KRZYSZTOF TURZAŃSKI
SŁAWA UMIŃSKA-KAJDAN

Krzysztof Turzański Sława Umińska-Duraj

2024-04-12

Sprzątanie Radzionkowskiej

Firma Hucz położyła asfalt na poprawianym odcinku Radzionkowskiej. Od rana trwają prace porządkowe na drodze. Czekają nas jeszcze drobne rzeczy, oznakowanie, malowanie i tym razem ulica powinna być gotowa. W tym miesiącu ostateczny odbiór, płatność i zamknięcie tematu. 

Mieszkańcy namęczyli się z tą budową, ale nie można było odebrać drogi nie spełniającej wszystkich oczekiwań. Firma musiała poprawić wszystko aż do skutku. Dziękuję za cierpliwość, wyrozumiałość i wspieranie nas (zwłaszcza mieszkańców samej Radzionkowskiej) w zmaganiach z wykonawcą. Przepraszamy za utrudnienia i uciążliwości.

Teraz odbiory techniczne, dokumentacja, kontrola PINB-u (Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego) i koniec tej udręki, czas zacząć kolejne odcinki dróg. W pierwszej kolejności już wkrótce ruszają prace na Bytomskiej i Tarnogórskiej.

Mam nadzieję, że następny tekst dotyczący Radzionkowskiej będzie już po prostu krótki i zawierał się w krótkim zdaniu:

Szerokiej Drogi!

← Powrót

Komentarze



0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
15 komentarzy
Newest
Oldest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Hanys z pradziada
Hanys z pradziada
1 miesiąc temu

Ciekawy tekts autorstwa “Mieczysław” DW911 potocznie zwana Obwodnicą Zachodnią zarządzana jest przez UM bowiem Piekary Śląskie są miastem na prawach powiatu a w takich miastach zarządcą dróg poza drogami A i S jest prezydent miasta.
Niestety perspektywa budowy S11 w bliskim sąsiedztwie jak i śladzie obecnej DW911 powoduje, że z remontem tej drogi będą czekać pewnie jak najdłużej. Jak już to doraźne łatanie tej drogi.
A na marginesie dodam, iż w necie zaczęły krążyć informacje, iż obecna władza chce zbadać kwestie wpięcia S11 do A1 na węźle Piekary i koncepcja podłączenia S11 do węzła A1/S1 w Pyrzowicach zaczęła powoli ożywiać się.
Zatem dopuki nie będzie ostatecznej decyzji o przebiegu S11 nie sądzę by wzięto się za generalny remont DW911 na terenie Piekar.
W ślad za ww tekstem faktycznie oficjalnie Pani poseł z Koalicji Obywatelskiej (PO) Danuta Jazłowiecka rejonu opolskiego złożyła interpelacje do Ministra infrastruktury  dotyczącą przebiegu drogi S11 m.in w Piekaarch Śląskich. Pisze, że pierwotnie planowano połączenie drogi S11 na Śląsku na węźle A1/S1 Pyrzowice “Mając powyższę mam refleksje jak to jest , że mamy swojego posła a Pani posłanka z PO z innego nie miasta czy powiatu tylko województwa ingeruję w sprawy naszego rejonu. Czy to zasłona przed ewentaulną zmianą stanowisk czy brak pieniędzy dla śląska jak to zazwyczaj bywało o czym wcześniej pisałem. Nasz Pan poseł od jakiegoś czasu mało aktywny a tak dobrze się zapowiadało po tygodniu bycia na Wiejskiej. Nie będę wróżył z fusów argumentacja Pani poseł przemawiający za budowę S11 po za Piekarami i rozładowaniem ruchu w ramach odbwodnicy Tarnowkich Gór to raczej nie z kapelusza wyciągnieta lecz z filcoka. Jak ktoś nie jest hanysem tego nie zrozumie, śląsk nigdy nie był oczkiem za PO czego mamy przykład ( gwara slonsko) Pomimo, że nigdy nie byłem za opcją PIS-u to wszystko wskazuję , że po czasie wyjdzie , że nie byli najgorszym wyborem, jestem przekonany jeśli oni byli przy władzy to dzisiaj mieliśmy swój dworzec kolejowy i szybkie połączenia z Katowicami a nikt by nie wpadł na pomysł zmieniania planów wybudowania S11. Czy Pani poseł wie ile już poszło czasu i pieniędzy na plany poi opinie aby taka droga powstała w naszym rejonie, do póki ktoś nie zapłaci ze swojego tylko naszych pieniędzy podatnika to dwa razy się zastanowi na tak absurdalnym zapytaniem.

Last edited 1 miesiąc temu by Hanys z pradziada
Mieczysław
Mieczysław
1 miesiąc temu

No to się zdziwisz, ale również ja uważam, iż poprowadzenie S11 do węzła w Piekarach jest złym pomysłem. Wpięcie S11 do węzła Pyrzowice (A1 i S1) z punktu komunikacyjnego w szerszej perspektywie jest o wiele korzystniejsze niż w Piekarach. Sceptyków zachęcam to pogrzebania w sieci, poczytania o tym, pooglądania materiałów które tworzą specjaliści i osoby bezpośrednio związane z szeroko rozumianą komunikacją i drogami (np. kanał na YT Autostrady Polska).
Ruch z Pomorza i Wielkopolski wciska się na siłę de facto w centrum GOPu. Co to spowoduje? Że z Piekar czy Bytomia do Katowic będziemy jechać jeszcze dłużej.
S11 do Pyrzowic, a następnie S1 na południe do Zwardonia (względnie w BB odbicie na Cieszyn) to naturalny przebieg drogi szybkiego ruchu, która stanowi (stanowić będzie) wschodnią obwodnicę GOPu.
W tym przypadku na kwestię S11 należy spojrzeć szerzej, przez perspektywę komunikacji ogólnopolskiej, a nie lokalnej.
Zwłaszcza, że pierwotne plany S11 zakładały jej przebieg do Pyrzowic.
Ta droga nie rozwiąże problemów komunikacyjnych Piekar, moim zdaniem w najlepszym wypadku nie wpłynie pozytywnie na miasto.
Tu nie są Gliwice gdzie A4 stanowi jednocześnie obwodnicę Gliwic. Na S11 w sąsiedztwie Piekar planowane są dwa węzły: Radzionków i właśnie Piekary. Jak na razie nie widzę pozytywnych aspektów dla mieszkańców Piekar.

Richard
Richard
1 miesiąc temu

Nasi Włodarze i jak nadzorujący pierwszy inżynier miasta nie mają szczęścia do inwestycji drogowych w naszym mieście, dziwi mnie że nikt , że z komisji przetargowej i Prezydent z radą mista który ostatecznie zatwierdzają projekt i nie wyciągają wniosków o rzetelność firmy wykonujący inwestycje. Już koleżki z PO myślą o zmianie trasy drogi ekspresowej S11, która ma ominąć Piekary. ( Pani poseł z PO z regionu Oplskiego złożyła zapytanie do MI zmianę trasy) Już jedną inwestycję PO ze względu na oszczędności budowy trasy kolejowej utopili i wymyślili po za Piekarami na około przez Tarn Góry do dzisiaj nie zakończona a która miała być już 10 lat temu. Jestem ciekaw jakie stanowisko jest naszego Posła z PO czy też podziela opinię, że jednak drogą przez Piekary może nie jest potrzebna i projekt będzie pod pozorem braku pieniędzy i protestów nielicznych mieszkańców nie realizowana. Trzeba jedną brać pod uwagę zawsze znajdzie się garstka ludzi czy ekologów którym żadna inwestycja nie będzie pasowała jak to miało miejsce w Dobieszowicach czy Bobrownikach podczas projektowania nowej trasy kolejowej. Każda taka inwestycja czy drogą ekspresowa czy dworzec kolejowy to wymiernę korzyści dla atrakcyjności miasta i jego inwestycji a problemy zawsze mogą powstać jak ich dobrze poszuka m.in emigracja ptaków czy płazów. Jestem ciekaw jakie w tej sprawie będzie stanowisko naszego Pana Prezydenta Turzanskiego czy Pana Posła z PO.

Last edited 1 miesiąc temu by Richard
Damian Harazim
Damian Harazim
1 miesiąc temu
Reply to  Richard

Projekt zatwierdza osoba/osoby z uprawnieniami, merytoryczna/e. Nie Prezydent, Wice, czy Rada Miasta. Spory błąd. Komisja przetargowa sprawdza ofertę, zgodność z warunkami udziału i kwalifikacją podmiotową i przedmiotową wykonawcy, a pracę kończy po zawarciu umowy – drugi błąd.

bobek
bobek
1 miesiąc temu
Reply to  Richard

S11 powinna kończyć się w Pyrzowicach lub na A1 w Wieszowej.
Wpakowanie S11 w Piekary tylko zakorkuje okolicę, nic nam nie da S11 w Piekarach. Po 10 latach A1 nikt nie potrafił wykorzystać potencjału jaki mamy w postaci zjazdu z A1

Mieczysław
Mieczysław
1 miesiąc temu
Reply to  bobek

Coż, temat można uznać za zamknięty. MI nie zmieni już przebiegu S11.
Zostanie wpięta do A1 na węźle Piekary.
https://gwarek.com.pl/pl/11_wiadomosci/50085_czy-s11-ominie-tarnowskie-gory-jest-odpowiedz-ministerstwa-infrastruktury.html

Ark
Ark
1 miesiąc temu

Czyli tranzyt przez KG ulicą Powstańców rusza całą parą.
Jazda bez trzymanki na całego …. może czas pomyśleć jak zadbać o bezpieczeństwo i ukrócić wyczyny co niektórych kierowców.

Andrzej
Andrzej
1 miesiąc temu

Wy sprzątacie Radzionkowską, a poseł Danuta Jazłowiecka z opolskiego sprzątnie wam S11.
Nie zdziwiłbym się, gdyby KO przystało na interpelację posłanki skracjąc s11 do węzła w Pyrzowicach … w sumie typowe oszczędności w wykonaniu obecnego rządu.
A co na to poseł z Piekar ?

;-)
;-)
1 miesiąc temu

Kiedy będą wreszcie progi spowalniające na Radzionkowskiej?

tak się nie da żyć

coraz większy ruch

szybko jeżdżą

radia głośno puszczają

Damian Harazim
Damian Harazim
1 miesiąc temu
Reply to  ;-)

I światła.

KGidea
KGidea
1 miesiąc temu

Po pierwsze, łączenie świeżo wylanego asfaltu z tym wcześniej jest już zepsute. Po drugie, pisał pan, że zostanie zwymieniony cały asfalt, a jednak został wymieniony tylko w części zabudowanej, a w reszcie zrobione łatki. NA NOWEJ DRODZE ZA NASZE PIENIĄDZE. Po trzecie, na pańskiej ostatniej inwestycji, czyli Konstytucji 3 Mają dzisiaj zostały zrobione łatki. NA NOWEJ DRODZE ZA NASZE PIENIĄDZE. Po czwarte, po Bytomskiej dalej nie da się jeździć, a wiosną już od dłuzszego czasu. Ale jak tak mają wygladać pana projekty to w sumie dobrze, bo aż żal patrzeć jak NASZE PIENIĄDZE są marnowane.
Po piąte, zapraszamy w lipcu na festyn na Radzionkowskiej, myślę, że wielu będzie chciało uscisnąc panu dłoń i nie tylko

Damian Harazim
Damian Harazim
1 miesiąc temu
Reply to  KGidea

Byś się Radny podpisał z imienia i nazwiska…

Jan z Góry
Jan z Góry
1 miesiąc temu
Reply to  KGidea

To ja dołożę po szóste: zapadnięty asfalt i 2 dziury na nowym odcinku Bytomskiej vis-a-vis ALDI, mniej więcej na wylocie 1 Maja.

Hanys z pradziada
Hanys z pradziada
1 miesiąc temu
Reply to  Jan z Góry

(…) przy takie inwestycji nie zrobić na skrzyżowaniu DW911 i Radzionkowska sygnalizacji świetlnej to wstyd dla projektanta i inwestora. A po co ma być bezpieczniej, najpierw musi być parę +++ bądź nie potrzebnych nieszczęść, to tylko kwestia czasu, jeśli jest dobra droga to i ruch się b. zwiększy. Super , że droga w końcu jest tylko można pewne rzeczy usprawnić z nie wielkim kosztem względem skutków niebezpiecznego skrzyżowania. Główny inżynier miasta nie przewidział w budżecie takiej inwestycji.

Last edited 1 miesiąc temu by Hanys z pradziada