2024-04-12
Sprzątanie Radzionkowskiej
Firma Hucz położyła asfalt na poprawianym odcinku Radzionkowskiej. Od rana trwają prace porządkowe na drodze. Czekają nas jeszcze drobne rzeczy, oznakowanie, malowanie i tym razem ulica powinna być gotowa. W tym miesiącu ostateczny odbiór, płatność i zamknięcie tematu.
Mieszkańcy namęczyli się z tą budową, ale nie można było odebrać drogi nie spełniającej wszystkich oczekiwań. Firma musiała poprawić wszystko aż do skutku. Dziękuję za cierpliwość, wyrozumiałość i wspieranie nas (zwłaszcza mieszkańców samej Radzionkowskiej) w zmaganiach z wykonawcą. Przepraszamy za utrudnienia i uciążliwości.
Teraz odbiory techniczne, dokumentacja, kontrola PINB-u (Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego) i koniec tej udręki, czas zacząć kolejne odcinki dróg. W pierwszej kolejności już wkrótce ruszają prace na Bytomskiej i Tarnogórskiej.
Mam nadzieję, że następny tekst dotyczący Radzionkowskiej będzie już po prostu krótki i zawierał się w krótkim zdaniu:
Szerokiej Drogi!
Komentarze
Uwaga! Dyskusja jest moderowana raz dziennie (zwykle rano) - komentarze nie pojawiają się od razu w momencie publikacji. Komentarze nie związane z tematem posta, obraźliwe, wulgarne nie są publikowane. Jeśli nie widzisz swojego komentarza sprawdź MOJE ZASADY i REGULAMIN
Ciekawy tekts autorstwa “Mieczysław” DW911 potocznie zwana Obwodnicą Zachodnią zarządzana jest przez UM bowiem Piekary Śląskie są miastem na prawach powiatu a w takich miastach zarządcą dróg poza drogami A i S jest prezydent miasta.
Niestety perspektywa budowy S11 w bliskim sąsiedztwie jak i śladzie obecnej DW911 powoduje, że z remontem tej drogi będą czekać pewnie jak najdłużej. Jak już to doraźne łatanie tej drogi.
A na marginesie dodam, iż w necie zaczęły krążyć informacje, iż obecna władza chce zbadać kwestie wpięcia S11 do A1 na węźle Piekary i koncepcja podłączenia S11 do węzła A1/S1 w Pyrzowicach zaczęła powoli ożywiać się.
Zatem dopuki nie będzie ostatecznej decyzji o przebiegu S11 nie sądzę by wzięto się za generalny remont DW911 na terenie Piekar.
W ślad za ww tekstem faktycznie oficjalnie Pani poseł z Koalicji Obywatelskiej (PO) Danuta Jazłowiecka rejonu opolskiego złożyła interpelacje do Ministra infrastruktury dotyczącą przebiegu drogi S11 m.in w Piekaarch Śląskich. Pisze, że pierwotnie planowano połączenie drogi S11 na Śląsku na węźle A1/S1 Pyrzowice “Mając powyższę mam refleksje jak to jest , że mamy swojego posła a Pani posłanka z PO z innego nie miasta czy powiatu tylko województwa ingeruję w sprawy naszego rejonu. Czy to zasłona przed ewentaulną zmianą stanowisk czy brak pieniędzy dla śląska jak to zazwyczaj bywało o czym wcześniej pisałem. Nasz Pan poseł od jakiegoś czasu mało aktywny a tak dobrze się zapowiadało po tygodniu bycia na Wiejskiej. Nie będę wróżył z fusów argumentacja Pani poseł przemawiający za budowę S11 po za Piekarami i rozładowaniem ruchu w ramach odbwodnicy Tarnowkich Gór to raczej nie z kapelusza wyciągnieta lecz z filcoka. Jak ktoś nie jest hanysem tego nie zrozumie, śląsk nigdy nie był oczkiem za PO czego mamy przykład ( gwara slonsko) Pomimo, że nigdy nie byłem za opcją PIS-u to wszystko wskazuję , że po czasie wyjdzie , że nie byli najgorszym wyborem, jestem przekonany jeśli oni byli przy władzy to dzisiaj mieliśmy swój dworzec kolejowy i szybkie połączenia z Katowicami a nikt by nie wpadł na pomysł zmieniania planów wybudowania S11. Czy Pani poseł wie ile już poszło czasu i pieniędzy na plany poi opinie aby taka droga powstała w naszym rejonie, do póki ktoś nie zapłaci ze swojego tylko naszych pieniędzy podatnika to dwa razy się zastanowi na tak absurdalnym zapytaniem.
No to się zdziwisz, ale również ja uważam, iż poprowadzenie S11 do węzła w Piekarach jest złym pomysłem. Wpięcie S11 do węzła Pyrzowice (A1 i S1) z punktu komunikacyjnego w szerszej perspektywie jest o wiele korzystniejsze niż w Piekarach. Sceptyków zachęcam to pogrzebania w sieci, poczytania o tym, pooglądania materiałów które tworzą specjaliści i osoby bezpośrednio związane z szeroko rozumianą komunikacją i drogami (np. kanał na YT Autostrady Polska).
Ruch z Pomorza i Wielkopolski wciska się na siłę de facto w centrum GOPu. Co to spowoduje? Że z Piekar czy Bytomia do Katowic będziemy jechać jeszcze dłużej.
S11 do Pyrzowic, a następnie S1 na południe do Zwardonia (względnie w BB odbicie na Cieszyn) to naturalny przebieg drogi szybkiego ruchu, która stanowi (stanowić będzie) wschodnią obwodnicę GOPu.
W tym przypadku na kwestię S11 należy spojrzeć szerzej, przez perspektywę komunikacji ogólnopolskiej, a nie lokalnej.
Zwłaszcza, że pierwotne plany S11 zakładały jej przebieg do Pyrzowic.
Ta droga nie rozwiąże problemów komunikacyjnych Piekar, moim zdaniem w najlepszym wypadku nie wpłynie pozytywnie na miasto.
Tu nie są Gliwice gdzie A4 stanowi jednocześnie obwodnicę Gliwic. Na S11 w sąsiedztwie Piekar planowane są dwa węzły: Radzionków i właśnie Piekary. Jak na razie nie widzę pozytywnych aspektów dla mieszkańców Piekar.
Nasi Włodarze i jak nadzorujący pierwszy inżynier miasta nie mają szczęścia do inwestycji drogowych w naszym mieście, dziwi mnie że nikt , że z komisji przetargowej i Prezydent z radą mista który ostatecznie zatwierdzają projekt i nie wyciągają wniosków o rzetelność firmy wykonujący inwestycje. Już koleżki z PO myślą o zmianie trasy drogi ekspresowej S11, która ma ominąć Piekary. ( Pani poseł z PO z regionu Oplskiego złożyła zapytanie do MI zmianę trasy) Już jedną inwestycję PO ze względu na oszczędności budowy trasy kolejowej utopili i wymyślili po za Piekarami na około przez Tarn Góry do dzisiaj nie zakończona a która miała być już 10 lat temu. Jestem ciekaw jakie stanowisko jest naszego Posła z PO czy też podziela opinię, że jednak drogą przez Piekary może nie jest potrzebna i projekt będzie pod pozorem braku pieniędzy i protestów nielicznych mieszkańców nie realizowana. Trzeba jedną brać pod uwagę zawsze znajdzie się garstka ludzi czy ekologów którym żadna inwestycja nie będzie pasowała jak to miało miejsce w Dobieszowicach czy Bobrownikach podczas projektowania nowej trasy kolejowej. Każda taka inwestycja czy drogą ekspresowa czy dworzec kolejowy to wymiernę korzyści dla atrakcyjności miasta i jego inwestycji a problemy zawsze mogą powstać jak ich dobrze poszuka m.in emigracja ptaków czy płazów. Jestem ciekaw jakie w tej sprawie będzie stanowisko naszego Pana Prezydenta Turzanskiego czy Pana Posła z PO.
Projekt zatwierdza osoba/osoby z uprawnieniami, merytoryczna/e. Nie Prezydent, Wice, czy Rada Miasta. Spory błąd. Komisja przetargowa sprawdza ofertę, zgodność z warunkami udziału i kwalifikacją podmiotową i przedmiotową wykonawcy, a pracę kończy po zawarciu umowy – drugi błąd.
to artykuł https://gwarek.com.pl/pl/19_wiadomosci-z-regionu/49617_poslanka-proponuje-korekte-s11-czy-tarnowskie-gory-straca-ekspresowke.html
S11 powinna kończyć się w Pyrzowicach lub na A1 w Wieszowej.
Wpakowanie S11 w Piekary tylko zakorkuje okolicę, nic nam nie da S11 w Piekarach. Po 10 latach A1 nikt nie potrafił wykorzystać potencjału jaki mamy w postaci zjazdu z A1
Coż, temat można uznać za zamknięty. MI nie zmieni już przebiegu S11.
Zostanie wpięta do A1 na węźle Piekary.
https://gwarek.com.pl/pl/11_wiadomosci/50085_czy-s11-ominie-tarnowskie-gory-jest-odpowiedz-ministerstwa-infrastruktury.html
Czyli tranzyt przez KG ulicą Powstańców rusza całą parą.
Jazda bez trzymanki na całego …. może czas pomyśleć jak zadbać o bezpieczeństwo i ukrócić wyczyny co niektórych kierowców.
Wy sprzątacie Radzionkowską, a poseł Danuta Jazłowiecka z opolskiego sprzątnie wam S11.
Nie zdziwiłbym się, gdyby KO przystało na interpelację posłanki skracjąc s11 do węzła w Pyrzowicach … w sumie typowe oszczędności w wykonaniu obecnego rządu.
A co na to poseł z Piekar ?
Kiedy będą wreszcie progi spowalniające na Radzionkowskiej?
tak się nie da żyć
coraz większy ruch
szybko jeżdżą
radia głośno puszczają
I światła.
Po pierwsze, łączenie świeżo wylanego asfaltu z tym wcześniej jest już zepsute. Po drugie, pisał pan, że zostanie zwymieniony cały asfalt, a jednak został wymieniony tylko w części zabudowanej, a w reszcie zrobione łatki. NA NOWEJ DRODZE ZA NASZE PIENIĄDZE. Po trzecie, na pańskiej ostatniej inwestycji, czyli Konstytucji 3 Mają dzisiaj zostały zrobione łatki. NA NOWEJ DRODZE ZA NASZE PIENIĄDZE. Po czwarte, po Bytomskiej dalej nie da się jeździć, a wiosną już od dłuzszego czasu. Ale jak tak mają wygladać pana projekty to w sumie dobrze, bo aż żal patrzeć jak NASZE PIENIĄDZE są marnowane.
Po piąte, zapraszamy w lipcu na festyn na Radzionkowskiej, myślę, że wielu będzie chciało uscisnąc panu dłoń i nie tylko
Byś się Radny podpisał z imienia i nazwiska…
To ja dołożę po szóste: zapadnięty asfalt i 2 dziury na nowym odcinku Bytomskiej vis-a-vis ALDI, mniej więcej na wylocie 1 Maja.
(…) przy takie inwestycji nie zrobić na skrzyżowaniu DW911 i Radzionkowska sygnalizacji świetlnej to wstyd dla projektanta i inwestora. A po co ma być bezpieczniej, najpierw musi być parę +++ bądź nie potrzebnych nieszczęść, to tylko kwestia czasu, jeśli jest dobra droga to i ruch się b. zwiększy. Super , że droga w końcu jest tylko można pewne rzeczy usprawnić z nie wielkim kosztem względem skutków niebezpiecznego skrzyżowania. Główny inżynier miasta nie przewidział w budżecie takiej inwestycji.