KRZYSZTOF TURZAŃSKI
SŁAWA UMIŃSKA-KAJDAN

Krzysztof Turzański Sława Umińska-Duraj

2019-03-19

Nowa droga, nowe inwestycje

Powstaje nowa droga, która w przyszłości połączy ul. Bytomską, przez Powstańców Warszawskich z ul. Wyszyńskiego. W internecie inwestycja wywołała dyskusje na temat sensu budowy nowej drogi. A to przecież dzięki takim posunięciom możliwy jest rozwój miasta. I to jedne z niewielu inwestycji, które po prostu są opłacalne i szybko się zwracają. Konkrety?

Podobne wątpliwości budziła budowa ul. Inwestycyjnej (to boczna od ul. Podmiejskiej), która skomunikowała tereny w strefie inwestycyjnej. A przecież jej wybudowanie umożliwiło nam sprzedanie działek, na których jeszcze w tym roku rozpoczną się inwestycje. Już na samej sprzedaży zarabiamy, a przecież będą z tego tytułu jeszcze podatki. Taki sam cel przyświecał budowie łącznika ul. Podmiejskiej z ul. Pod Lipami, który komunikuje drugą część strefy i największą, bo liczącą 10 hektarów działkę inwestycyjną  jaką ma do zaoferowania nasze miasto (droga będzie wkrótce otwarta). W tym roku w planie także przebudowa i przedłużenie ul. Ceramiki, przy której powstaną kolejne hale, a wpływy z podatków szybko pokryją koszty inwestycji.

Wracamy do łącznika umownie nazywanego przeze mnie: Bytomska-Wyszyńskiego. Dzięki tej drodze, będą możliwe nowe inwestycje, które rozpoczną się jeszcze w tym roku. To tutaj ma powstać między innymi piekarski McDonalds i obiekty o łącznej zabudowie 5 tys. metrów kwadratowych. Dla naszego miasta to rzeczy na wagę złota.

Wykonanie łącznika to również krok umożliwiający w przyszłości skomunikowanie dalszych terenów leżących wzdłuż ul. Solidarności (w kierunku ul. Wyszyńskiego). W związku z planowaną budową w tym rejonie  basenu krytego, powstająca w tej chwili infrastruktura też nie jest bez znaczenia.

Już na początku pierwszej kadencji o tym powstającym dziś połączeniu rozmawialiśmy także z dyrektorem piekarskiej Urazówki Bogdanem Koczym. Skomunikowanie tych terenów to szansa na rozwój szpitala, a w pierwszej kolejności rozwiązanie problemów komunikacyjnych, z którymi musi zmierzyć się placówka. Teraz będzie mógł powstać z tej strony parking, z którego będą mogli korzystać pacjenci.

Nowa droga pozwoli także na ominięcie skrzyżowania Bytomska/Wyszyńskiego/Miarki . Przy okazji zmiany organizacji ruchu i przebudowie samej ul. Bytomskiej, która nastąpi w związku z budową łącznika i uruchomienia terenów inwestycyjnych (chodzi o skomunikowanie wjazdu i lewoskręt) rozważana jest zmiana organizacji ruchu na głównym skrzyżowaniu.

Jedynym sposobem na rozładowanie korków jest chyba likwidacja lewoskrętu z Bytomskiej w Miarki i pozostawienie tylko pasa do jazdy na wprost i pasa do skrętu w prawo. Oznacza to jednak powrót do nieszczęśliwego rozwiązania w postaci skośnego przejeżdżania przez skrzyżowanie z lewego pasa na wprost.

 

← Powrót

Proponowane posty

29-10-2018

Łącznik: Bytomska-Powstańców Warszawskic...

Inwestycja związana jest z uruchomieniem nowych terenów inwe...

Czytaj więcej

20-11-2018

Kolejne działki inwestycyjne - sprzedane...

Rozstrzygnięty został przetarg na kolejne tereny inwestycyjn...

Czytaj więcej

Komentarze



0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
23 komentarzy
Newest
Oldest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Kamil
Kamil
5 lat temu

Witam
Panie Krzysztofie a jak sie ma plan budowy kompleksu basenowego na tej dzialce inwestycyjnej. Czy ta inwestycja jest w planach do zrealizowania?
Pozdrawiam

Rydwan
Rydwan
5 lat temu

Cześć,
chciałem zapytać czy przewidują Państwo postawienie nakazu prawoskrętu na wylocie z Powstańców na Wyszyńskiego? Podejrzewam, że w przypadku pozostawienia tego wylotu na “główną” ulicę bez zmian, powstanie nam kolejne miejsce trudne do ogarnięcia. Na samym wylocie, ze względu na utworzone po lewej stronie zatoczki do parkowania, widoczność jest delikatnie mówiąc dość kiepska. Jeśli do tego dojdzie wzmożony ruch pragnących wyjechać w lewo (a większość raczej będzie miała na celu ominięcie skrzyżowania Bytomska-Miarki lub przy likwidacji lewoskrętu w Miarki wykorzystanie tego łącznika, by do wspomnianej Miarki się dostać jadąc na wprost z Wyszyńskiego) może być gorąco 🙂

gosc
gosc
5 lat temu

Czyli nadal nie wiadomo kto (i na jakiej podstawie ) spowodował zmianę na tym skrzyżowaniu, na którą wszyscy psioczą ? Może jednak warto zapytać profesjonalistów przed kolejnymi zmianami?
Likwidacja lewoskrętu jest oczywista, ale czy wystarczająca? Przecież tuż za skrzyżowaniem mamy skośne miejsca parkingowe i 3 następne lewoskręty (Biedronka, MDK,bank). Albo poprawiamy drożność tego odcinka, albo tylko udajemy. A tak na szybko można by wydłużyć czas zielonego dla Bytomskiej od strony Bytomia bo tam korek jest najdłuższy.

Mieczysław
Mieczysław
5 lat temu

Pytabie do p. Turzanskiego: a ta nowa, obecnie budowana droga bedzie polaczona tez z Traugutta? Na mapach widac dzialki tworzace droge i laczace sie z Traugutta. Co wiecej widac tez ze Traugutta jest przedluzone i laczy sie z Solidarnosci.
Zatem beda te drogi tez budowane?

Mieczysław
Mieczysław
5 lat temu

Oby ta droga nie stała przez 3 miesiace gotowa i nie otwarta – tak jak łącznik Podmiejska – Pod Lipami.
Ktos pewnie cos zawalil i taki efekt. Droga gotowa od nowego roku i caly czas zamknieta.

A co do korkow na Bytomskiej i skrzyzowaniu z Wyszyńskiego / Miarki to kolejna zmiana organizacji ruchu nic nie da. Problemem nie sa prawo i lewoskrety ale ilosc pojazdow w godzinach szczytu a tym samym przepustowosc samej Bytomskiej.
Jak powrocimy do poprzedniego rozwiazania to zmieni sie tylko umiejscowienie korka: zamiast na prawym auta beda staly na lewym pasie. Plus znow dojdzie cwaniactwo niektorych i jazda na wprost z pasa do skretu w prawo.

P Śl
P Śl
5 lat temu
Reply to  Mieczysław

Na tym łączniku skarpa się sypie i chodnik jest zapadnięty, betonowy gulik stoi, wokół chodnik się zapadł o kilkadziesiąt centrymetrów.

trafficman
trafficman
5 lat temu
Reply to  Mieczysław

Zastanów się – nie mówimy o powrocie do poprzedniego stanu, tylko o likwidacji lewoskrętu. Ilość pojazdów, o której piszesz, zostaje wtedy podzielona na dwa pasy, a nie kumuluje się na jednym. Cwaniactwo nie “dojdzie”, bo teraz też jest, nawet wiele większe (janusze jadą lewym pasem ile się da i wpychają przed światłami na prawy pas). Tego się nie wypleni, jedyna rada: nie ustępować.

Piotrek NECO
Piotrek NECO
5 lat temu

Super informacja 🙂 nasza firma będzie miała kolejny obiekt do serwisowania. McDonald’s w Piekarach nasza firma z Piekar same plusy 🙂 będzie to już 56 restauracja przez nas serwisowana

Mieszkaniec
Mieszkaniec
5 lat temu

a czy są jakieś informacje nt. inwestycji na Ziętka 60? Mieszkania wyremontowane, a stoją puste.. połowa marca za nami, a dalej zero wiadomości..

Mieszkaniec
Mieszkaniec
5 lat temu

jakie prognozy na oddanie budynku do użytku?

Mieszkaniec
Mieszkaniec
5 lat temu

jakieś prognozy, kiedy budynek zostanie oddany do użytku ?

Andrzej
Andrzej
5 lat temu

Z mojej perspektywy ten łącznik w kontekście upłynnienia ruchu niczego nie poprawi. Mało tego dojdą dwa skrzyżowania (początek i koniec łącznika) na których będą się tworzyć zatory. Wyjazd z łącznika w kierunku ronada na kauflandzie w godzinach szczytu … powodzenia. Z punktu widzenia zkomunikowania tego terenu pod kolejne inwestycjie posunięcie ok.
Bardziej mnie ciekawi jakie zakusy ma miasto na teren po KWK Julian. Kopalnia kończy życie za góra 2 lata. Wykonanie łącznika np. przedłużenie ul. Szpitalnej do ul. Węglowej to by był hit

Maxi
Maxi
5 lat temu

Każda inwestycja poprawiająca życie mieszkańcom miasta są godne uznania

Qwerty
Qwerty
5 lat temu

Zamiast likwidować lewoskręt z Bytomskiej w Miarki, może warto by było przeprogramować sygnalizacje świetlna na tym skrzyżowaniu i wprowadzić ruch bezkolizyjny wraz z zmiennym cyklem według natężenia ruchu na tym skręcie.

gosc
gosc
5 lat temu
Reply to  Qwerty

Ktoś chyba już to zrobił, bo teraz zielone dla najdłuższego korka świeci… 23 sekundy!
(dzisiaj mierzyłem). Brawo fachowcy 🙂

Leon
Leon
5 lat temu

…do Pabi Bozki.
Szanowna Pani jak budowali autostrade A1. To jeździłem ciężarówkami z kruszywem. Jak miała isc droższa frakcja czyli 60-120 to na ciężarówce miałem 20t frakcji 0-12 a na górę dosypano ok.7t frakcji 60-120. Fakt , że jeździłem przeładowany to nic ale na samej budowie jak wysypywalem to kier. Budowy machnął na to ręka . Dzisiaj jak jeżdżę dość często A1 to plakac się chce jak ona wygląda. Więc wolałbym żeby tacy” pisowcy” spogladali na te budowę.

Pozdrawiam.

Leon
Leon
5 lat temu
Reply to  Leon

*Pani

Padre waldemaro
Padre waldemaro
5 lat temu
Reply to  Leon

A Szanowny Pan coś w tej sprawie zrobił?
Zgłosił Pan (choćby anonimowo) to oszustwo właściwym organom?
?????
Tak myślałem.

Damian Harazim
Damian Harazim
5 lat temu

Tylko które miał zgłosić?
Jakości użytych materiałów przy budowie? A może świadomego przeladowania? Bądź też poruszania się tak przeładowanym wozem po drogach?
Teraz nie wiem czy chodzi o problem materiałów, nierzetelnego wykonawcy, czy kierowcy świadomego popełnianego wykroczenia, który święty nie jest, ale palcem pokaże…

Leon
Leon
5 lat temu
Reply to  Damian Harazim

… “Niech ten rzuci kamienien co jest bez winy. ”
Nie ma Świętych na tym świecie kazdy ma cos za uszami.

Leon
Leon
5 lat temu

Zglaszalismy te przewinienia wzgeldem kruszywa.
Jak Pan myśli co potem się stało ?
Kontrola na budowie i … Wszystko jest ok.
Ot cała Polska.

Hans Kloss
Hans Kloss
4 lat temu
Reply to  Leon

i tak cienką kreską przyczyniłeś się do kolejnej afery taniego Państwa, ja bym się nie chwalił CBA może nie długo zapukać z zarzutem o pomocnictwo i nie zgłoszenie zawiadomienia o przestępstwie pomimo posiadanej wiedzy