KRZYSZTOF TURZAŃSKI
SŁAWA UMIŃSKA-DURAJ

Krzysztof Turzański Sława Umińska-Duraj

2021-04-22

Dokończymy łącznik Bytomskiej i Wyszyńskiego

Czas na drugi etap budowy nowego połączenia drogowego przy którym położony jest McDonalds. Dzięki środkom z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg wykonany zostanie drugi etap, który doprowadzi ulicę aż do Powstańców Warszawskich, a następnie do ul. Wyszyńskiego. W związku z budową łącznika MPWiK wykona na ulicy Powstańców Warszawskich nową instalację wodno-kanalizacyjną, wybudowana zostanie także deszczówka. 

Pierwszy etap kosztował ponad milion złotych, teraz trzeba wyłożyć kolejny milion. Cała inwestycję oparliśmy (pierwszy i drugi etap) na wykorzystaniu środków zewnętrznych. W ich pozyskaniu pomogła nam senator Dorota Tobiszowska, za co serdecznie dziękujemy.

Inwestycja w nową drogę związana jest z uruchomieniem nowych terenów inwestycyjnych w samym centrum miasta. Pierwsze z nich znalazły już swoich nabywców, kolejne potrzebują drogi dojazdowej. To połączenie jest oczekiwane także przez piekarską Urazówkę, której pozwoli między innymi na rozwiązanie problemu z miejscami parkingowymi i dojazdem do szpitala. W założeniu łącznik Bytomska-Wyszyńskiego pozwoli również na odciążenie głównego skrzyżowania w godzinach szczytu.

Nowa droga powstała także podczas uzbrajania strefy ekonomicznej – dziś ulica Inwestycyjna, przy której powstała m.in. ogromna hala centrum logistycznego Hillwood. Nawa ulica Ceramiki w Kozłowej Górze pozwoli na rozwój firmy Nomax i przeniesienie magazynów z innych miast do Piekar Śląskich – to inwestycje, które po prostu się opłacają.

Dzięki przeprowadzonym robotom pomiędzy Bytomską a Wyszyńskiego możliwe będzie pozyskanie nabywców dla terenów inwestycyjnych, skomunikowanie ich oraz polepszenie układu komunikacyjnego w zatłoczonej części miasta. Możliwe też stanie się dalsze otwarcie terenów inwestycyjnych zlokalizowanych na północ od ul. Solidarności. Droga zostanie wykonana od podstaw na nieużytkach przeznaczonych pod jej budowę. Realizacja zadania ma się zakończyć w połowie 2022 roku. Łączne koszty inwestycji to 1.205.375 zł.

Jeśli chodzi o sam fundusz rządowy to jest to kompleksowy instrument wsparcia realizacji zadań na drogach zarządzanych przez jednostki samorządu terytorialnego. Jego celem jest przyspieszenie powstawania nowoczesnej i bezpiecznej infrastruktury drogowej na szczeblu lokalnym, stanowiącej ważny element prawidłowego funkcjonowania i rozwoju gospodarki oraz przyczyniającej się do poprawy poziomu życia obywateli.

W ramach funduszu złożyliśmy wniosek także o finansowanie kompleksowego rozwiązania problemu dróg gruntowych na Józefce. Niestety, nie otrzymaliśmy środków, ale liczymy, że nasz projekt trafi na listę rezerwową i ze wsparciem senator Doroty Tobiszowskiej uda się pozyskać pieniądze i rozpocząć realizację także tego ambitnego zadania.

W przyszłym roku między innymi z tego funduszu będziemy aplikować o środki na budowę nowej ulicy Radzionkowskiej, a także nowego połączenia drogowego – łącznika Skłodowskiej z Sadowskiego. Obie inwestycje są na etapie projektowym. Kończy się także przygotowywanie do budowy chodnika i ścieżki rowerowej od Bytomskiej, przez Miarki koło Marcredo, na drugą stronę DW911 aż do nowej drogi łączącej Podmiejską z Pod Lipami. 

 

← Powrót

Komentarze



0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
11 komentarzy
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Leszek
Leszek
1 rok temu

Mam pytanie odnośnie drogi rowerowej (Marcredo) czy wiadomo już z jak będzie wyglądał przebieg S11 od autostrady do pod lipami tą droga rowerowa będzie pod S11 ? . Było kilka wariantów na stronie GDDKiA. Został już jakiś ostatecznie zatwierdzony ?

Budweiser
Budweiser
1 rok temu

Coś skromnie. Może gdyby nie wojna Prezydent Sławy z Jorgiem było by lepiej. Czasem jeden musi być mądrzejszy by coś wyszarpać z budżetu, a ciągłe utarczki słowne nic nie dają

Пиотр
Пиотр
1 rok temu
Reply to  Budweiser

Sprzedajmy się za dotacje!

qwertz
qwertz
1 rok temu

a co z dojazdem do dwóch firm na końcu ul. Powstańców Warszawskich? dojazd do nich zostanie utrzymany od ul. Bytomskiej, czy ze względu na budowany odcinek będzie z tym problem?

Ayk
Ayk
1 rok temu

A ta droga w kolejnym etapie bedzie tez przedluzona do ul. Traugutta? Na mapach widac dzialki na ksztalt przedluzenia drogi na wschod oraz przedluzenie ul. Traugutta do Solidarnosci.

marcin
marcin
1 rok temu
Reply to  Ayk

Docelowo tak.

Radosław
Radosław
1 rok temu

Lepiej naprawcie obecne drogi. Prawie cała Bytomska, Konstytucji 3 Maja w opłakanym stanie. Wczoraj łatali odcinek między Orlen a Kozlową Górą, słabo to zrobili.

Andrzej
Andrzej
1 rok temu

Czy po wykonaniu tego łącznika, władze miasta biorą pod uwagę możliwość wyłączenia z ruchu kołowego odcinka ulicy Wyszyńskiego pomiędzy Bytomską a Sienkiewicza ?
Jadący od Piekar Bytomską w kierunku Kamienia mogliby przejeżdżać przez Janty, Sienkiewicza, Wyszyńskiego.
Od pewnego czasu był wątek wyłaczenia z ruchu Wyszyńakiego celem zrobienia deptaku, namiastki rynku którego w Piekarach nie mamy.
O “mamlas placu” nie myślę.

Kolejne pytanie …
Czy w sytuacji gdzie kopalni Julian już nie ma a zakład przeróbki idzie do likwidacji, to czy istnieje możliwość wykonania łącznika ulicy Szpitalnej z ulicą Węglową ?
Pokaźnie by to odciążyło ruch w centrum.

Nie głosowałem na was
Nie głosowałem na was
1 rok temu

I co to jest, w marcu daliście milion ZGM, a tu takie drobne…