KRZYSZTOF TURZAŃSKI
SŁAWA UMIŃSKA-KAJDAN

Krzysztof Turzański Sława Umińska-Duraj

2013-04-17

Limuzyny na szynach ciąg dalszy…

Karuzela trwa. W Tarnowskich Górach odbyła się konferencja, na której przedstawiono argumenty za zmianą przebiegu linii kolejowej Katowice-Pyrzowice na tzw. wariant tarnogórski (z pominięciem Piekar Śląskich). Dobra wiadomość jest taka, że szanse powodzenia tej akcji są niewielkie. Mam jednak wrażenie, że przydałaby się kampania informacyjna z naszej strony, na trasie planowanego przebiegu linii kolejowej. Lepiej pewne sprawy wyjaśnić i uspokoić nastroje, niż czekać na kolejne protesty społeczne.

 
[youtube http://www.youtube.com/watch?v=AmyaZtAk6wk&version=3&hl=pl_PL]

← Powrót

Komentarze



Uwaga! Dyskusja jest moderowana raz dziennie (zwykle rano) - komentarze nie pojawiają się od razu w momencie publikacji. Komentarze nie związane z tematem posta, obraźliwe, wulgarne nie są publikowane. Jeśli nie widzisz swojego komentarza sprawdź MOJE ZASADY i REGULAMIN

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
Anonimowo
Anonimowo
11 lat temu

http://katowice.gazeta.pl/katowice/1,94901,13797443,Kolej_na_lotnisko_w_Pyrzowicach__W_koncu_jakis_postep_ik_.html

Wynikało by z tego, że mamy do czynienia z manipulacją, bo wypowiedź na końcu Kłoska dyskwalifikuje Tarnowskie Góry do kolei. “(…)w czasie poniżej 30 minut(…)”

Anonimowo
Anonimowo
11 lat temu

Ale tu nie chodzi o jednego człowieka tylko masę różnych ludzi, którzy tak podróżują. A nam by się przydało jako szybka alternatywa w różnych kierunkach podróży. W sumie jak się wozi dupsko w aucie to o czym my tu gadamy. Ościenne się sprzeciwiają, bo nie będą miały stacji na swoim terenie chociażby.

Anonimowo
Anonimowo
11 lat temu

Nie rozumiem całego tego zamieszania wokół tej nieszczęsnej kolei. Ile razy w ciągu swojego życia człowiek jeździ na lotnisko, pomijając osoby, które muszą ze względów zawodowych. Już widzę te tabuny ludzi jadących do Pyrzowic, mamy przecież autostradę w tym samym kierunku. Ościenne miejscowości już przejrzały na oczy i wyraziły swój sprzeciw.

Horst
Horst
11 lat temu

Burmistrz Czech używa słów, których nie rozumie, a Prezydent Korfanty nie używa żadnych. Już nie wiem, co jest lepsze…

Anonimowo
Anonimowo
11 lat temu

Jeszcze jedno http://tarnowskiegory.naszemiasto.pl/artykul/galeria/1809715,linia-kolejowa-z-katowic-do-portu-lotniczego-w-pyrzowicach,id,t.html napis na górze “artykuł sponsorowany”. Czech zaczyna propagandę na całego. Wyremontowanie trasy TG-Katowice owszem. Odbudowa połączenia Tg- do CMK przydatne by było, ale niech się od naszego wariantu wezmą od… stawią.

Anonimowo
Anonimowo
11 lat temu

Według aktualnej taryfy kilometrowej KŚ przejazd w naszym wariancie kosztował by 8 zł, w tarnogórskim 12 zł, czyli 4 zł więcej za dodatkowe zwiedzanie, paranoja.

Anonimowo
Anonimowo
11 lat temu

Wie ktoś może skąd się wzięły te liczby, co one znaczą na 0:48 filmu ?. To jest z grubsza pisana demagogia. Czech twierdzi, że trasa przez TG może być tańsza w modernizacji ?. Z tego co widzę przez TG 53 km, przez Piekary 33 km. Trasy te rozjeżdżają się gdzieś na powiedzmy 15 km, czyli w wariancie piekarskim do zbudowania 18 km, w tarnogórskim 38 km. Jeśli wybudowanie 18 km trasy, od wybudowania w zasadzie tak samo od podstaw 38 km torów jest droższe to gratulujemy Tarnowskim Górom wybitnego ekonomisty u sterów. To ma być linia PRZEDE WSZYSTKIM dla skomunikowania portu lotniczego, natomiast w tych bajecznych wyliczeniach od razu jest przyjęte, że przez Piekary było by wzięcie na poziomie 40% klientów lotniska, a w TG 20%. Do wyliczeń jest wzięte założenie, że klient TG-Katowice generował by 6zł za przejazd i przejmą 40 ludzi z 820. Nonsens. Przy i tak bardzo drogich biletach MPK na poziomie 4,8 i autobus co 20 minut mało kto się skusi na pociąg raz na godzinę za 6zł. Przychody kierunek lotnisko równe dla obu wariantów. No nie wydaje mi się, aby w kolejach gdzie liczy się odległość, przez TG będzie drożej czyli mniej atrakcyjnie i mniej sprzedanych biletów. Już nie mówię o tym ile to będzie trwało, bo zapewne piekarski kurs ok. 25 minut, a tarnogórski 50, rzeczywiście wspaniały pomysł. Szczególnie dla gorola z Sosnowca, który ovjedzie pół Śląska.