
2025-03-11
Prace na “wydłużeniu” ulicy Darwina
Powstaje długo wyczekiwany łącznik pieszo-rowerowy, który połączy ulicę Darwina z Parkiem Międzyosiedlowym, ułatwiając mieszkańcom dostęp do terenów rekreacyjnych. Prace budowlane postępują, a inwestycja poprawi komfort pieszych i rowerzystów. Dokumentuję postępy dzięki niezawodnym fotografiom Foto Piekary Śląskie, które doskonale oddają zmiany zachodzące w przestrzeni miejskiej.
Naszym celem jest stworzenie spójnej, bezpiecznej i funkcjonalnej sieci połączeń rowerowych obejmującej wszystkie dzielnice Piekar Śląskich. Kolejne odcinki są już na etapie projektowania, co wkrótce umożliwi wygodny dojazd do Brzezin Śląskich i Kozłowej Góry. Następnym krokiem będzie włączenie do systemu Dąbrówki Wielkiej, aby stworzyć kompleksową infrastrukturę dla rowerzystów.
Jak widać, konsekwentnie i metodycznie realizujemy nasz plan, budując nowoczesne i przyjazne mieszkańcom rozwiązania komunikacyjne. Wydłużony odcinek ulicy Darwina za niewielki, ale potrzebny kroczek w tym kierunku.
Razem zmieniamy Piekary Śląskie!
Komentarze
Uwaga! Dyskusja jest moderowana raz dziennie (zwykle rano) - komentarze nie pojawiają się od razu w momencie publikacji. Komentarze nie związane z tematem posta, obraźliwe, wulgarne nie są publikowane. Jeśli nie widzisz swojego komentarza sprawdź MOJE ZASADY i REGULAMIN
Dzień dobry.
Każdy kolejny nawet najmniejszy odcinek cieszy, jednak trzeba przyznać, że po imponującym początku realizacji projektu ścieżek teraz działania znacznie spowolniły. Zdaję sobie sprawę, że tematowi ścieżek daleko do priorytetowych zadań, jednak czy jest szansa poznać szerszą perspektywę i co nas czeka w przyszłości?
1). Na jakim etapie jest zapowiadany odcinek z Szarleja do Parku w Kamieniu biegnący wzdłuż ul. Oświęcimskiej?
2). Na kiedy orientacyjnie jest przewidziana realizacja wspomnianego przez Pana Prezydenta odcinka Kamień – Brzeziny?
3). Jak wyglądają perspektywy rozwoju systemu ścieżek w dalszej kolejności? Czy i kiedy można się spodziewać projektów dalszych odcinków typu Brzeziny – Dąbrówka, Dąbrówka – granica z Siemianowicami, wylot z Piekar w kierunku Bytomia (ew. połączenie planowanej przez Metreopolię Velostrady do Katowic)?
4). Czy jest szansa w przyszłości wykorzystać wał Brynicy by przedłużyć ścieżkę z parku w Kamieniu przez Osiedle Powstańców do ul. Sadowskiego?
Z góry dziękuję za odpowiedź.
Pozdrawiam!
Proszę pamiętać, że realizacja tego projektu jest uzależniona od środków zewnętrznych. W tym roku zakończymy projektowanie odcinków 1,2 – i uzyskamy pozwolenia na budowę. Następny etap to realizacja. W kwestii połączeń między miastami – tutaj są jeszcze projekty metropolii, więc w pewnym momencie te wszystkie działania się zepną ze sobą i umożliwią poruszanie pomiędzy miastami – tego jeszcze w tej chwili nie widać, ale kiedy zaczynaliśmy budowę ścieżek w Piekarach też wyglądało to chaotycznie, a odcinki wydawały się pozbawione sensu, aż do momentu, kiedy zostały połączone i stworzyły spójną całość.
Jeśli chodzi o wał Brynicy problemem może być fakt, że nie należy do nas i pełni funkcję ochronną, wykorzystanie tego formalnie na ścieżkę jest problemem.
Panie Krzysztofie.
A czy możemy liczyć na jakąś mapkę z tymi ścieżkami?
Bo dużo o tym czytamy ,ale w głowie tych łączników nie sposób zapamiętać.
Mapa dla mieszkańców I dla turystów.
Ps. Prawie w każdym biurze informacji turystycznej w innych miastach można taką mapkę dostać.
Po zakończeniu prac i stworzeniu całej sieci na pewno. W tej chwili postaram się wrzucić wersję internetową.
Dziękuję
Dzień dobry. Chciałam zapytac czy jest może planowane połączenie ścieżkami rowerowymi centrum miasta z Bytomiem? Obecnie przejazd ul. Bytomską na rowerze jest bardzo stresujący zarówno dla rowerzystów jak i kierowców.
A po co pchać się Bytomską?
Dostać się na ul Powstańców Warszawskich objechać, wyjechać koło McDonaldsa, chodnikiem koło BP, przejść przez przejście dla pieszych i sru chodnikiem następnie ścieżką do Bytomia
Dwa przejścia zwykłe, dwa z sygnalizacją i już po 15 minutach jesteś na Witczaka.
Powodzenia po zachodzie słońca. Spory odcinek jest tam nawet nieoświetlony, a jakość nawierzchni jak fale Dunaju. Faktycznie nie wiem czy nie bezpieczniej jechać ulicą.
Tamtędy to sobie można na spokojną wycieczkę w soboty jeździć a nie rano do roboty.
Które konkretne odcinki są “na etapie projektowania”?
Połączenie Kamień-Brzeziny, Jana Pawła II – Kopiec (brakujący odcinek + przejście przez skrzyżowanie z Bytomską), Bytomska/Tarnogórska (od skrzyżowania z JP II do Brynickiej)
dzięki za odpowiedz