2013-04-17
Limuzyny na szynach ciąg dalszy…
Karuzela trwa. W Tarnowskich Górach odbyła się konferencja, na której przedstawiono argumenty za zmianą przebiegu linii kolejowej Katowice-Pyrzowice na tzw. wariant tarnogórski (z pominięciem Piekar Śląskich). Dobra wiadomość jest taka, że szanse powodzenia tej akcji są niewielkie. Mam jednak wrażenie, że przydałaby się kampania informacyjna z naszej strony, na trasie planowanego przebiegu linii kolejowej. Lepiej pewne sprawy wyjaśnić i uspokoić nastroje, niż czekać na kolejne protesty społeczne.
[youtube http://www.youtube.com/watch?v=AmyaZtAk6wk&version=3&hl=pl_PL]
Komentarze
Uwaga! Dyskusja jest moderowana raz dziennie (zwykle rano) - komentarze nie pojawiają się od razu w momencie publikacji. Komentarze nie związane z tematem posta, obraźliwe, wulgarne nie są publikowane. Jeśli nie widzisz swojego komentarza sprawdź MOJE ZASADY i REGULAMIN
http://katowice.gazeta.pl/katowice/1,94901,13797443,Kolej_na_lotnisko_w_Pyrzowicach__W_koncu_jakis_postep_ik_.html
Wynikało by z tego, że mamy do czynienia z manipulacją, bo wypowiedź na końcu Kłoska dyskwalifikuje Tarnowskie Góry do kolei. “(…)w czasie poniżej 30 minut(…)”
Ale tu nie chodzi o jednego człowieka tylko masę różnych ludzi, którzy tak podróżują. A nam by się przydało jako szybka alternatywa w różnych kierunkach podróży. W sumie jak się wozi dupsko w aucie to o czym my tu gadamy. Ościenne się sprzeciwiają, bo nie będą miały stacji na swoim terenie chociażby.
Nie rozumiem całego tego zamieszania wokół tej nieszczęsnej kolei. Ile razy w ciągu swojego życia człowiek jeździ na lotnisko, pomijając osoby, które muszą ze względów zawodowych. Już widzę te tabuny ludzi jadących do Pyrzowic, mamy przecież autostradę w tym samym kierunku. Ościenne miejscowości już przejrzały na oczy i wyraziły swój sprzeciw.
Burmistrz Czech używa słów, których nie rozumie, a Prezydent Korfanty nie używa żadnych. Już nie wiem, co jest lepsze…
Jeszcze jedno http://tarnowskiegory.naszemiasto.pl/artykul/galeria/1809715,linia-kolejowa-z-katowic-do-portu-lotniczego-w-pyrzowicach,id,t.html napis na górze “artykuł sponsorowany”. Czech zaczyna propagandę na całego. Wyremontowanie trasy TG-Katowice owszem. Odbudowa połączenia Tg- do CMK przydatne by było, ale niech się od naszego wariantu wezmą od… stawią.
Według aktualnej taryfy kilometrowej KŚ przejazd w naszym wariancie kosztował by 8 zł, w tarnogórskim 12 zł, czyli 4 zł więcej za dodatkowe zwiedzanie, paranoja.
Wie ktoś może skąd się wzięły te liczby, co one znaczą na 0:48 filmu ?. To jest z grubsza pisana demagogia. Czech twierdzi, że trasa przez TG może być tańsza w modernizacji ?. Z tego co widzę przez TG 53 km, przez Piekary 33 km. Trasy te rozjeżdżają się gdzieś na powiedzmy 15 km, czyli w wariancie piekarskim do zbudowania 18 km, w tarnogórskim 38 km. Jeśli wybudowanie 18 km trasy, od wybudowania w zasadzie tak samo od podstaw 38 km torów jest droższe to gratulujemy Tarnowskim Górom wybitnego ekonomisty u sterów. To ma być linia PRZEDE WSZYSTKIM dla skomunikowania portu lotniczego, natomiast w tych bajecznych wyliczeniach od razu jest przyjęte, że przez Piekary było by wzięcie na poziomie 40% klientów lotniska, a w TG 20%. Do wyliczeń jest wzięte założenie, że klient TG-Katowice generował by 6zł za przejazd i przejmą 40 ludzi z 820. Nonsens. Przy i tak bardzo drogich biletach MPK na poziomie 4,8 i autobus co 20 minut mało kto się skusi na pociąg raz na godzinę za 6zł. Przychody kierunek lotnisko równe dla obu wariantów. No nie wydaje mi się, aby w kolejach gdzie liczy się odległość, przez TG będzie drożej czyli mniej atrakcyjnie i mniej sprzedanych biletów. Już nie mówię o tym ile to będzie trwało, bo zapewne piekarski kurs ok. 25 minut, a tarnogórski 50, rzeczywiście wspaniały pomysł. Szczególnie dla gorola z Sosnowca, który ovjedzie pół Śląska.