linie na jezdni są poziomymi znakami drogowymi… Są poziomymi znakami drogowymi i trzeba je respektować….a przekroczenie lini ciągłej a tym bardziej podwójnej ciągłej. Są bardzo surowo karane…bardzo i finansowo i punktowo………….życzę ci miłego dnia o bezpiecznej jazdy..
Przykład z filmu jest dokładnie o takim typie skrzyżowań i czarno na białym pokazuje jak należy się na nim zachować. Nawet są tam te dwie wersje łuku drogi dla których część tworzy osobne teorie sygnalizowania na nich zmiany kierunku jazdy. Jak rzep uczepiłeś się tego kawałka linii ciągłej która namalowana jest na łuku zanim zacznie się przerywana i wymyślasz do niej swoją teorię jazdy. No to teraz idzie zima droga jest biała i nie widać gdzie kończy się linia ciągła a gdzie zaczyna przerywana. Jak wtedy kierowcy mają sygnalizować zamiar jazdy na wprost w gimnazjalną. Mamy to uzależniać od pogody. Tylko jak nie będzie widać linii to nie sygnalizować nic migaczem jak jak będzie ją widać to sygnalizować. Na filmie pokazano jak zawsze bez względu na warunki czy domalowanie 1m dalej linii ciągłej należy się zachować. O tym zawsze mówi znak przed skrzyżowaniem i to do niego należy się stosować. A co do znaków poziomych to czekam na surowy mandat za brak sygnalizowania jazdy na wprost przez skrzyżowanie 🙂
Dorzucę jeszcze jeden film https://www.youtube.com/watch?v=gjzsyDGcMjs gdzie bodaj w 4min 40sek jest sytuacja w 100% zgodna z tą którą tu wałkujemy. Jeśli nawet to kogoś nie przekona to szach mat nic więcej nie mam już do dodania.
Wszystkiemu winna linia przerywana na środku skrzyżowania. Konstytucji i Ziętka linia jest. Pod kościołem w Kamieniu linii po łuku nie ma i staje się cud, wszyscy nagle wiedzą, że trzeba migać.
Cały czas chodzi o to, że jedno skrzyżowanie (Ziętka -Gimnazjalna) ma różne znaki z dwóch stron.
Bo widać autor tego znaku był tak zdolny jak i ty, i wydaje mu się, że ta wariacja skrzyżowania coś zmienia – nic nie zmienia.
Przejeżdżałem tam dzisiaj i zerknąłem na ten znak
To jest T-6a Tabliczka wskazująca rzeczywisty przebieg drogi z pierwszeństwem przez skrzyżowanie (umieszczana na drodze z pierwszeństwem)
Tu masz wykladnię
https://www.prawodrogowe.pl/informacje/kronika-legislacyjna/resort-doprecyzowuje-przepisy-dot-uzywania-kierunkowskazow.
Niepotrzebnie się trudziłeś. Znam ten przepis i nie jego dotyczył mój wpis. Powtórzę w takim razie – Dlaczego jedno i to samo skrzyżowanie ma dwa różne oznakowania? Mam na uwadze znaki na drodze z pierwszeństwem przejazdu (czyli Ziętka). Zgodnie z przepisami, również tymi, na które się powołałeś, pojazdy jadące od strony Bytomskiej muszą sygnalizować skręt w lewo, natomiast te jadące z drugiej strony (od os. Wieczorka) już nie, bowiem na znaku jest “zwykły” zakręt, a nie skrzyżowanie.
Zacytuję jeszcze raz
“T-6a Tabliczka wskazująca rzeczywisty przebieg drogi z pierwszeństwem przez skrzyżowanie”
Skrecając w prawo w kierunku bytomskiej zmieniasz kierunek jazdy a to powinno zaskutkować włączeniem kierunkowskazu (gdybyś kierunku jazdy nie zmienił wjechał byś w gimnazjalną)
Może jeszcze inaczej.
Jadac z tego skrzyżowania w kierunku Osiedla Wieczorka masz łuk w lewo i na nim ulicę w prawo w stronę bramy głównej z Julki.
Nie ma na Zietka znaków mówiacych o organizacji ruchu jedziesz po łuku i nie mrugasz, mało tego teoretycznie gdyby ktoś urwał znak ustąp pierszeństwa przejazdu (na tej uliczce z Julki) i ktos by Ci wyjechał to mialbys go po prawej stronie (regula prawej reki)
Już nie wiem jak można prościej…
Jeśli chcesz odpowiedzieć, to proszę tylko na jedno proste pytanie: dlaczego to samo skrzyżowanie ma dwa różne oznakowania z przeciwnych stron.
Tylko tyle, bez wykładu 🙂
A może Prezydent zapyta swoich pracowników co mieli na myśli instalując różne znaki? A przy okazji mógłby się też wypowiedzieć policjant z “drogówki” nt. używania kierunkowskazu jadąc zwłaszcza od strony osiedla, bo od strony Bytomskiej to oczywiste.
Uważam, że miasto powinno, u potencjalnego nabywcy terenu po kop. Julian, lobbować połączenie ul. Węglowej z ul. Szpitalną.
Pozatym mam pytanie?
Po co na ul Ziętka od skrzyżowania z Konstytucji aż pod rondo przy Gimnazjalnej i Janty jest znak B-5 zakaz wjazdu dla samochodów ciężarowych …jak go kompletnie nikt nie respektuje.
Prawie każda cieżarówka robi sobie tranzyt z osiedla na wyszyńskiego łamiąc zakaz.
Trudno żeby nie jeździli pod zakazem, jak ograniczenia w tym temacie, w tym mieście są pomylone i pisane pod kopalnie, po których nie ma śladu. W centrum wjazd pod Julkę od kopca przez JPII na Węglową albo od Pod Lipami na Ziętka. Na Manhattan tylko od Szarleja, albo Wyszyńskiego albo od Czołgistów, a potem jeszcze wycieczka przez Andę, bo ani Nankera ani Skłodowskiej pod Górniczą. Od Brzezin bez szans. 2 mln wywalone na wiadukt na Andzie i ani TIR nie przejedzie ani pociągu nie ma. Ja rozumiem ograniczenia ale są pewne granice absurdu. Nie wiem czy jest miasto w okolicy z większymi ograniczeniami niż tu. Jak ktoś nieświadomy wjedzie w ten labirynt bez przygotowania to jak ma się z niego wydostać?
Mówisz jako kierowca ciężarówki- racja.
Co do wiaduktu- kiedyś o tym pisałem, że powinien być wyburzony, zrobiony przejazd kolejowy ze światłami i tyle- taki jak jest w Gródkowie- bez znaku stop.
Ale … centralnie pod wiaduktem ostatnie ściany weglowe- wydeobywcze kopalni julian tam fedrowały i ktoś ( wlasciciel drogi? ) liczy na odszkodowanie od weglokoksu w najbliższych latach?
Bo linia kolejowa miała by jakiś sens w przyszłości gdyby zrobiono połączenie Kato- Chorzow-Bytom- Piekary – … Pyrzowice. Ale teraz to już nie ma szans i tym samym te tory będą tylko rdzewieć.
A my śmigać nad pustym Szlakiem kolejowym.
W Brzezinach ta sygnalizacja powinna powstać już dawno. Jest to świetna wiadomość dla mieszkańców i kierowców
Mam pytanie-kiedyś były plany połączenia ul. Śląskiej z Czołgistów – czy te plany całkiem już odłożono na bok? jak bardzo by się przydał ten łącznik widać przy zalewaniu drogi pod autostradą czy planowanym wyburzeniem wiaduktu, o którym ostatnio mówił Pan na live.
Z tego co pamiętam to był postulat podczas kampanii jednego z komitetów wyborczych.
Wyborów do samorządu
By się przydało…
Ale Nie łudź się. Piekary nie posiadają takich zasobów pieniężnych.