
2024-06-19
Łącznik Skłodowskiej z Sadowskiego zaprojektowany
Nowa droga, chodniki, ścieżka rowerowa, oświetlenie, kanalizacja deszczowa łącznie z przepompownią i zbiornikiem retencyjnym. Długość odcinka to niecały kilometr – jakieś 10 tys. m2. Mamy pozwolenie na budowę – koszt budowy około 20 milionów złotych.
Na Manhattanie nowa droga rozpoczyna się w rejonie bloku nr 97, a do Sadowskiego włączy się w okolicy mostu na rzece Brynicy. Termin realizacji na ten moment nie jest znany. Będziemy mogli przystąpić do prac jeśli pojawią się środki zewnętrzne, z których będziemy mogli skorzystać.
Gdyby udało się tą drogę wykonać byłaby to jedna z największych inwestycji drogowych w naszym mieście, poprowadzona w niełatwym terenie, pogórniczym, który trzeba przygotować do poprowadzenia drogi.
Wszelkie prace ziemne będą musiały być prowadzone także pod nadzorem archeologicznym. Zgodnie z opinią wojewódzkiego konserwatora zabytków w tym rejonie są stanowiska archeologiczne datowane na epokę brązu, wczesnego średniowiecza i średniowiecza.
Niełatwa, nietania inwestycja, ale konsekwentnie zbliżamy się także do osiągnięcia tego celu. Nie należy się jednak spodziewać rozpoczęcia budowy w najbliższym czasie, chyba, że pojawią się jakieś nowe źródła finansowania, z których będzie można skorzystać.
Myślimy perspektywicznie. Mamy dokumentację, mamy pozwolenie na budowę, a to pozwoli nam starać się o dofinansowanie tej inwestycji. Razem zmieniamy Piekary Śląskie!
Komentarze
Uwaga! Dyskusja jest moderowana raz dziennie (zwykle rano) - komentarze nie pojawiają się od razu w momencie publikacji. Komentarze nie związane z tematem posta, obraźliwe, wulgarne nie są publikowane. Jeśli nie widzisz swojego komentarza sprawdź MOJE ZASADY i REGULAMIN
Czy już wiadomo na jakim etapie jest budowa łącznika?
Jest projekt, jest pozwolenie na budowę. Jak będą środki zewnętrzne będziemy mogli budować. W tej chwili nie ma.
Tylko koniecznie zróbcie drogi rowerowe wyjeżdżające zza krzaków, murów i bloków bo to naprawdę poprawia bezpieczeństwo… Panie Krzysztofie jest Pan świadomy jako rowerzysta, że na ścieżkach rowerowych też można stawiać znaki może by jednak postawić znak STOP na ścieżce rowerowej dla rowerzystów wyjeżdżających zza muru na cmentarzu kalwarii lub na osiedlu wieczorka wyjazd zza bloku na olimpijskiej. Fajnie, że są ścieżki rowerowe ale niech są bezpieczne dla wszystkich użytkowników dróg publicznych te lustra nic nie dają. Ile razy jeżdżę i samochodem i rowerem widzę jak te przejazdy są niebezpieczne. Są rowery i hulajinogi elektryczne z których niektóre osobniki nie potrafią korzystać i wjeżdżają z impetem na przejazdy. Proszę coś z tym zrobić.
Brzozowice przy moście nad Brynica to samo.
Rower na drodze jak ma czerowne Światło to też musi stać i czekać na zielone.
To samo można zrobić na ścieżkach rowerowych. Postawić znak STOP w tych newralgicznych miejscach.
stawianie znaków nie zastąpi myślenia i zdrowego rozsądku.
Co ma na celu ten łącznik?
Odciażenie dróg wyjazdowych z PŚl?
Wątpliwe. Wąska Nankiera zwłaszcza na wysokości cmentarza gdzie jest problem minąć się z autobusem. Zryta droga przy Andaluzji.
A sama Sadowskiego wygląda jak zmixowane fale Dunaju z serem szwajcarskim.
Ale bedzie łącznik 😉
…wkrótce po zluzowaniu procedury nadmiernego deficytu.
@ Andrzej Skrócenie drogi dla ludzi z Kamienia i Manhattanu którzy jadą w kierunku Dąbrówki lub Wojkowic. Teraz trzeba pół wsi objechać żeby się tam dostać
To prawda, droga jest potrzebna szczególnie tym, którzy kierują się w kierunku centrum metropolii. Pytanie tylko co zrobimy z ul. Skłodowską i ul. Nankera, który będą przedłużeniem tych dróg w kierunku centum.
Skrzyżowanie ul. Skłodowskiej z ul. Partyzantów jest dość ciasne, do tego progi zwalniające na odcinku Lidl- LO i ograniczenia prędkości. Podobnie od strony kościoła, tam to już wgl bardzo ciasno.
“Zgodnie z opinią wojewódzkiego konserwatora zabytków w tym rejonie są stanowiska archeologiczne datowane na epokę brązu, wczesnego średniowiecza i średniowiecza.”
Niebawem do stanowisk archeologicznych w Piekarach dołączy zabytkowy układ ulic z XX wieku, nie ulegający żadnym zmianom 😉
To jeszcze Czołgistów ze Śląską i stare osiedle z Tarnogórską i możemy spokojnie czekać na XXII wiek
Długo już mówi się na temat tej drogi, teraz mamy zieleń i spokój oby jak najdłużej tak trwalo, kierowcy ucieszą się a my starsi
A wy starsi cieszcie się emeryturom na działkach, a my do pracy dojedziemy o wiele krocej ! Zarówno do zagłębia jak i Siemianowice czy Katowice czy Czeladz ! Oby ta droga powstała jak najszybciej. Nie wspominając o zapewne przedłużeniu ścieżki z parku bardzo dobry projekt