KRZYSZTOF TURZAŃSKI
SŁAWA UMIŃSKA-KAJDAN

Krzysztof Turzański Sława Umińska-Duraj

2018-06-05

Sprawa “zakazu” chyba zamknięta

Radny Piotr Papaja otrzymał na sesji Rady Miasta Konstytucję RP w pięknej, twardej oprawie od prezydent Sławy Umińskiej-Duraj. To symboliczna odpowiedź na wniosek radnego o wydanie mi zakazu prowadzenia bloga. 

Ponieważ radny stwierdził, że Konstytucja RP to nie wszystko i są jeszcze inne ustawy regulujące te kwestie, w odpowiedzi od razu otrzymał ode mnie Ustawę o dostępie do informacji publicznej. Tak dla uzupełnienia. Ostatecznie radny stwierdził, że Konstytucji należy przestrzegać, ale jego zdaniem ten dokument wymaga zmiany. Przyznam szczerze, że bałem się pytać jakie zamiany radny chciałby w niej wprowadzić, ale obawiam się, że z blogiem byłoby krucho.

Piotr Papaja zapewnił mi także miejsce na okładce Przeglądu Piekarskiego, co dawno się nie zdarzyło. Co prawda kontekst średnio atrakcyjny, ale zawsze coś. Polecam!

www.przegladpiekarski.pl

Radny zapowiedział natomiast, że będzie dochodził swoich praw na drodze sądowej. Ciekawe jakich? Prawa do wydawania zakazów? Może faktycznie sprawę powinien rozstrzygnąć sąd. Radny Papaja powinien pozwać zresztą nie tylko mnie, ale wszystkich dziennikarzy i komentatorów, bo jak nic… wszyscy się na niego uwzięli. Albo to zmowa jakaś…

Na szczęście teraz walka o zakaz pisania bloga dla Turzańskiego nie jest już priorytetem – teraz działacze PiS forsują zakaz organizacji imprez kulturalnych przy Kopcu Wyzwolenia – zdecydowanie sprzeciwiając się koncertowi metalowców, ale również disco polo i innym imprezom naruszającym powagę tego miejsca. Innymi słowy, chwilowo czuję się bezpiecznie i piszę bloga. Póki jeszcze mi wolno…

 

← Powrót

Proponowane posty

10-05-2018

Myślałem, że gorzej już być nie może... ...

Dokąd zmierza piekarski PiS? Cenzura? Brak jawności informac...

Czytaj więcej

04-05-2018

Konstytucja, panie radny, Konstytucja!

Radny Piotr Papaja jest oburzony i czuje się zaatakowany moim wpisem

Czytaj więcej

02-05-2018

Zakaz prowadzenia bloga dla wiceprezyden...

Rady Piotr Papaja (PiS): “Zwracam się do Pani Prezyden...

Czytaj więcej

Komentarze



Uwaga! Dyskusja jest moderowana raz dziennie (zwykle rano) - komentarze nie pojawiają się od razu w momencie publikacji. Komentarze nie związane z tematem posta, obraźliwe, wulgarne nie są publikowane. Jeśli nie widzisz swojego komentarza sprawdź MOJE ZASADY i REGULAMIN

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
79 komentarzy
Newest
Oldest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
misha
misha
7 lat temu

Ręce opadają. Władza kościelna poświęciła Piekary Matce Boskiej i w związku z tym zaczęła sobie rościć prawo do decydowania o tym, co się może w Piekarach odbywać a co nie. Teraz tylko czekać aż Pastafarianie poświęcą nasze miasto Jego Makaronowatości i zakażą jedzenia lasagni. Jakiś absurd. Rozumiem, że nie wszystkim może się podobać taki koncert, ale póki co mieszkańcy Piekar są wolnymi ludźmi i jeśli chcą wyznawać cokolwiek – nawet szatana, to nikt im nie może tego zabronić. Ksiądz z ambony może jedynie ostrzec wiernych, że nie poleca wiernym udziału w takim wydarzeniu – i tyle. A próba wpływania na świeckie życie miasta jest niedopuszczalna i głupia. W efekcie przyniesie efekt odwrotny do zamierzonego.

MEM
MEM
7 lat temu

KAT – w Katowicach artysta, w Piekarach satanista. Tylko w Katowicach koncert organizują koledzy z PIS, a w Piekarach młodzież. HIPOKRYCI. Zobaczcie sami: https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=2119088055033269&id=2117415218533886

Jan
Jan
7 lat temu

Radny Zorychta walczy o wartości – słusznie, ale trzeba zacząć od siebie. Wszystko w porządku? Jakiej muzyki słucha syn? Jeśli to muzyka metalowa jest przyczyną problemów warto o tym opowiedzieć. Myślę, że taka prawdziwa historia dałaby ludziom do myślenia.

Pogorzelski
Pogorzelski
7 lat temu
Reply to  Jan

Pan Radny Zorychta myśli trochę ę inaczej. Składając skargę na Panią Prezydent Umińską- Duraj, głosuje że skarga jest bez zasadna. Tyle w temacie.

BIP UM
BIP UM
7 lat temu
Reply to  Pogorzelski

Uchwała w sprawie uznania skargi G. Zorychty za bezzasadną i wynik głosowania.
http://bip.piekary.pl/?a=33667

Dociekliwy
Dociekliwy
7 lat temu
Reply to  Pogorzelski

Pisze się – bezzasadna.

Jaga
Jaga
7 lat temu
Reply to  Dociekliwy

piszemy albo jest napisana – samo się nie pisze 😉

Jaga
Jaga
7 lat temu
Reply to  Jan

Może więcej szczegółów o problemach młodego Zorychty…? Czyżby radny PIS nie był kryształowy? 😉

szpieg
szpieg
7 lat temu
Reply to  Jaga

Jest tak kryształowy, że aż się tym chwali 😉

Prezes
Prezes
7 lat temu

Szanowni Państwo,
Kopiec Wyzwolenia to nasza pamięć o powstańców śląskich. To nie jest miejsce na urządzanie hucznych imprez. To tak jakbyście tańczyli nad grobami waszych bliskich. Czy chcielibyście, aby ktoś przyszedł i urządził taneczną libację nad zmarłymi? Samo słowo mówi o kulturalnych wydarzeniach, zaznaczę KULTURALNE, jak ktoś jest inteligenty to rozumie co to jest być kulturalny i umieć się zachować przywozicie w odpowiednim miejscu.
Dlaczego nie urządzicie sobie muzyczne szatańskie atrakcje na wysypisku śmieci? Niedawno był pożar w składzie makulatury, tam możecie się dobrze bawić. – Ale zaraz, będzie oburzenie, jak to na wysypisku śmieci? Jak tak można, to obraza. A widzicie, mówicie o obrazie, a na Kopcu Wyzwolenia to jak ten szczyt chamstwa nazwać?
Panie Wiceprezydencie Pan ostatnio, mam prawo tak napisać, robi się zbyt arogancki, szuka emocji, zamiast je rozładować , lubi Pan podburzać ludzi, aby zbić swój kapitał. Ja wiem, że Pan cały czas truje d…pę Pani Prezydent swoimi ponagleniami. Wykonuje za Panią Prezydent większości zadania, a Pani Prezydent tylko podpisuje, no bo musi być wdzięczna, że Pan wcisnął ją na ten stołek, choć z tego się chciała wycofać, no ale to już lepsza wersja, niż ten dyktatorek o siedmiu boleści.
Plus jest jaki można go podać to rozwój obiektów sportowych i modernizacja budynków, bloków no i w końcu mamy atrakcyjny Szpital itp. Natomiast w merytorycznej dyskusji i ta agresywna Pana polityka na blogu pokazuje w złym świetle nie jako wiceprezydenta, a pełnego nienawiścią do konkurentów.
Jeżeli Pańska polityka będzie się dalej tak staczać jak pies z kulawą nogą, to daleko Pan nie zajdzie, będzie taki sam jak ten samolubny egoista dyktatorek o siedmiu boleści, tylko w takiej wersji mini.
Ps. Proszę przemyśleć sprawy, zaprzestać podburzania i siania nienawiścią między sobą na blogu, a zacząć działać tak, aby następne wydarzenia muzyczne znalazły się w innym miejscu, natomiast Kopiec Wyzwolenia zostawić w spokoju, niech tam spędzają czas rodziny z dziećmi, niech każdy tam znajdzie w chwili ciszy i w skupieniu swoje przemyślenia, mądrości jak i również okaz szacunku do drugiego człowieka.

Jan
Jan
7 lat temu
Reply to  Prezes

Mógłbyś mi wskazać gdzie Turzański agresywnie się wypowiada? Twój wpis najlepiej świadczy o Tobie i zakłamaniu całej tej grupy.

Harnaś
Harnaś
7 lat temu
Reply to  Jan

Pan Turzański od początku swojej działalności “jedzie” po wielu osobach. Wystarczy przejrzeć starsze wpisy na Jego bloogu sprzed paru lat. Ile nazwisk począwszy od Pana Krauze, śp. Seweryna itd. Wszyscy zawsze wszystko źle robią tylko Pan Turzański i jego wizje są najlepsze. Jak mi powiedziała kiedyś koleżanka, która była listonoszką na Lipce do tego Pana dostarcza się najwięcej korespondencji sądowych w całych Piekarach. O czymś to świadczy. To człowiek, który żyje konfliktami.

wyborca
wyborca
7 lat temu
Reply to  Harnaś

I najgorsze, że te procesy wygrywa, co? Przypomnę Ci jak zakończyły się ostatnie podrygi PIS w Piekarach – wyrokiem sądu. – Sąd takim sposobom prowadzenia kampanii wyborczej mówi NIE. Kampania powinna skupiać się na merytorycznych kwestiach, opierać się na kulturze osobistej, a nie obrzucaniu kontrkandydatów nieprawdziwymi zarzutami. Sąd nie zgadza się z pozwaną, że w toku kampanii wyborczej politycy powinni być przygotowani na takie ataki – usłyszała w uzasadnieniu wyroku pozwana.
https://www.krzysztofturzanski.pl/2014/02/piekarskie-wartosci-europejska-jakosc-wyrok/
Mam wrażenie, że mamy powtórkę z rozrywki…

Adrian
Adrian
7 lat temu
Reply to  Prezes

Ostatnio był na Kopcu koncert disco polo, potem zjazd foodtrucków i jakoś nikt nie protestował. Teraz jak ma przyjechać jeden z prekursorów thrash metalu w Polsce to nagle są wielkie protesty, w czym przodują głównie politycy PiS i księża!!! Kopiec jest i był wykorzystywany zarówno do organizacji miejskich uroczystości, jak i do organizacji koncertów. Ja osobiście nie widzę jakiegoś wielkiego problemu w tym, że przyjedzie znany zespół metalowy, sam z wielką chęcią pójdę na ich koncert podobnie jak wielu innych mieszkańców naszego miasta i miast ościennych.

Dociekliwy
Dociekliwy
7 lat temu
Reply to  Adrian

Nie jestem politykiem PiS, ani księdzem a dwoję się i troję aby przodować. Wniosek – złe założenie na początku Twojego wpisu. Zacznij od nowa

Hmm...
Hmm...
7 lat temu
Reply to  Dociekliwy

Czyżby?

misha
misha
7 lat temu
Reply to  Prezes

@Prezes, bredzisz człowieku – parking pod kopcem nie jest żadną świętą ziemią, miejscem pamięci ani innego rodzaju terenem ograniczonym co do funkcji. To jest po prostu kawał równego placu za miastem, który ma służyć mieszkańcom Piekar! Sam Kopiec jest miejscem pamiątkowym, ale nie należy przesadzać z tworzeniem jakiegoś kultu – to nie jest pole bitwy, gdzie ginęli ludzie, to nie jest miejsce objawień ani innych wyjątkowych zdarzeń – to po prostu kupa ziemi, która swoją pamiątkową funkcję doskonale pełni niezależnie czy biegamy po nim z latawcami, czy wciągamy tam narodową flagę.

Piotr
Piotr
7 lat temu
Reply to  misha

Czyli groby Pana przodków rodziny są zwykła kupą ziemi ? I też można robić tam hałas, moczem odlewać się po bokach. Nie mając ani grama szacunku do spokoju?

Krzysztof
Krzysztof
7 lat temu
Reply to  Piotr

Kopiec nie jest grobem.

Damian Harazim
Damian Harazim
7 lat temu
Reply to  Piotr

Kopiec nie jest grobem. Nigdy nim nie był. Teren Kopca i jego otoczenia nie jest nekropolią, nigdy nią też nie była. Dodatkowo Kopiec nie ma charakteru sakralnego. Czy w poświęcone szambo można wpuścić nieczystości, czy to też brak szacunku do poświęconego miejsca?
Ludzie, opamiętajcie się. Zniechęcacie ludzi do istnienia we wspólnocie Kościoła, bo część z Was zdradza objawy fanatyzmu…

Przemek
Przemek
7 lat temu

Co to w ogóle jest za pajac ? I z jakiej bajki się wziął?!?!?!?!?!

Piekarzanin
Piekarzanin
7 lat temu

Ale zdobywamy sławę jako miasto najpierw kompromitacja o wielkanocnych jajach a teraz koncert o którym rozpisuje się Onet czy o taką promocje miasta nam chodzi a może naszej władzy, która ostatnio strzela sobie w kolano.

Janek
Janek
7 lat temu
Reply to  Piekarzanin

To raczej HIT działaczy PiS. Pokazali miasto albo jako satanistyczne, albo ciemnogród – do wyboru. A hipokryzja absolutna – w Katowicach KAT zagrał na 150 lat miasta, miejska impreza, miasto rządzone przez PIS, a siedziba Arcybiskupa za rogiem. I CISZA. Gdzie byli CI wszyscy obrońcy wiary? Eeeee… Do wyborów było daleko, to nie było sensu się mieszać… Zdecydujcie się? To artysta czy satanista i trzymajcie się jednej wersji!!!!!!

andrzej
andrzej
7 lat temu
Reply to  Piekarzanin

@piekarzanin. a co moze władza jak ma takich kilku mieszkanców którzy nie moga zrozumiec zabawy szukania jajek wielknocnych oraz co może jak ma tak marną opozycje z panem radnym P. na czele

Pogorzelski
Pogorzelski
7 lat temu

Myślałem że zakazane piosenki zakończyły się wraz z drugą wojną światową, a PIS na czele z Panem Posłem rozpętują trzecią wojną przedwyborczą .

mieszkaniec
mieszkaniec
7 lat temu

Ten list Księży Proboszczów to jakieś kompletne nieporozumienie. Ja jestem zdania że skoro mamy ładnie wyremontowany Kopiec Wyzwolenia wraz z przylegającym do niego terenem to dlaczego nie mają być na nim organizowane imprezy dla mieszkańców? Bo nie podoba się to Kościołowi i politykom PiS? Tak na wszelki wypadek pragnę przypomnieć że terenem Kopca nie administruje Kościół, tylko miasto a argumenty o rzekomym “sprofanowaniu” miejsca pamięci i miejsca gdzie odbywają się msze święte radziłbym włożyć między bajki. Co do samych mszy świętych, to wydaje mi się że właściwym miejscem do ich odprawiania są kościoły, których jest w naszym mieście bez liku. Zakładam że zaraz posypią się krytyczne komentarze ze strony “prawdziwych” katolików, ale szczerze mówiąc mam je gdzieś, nie ukrywam że nie podoba mi się wiele działań Kościoła katolickiego i ten komentarz także jest tego wyrazem.
Pozdrawiam wszystkich komentujących i liczę, że władze miasta nie ugną się przed niedorzecznymi żądaniami piekarskich księży i wspierających ich polityków PiS.

Harnaś
Harnaś
7 lat temu
Reply to  mieszkaniec

Czy my musimy wszystko sprowadzać do politycznej walki? Wystarczy trochę rozsądku. Kopiec był sypany z wielkim poświęceniem przez ówczesnych mieszkańców Piekar i nie tylko. Wiem to z opowiadań mojej babci, która jako młoda dziewczyna brała udział w tych pracach. To miejsce miało przypominać Polakom mieszkającym w niemieckim wtedy Bytomiu gdy spojrzą w tę stronę, że tuż obok jest już wolna Polska. To miejsce poświęcone historii. Dlatego uważam, że to nie jest miejsce na koncerty. Nie musimy wszystkiego sprowadzać tylko do rozrywki. Koncerty powinny być na stadionie jak Dni Miasta i nie byłoby problemu. Mądry włodarz by tak postąpił. Jeszcze przed wszelkimi protestami. Ale Pan Turzański lubi konflikty i nagłaśnianie problemu. Swoją drogą czy np. Katowice zorganizowałyby taki koncert przez pomnikiem na kopalni Wujek???

Klaus
Klaus
7 lat temu
Reply to  mieszkaniec

Czlowieku ty nawet nie wiesz o czym piszesz. To nie jest list proboszczy tylko komitetu na czele ktorego stoi Polaczek. Wyjezdzasz od katolikow a sam nie kumasz o co i komu chodzi! Wniosek jest tylko jeden, jak jest cos niewygodne dla wladzy to jest cisza i tyle.

Daro
Daro
7 lat temu
Reply to  mieszkaniec

PIS i kościół ,wybory i wiara to mają być odrębne rzeczy. Niestety tu się to pakuje do jednego wora.!!!! Po mszy kiedy odczytano ten list, było widać zniesmaczenie mieszkańców , i niestety w kierunku księży i Pisu a nie urzędu
Tylko nie rozumie 2 faktów proboszcz w Świętej Rodzinie przedstawił temat jako by inicjatorem był Poseł Polaczek ,radny Zorychta a tu wychodzi odwrotnie ze to piekarscy proboszczowie, mieli taki pomysł.
Po drugie niech sie ksieża zastanowia bo przeczą jednym listem do drugiego.
Jak urząd chciał msze na kopcu to jest miejsce nieodpowienie i nie świete. Teraz odwrotnie ????

Klaus
Klaus
7 lat temu
Reply to  Daro

Zgadzam sie z Toba, bo slyszalem ten komunikat w sw. Rodzinie i proboszcz niby sie odcinal od tego ale komunikat byl raczej anonimowy no bo ktos by sie musial pod nim podpisac. Ale zadziwia mnie te milczenie wladz, bo jesli by to byla nawet prawda o tych koncertach i o tym ze kosciol miesza sie w polityke co zreszta zawsze robil, to jest to wytoczenie ciezkich przed wyborami przeciwko wladzy! Kosciol nie jedna wladze juz obalil a nie jednych bandytow chlubil np Mussoliniego!

Jacek
Jacek
7 lat temu
Reply to  Klaus

Mogę zapytać w jaki sposób proboszcz się odcinał? Bo powiem szczerze wyszedłem i nawet nie wiem, a chętnie się dowiem od kogoś, kto został do końca.

Tomasz Cisek
Tomasz Cisek
7 lat temu

PiS się tak podkłada – vide radny Papaja et consortes, że gdybym był wyznawcą spiskowych teorii, to podejrzewałbym Wiceprezydenta o sterowanie ich zachowaniami 😉

Dociekliwy
Dociekliwy
7 lat temu
Reply to  Tomasz Cisek

Panie Cisek,

Polecam za FB STOP satanizmowi:

„CZY KTOŚ TU KŁAMIE?

Kto kłamie, a kto mówi prawdę? Organizator koncertu „Metal Doctrine Festival 2018”, czy wiceprezydent Piekar Śląskich?

Wczoraj w Dzienniku Zachodnim ukazał się artykuł Magdaleny Grabowskiej „Piekary Śląskie: burza wokół festiwalu muzyki metalowej”. Autorka przedstawiła w nim stanowiska stron. Ku mojemu zdziwieniu odmienne zdanie, co do wydania zgody na jego organizację przedstawili wiceprezydent, rzecznik prasowy oraz organizator koncertu.

Wiceprezydent Krzysztof Turzański powiedział:
„Jeśli chodzi o koncert zespołów metalowych, informacje, jakie pojawiły się, że organizatorem jest miasto, jak również, że władze miasta wydały zgodę na koncert, są nieprawdziwe”

Inaczej wypowiedział się Szymon Krawiec, rzecznik prasowy UM, który jak pisze autorka „potwierdził nam, że miasto prowadziło wstępne rozmowy z organizatorami na temat festiwalu.”.

Organizatorzy natomiast twierdzą, że zgoda została wydana ustnie, a pomysłodawcą imprezy i zapraszającym do zorganizowania koncertu był Urząd Miasta.
„Zadzwoniono do nas w styczniu z propozycją, czy nie zorganizujemy w tym roku drugiej edycji festiwalu – mówi Aleksandra Jura, jedna ze współorganizatorek. – Wstępnie wszystko zostało ustalone. Wyznaczono nam termin 28 lipca.”.

Nie wiem kto mija się z prawdą. Wiem natomiast, że protest zaskoczył organizatorów oraz władze Piekar Śląskich, do tego stopnia, że nie zdążyli uzgodnić wspólnego stanowiska. Należy tylko współczuć organizatorom, jeżeli ufając zapewnieniom Urzędu Miasta podpisali umowy z zespołami muzycznymi, który teraz może się nie odbyć”

I co tu więcej powiedzieć? Kto tu kłamie?

Dociekliwa
Dociekliwa
7 lat temu
Reply to  Dociekliwy

Dociekliwy, czy Twoje drugie imię to Manipulant? A może Intrygant?
Kto czyta i myśli co czyta to wyczyta, że wszystkie odpowiedzi się składają w jedną całość.
Wszyscy twierdzą, że rozmowy były.
Wszyscy twierdzą, że ustalenia były wstępne.
Wszyscy twierdzą, że zgoda ostateczna, czyli na piśmie, nie została wydana.
Z wypowiedzi tych trzech osób wynika, że organizatorem nie jest Miasto. Owszem, Miasto pytało czy będzie kontynuacja. I się nie dziwię, bo planowanie imprez jest jak najbardziej pożądane, gdyż wtedy terminy się nie nakładają. A kiedyś z tym były właśnie problemy i zarzuty dla Miasta, że nie potrafi właściwie tego ogarnąć.
Co więcej, sam rozróżniasz strony – “organizator oraz władze Piekar Śląskich”. Jak to więc jest? Chyba sam nie wierzysz w to, co piszesz. Ja też nie wierzę, że w moim Mieście, ci, którzy powinni jednoczyć, wybaczać, budować, dawać świadectwo postępują tak podle. Ale cóż…
To tylko maluczki może nawarzyć piwa i zwiać przed końcem imprezy.
Karma wraca.

Dociekliwy
Dociekliwy
7 lat temu
Reply to  Dociekliwa

Dociekliwa, dużo jeszcze musisz terminować aby być naprawdę dociekliwą. Czytam i czytam co napisałaś i stwierdzam, że bełkoczesz. W związku z tym nadaję ci tytuł – bełkotliwa.

Dociekliwa
Dociekliwa
7 lat temu
Reply to  Dociekliwy

Dociekliwy, widzę, że brak siły argumentów, zastępujesz argumentem siły.
Mimo wszystko – pozdrawiam.

Jerzy
Jerzy
7 lat temu

Strach pomyśleć co by było, gdyby PiS miało władzę w naszym mieście? Próbują śladami jaśnie nam panującego rządu, mówić nam jak mamy żyć, co robić i w co wierzyć. Niepotrzebnie kościół próbuje włączać się w próby dyktowania nam stylu życia. Piekary są ważnym miejscem na mapie naszego ” katolickiego” kraju, jednak nie mogą funkcjonować pod dyktando księży i kilku radnych PiS.

???
???
7 lat temu

Polecam FB ks. Adriana Lejty. Są linki do koncertów na Youtube. Niezły wybór księdza. Tylko skąd te skojarzenia księdza z szatanem.

Damian Harazim
Damian Harazim
7 lat temu

Nie wiem skąd się biorą pomysły naszego lokalnego PiSu na obecną kampanię, ale metoda bardzo ciekawa.
Podczas gdy wszyscy obiecują podczas kampanii że coś dostaniemy, lokalny PiS….chce zakazywać 😛
Blogów pisać nie wolno, imprez na Kopcu robić nie wolno…
Co będzie następne?
Lista obecności na parafialnych odpustach, obowiązkowe stawiennictwo w przykościelnych salkach podczas trwania imprez na Kopcu, dostęp do internetu wzorowany na Korei Północnej, wybory demokratyczne jak na Białorusi?

Ula
Ula
7 lat temu
Reply to  Damian Harazim

Czego chcą radni PIS? Wspólnie z piekarskim proboszczem rozdmuchać jak największe zamieszanie, nakłonić ludzi do jakiejś pikiety pod urzędem, zaprosić TV itp. Wystarczy spojrzeć do kogo piekarscy księża wysłali swój list. Oprócz Biskupa i innych dostojników kościelnych, wysłali go do Prezydenta RP, do dyrektora IPN, Marszałka Województwa Śląskiego i Wojewody Śląskiego 🙂 Niech Kaczyński wie, że piekarskie struktury są mierne ale wierne. Chcą przedstawić obecnych włodarzy miasta w jak najgorszym świetle w ramach kampanii wyborczej. A po wyborach chcą organizować pod Kopcem pewnie tylko te imprezy, które wcześniej zatwierdzi proboszcz z Bazyliki.

Dociekliwy
Dociekliwy
7 lat temu
Reply to  Ula

Pani Urszulo,
Za FB STOP satanizmowi:
„CZY KTOŚ TU KŁAMIE?

Kto kłamie, a kto mówi prawdę? Organizator koncertu „Metal Doctrine Festival 2018”, czy wiceprezydent Piekar Śląskich?

Wczoraj w Dzienniku Zachodnim ukazał się artykuł Magdaleny Grabowskiej „Piekary Śląskie: burza wokół festiwalu muzyki metalowej”. Autorka przedstawiła w nim stanowiska stron. Ku mojemu zdziwieniu odmienne zdanie, co do wydania zgody na jego organizację przedstawili wiceprezydent, rzecznik prasowy oraz organizator koncertu.

Wiceprezydent Krzysztof Turzański powiedział:
„Jeśli chodzi o koncert zespołów metalowych, informacje, jakie pojawiły się, że organizatorem jest miasto, jak również, że władze miasta wydały zgodę na koncert, są nieprawdziwe”

Inaczej wypowiedział się Szymon Krawiec, rzecznik prasowy UM, który jak pisze autorka „potwierdził nam, że miasto prowadziło wstępne rozmowy z organizatorami na temat festiwalu.”.

Organizatorzy natomiast twierdzą, że zgoda została wydana ustnie, a pomysłodawcą imprezy i zapraszającym do zorganizowania koncertu był Urząd Miasta.
„Zadzwoniono do nas w styczniu z propozycją, czy nie zorganizujemy w tym roku drugiej edycji festiwalu – mówi Aleksandra Jura, jedna ze współorganizatorek. – Wstępnie wszystko zostało ustalone. Wyznaczono nam termin 28 lipca.”.

Nie wiem kto mija się z prawdą. Wiem natomiast, że protest zaskoczył organizatorów oraz władze Piekar Śląskich, do tego stopnia, że nie zdążyli uzgodnić wspólnego stanowiska. Należy tylko współczuć organizatorom, jeżeli ufając zapewnieniom Urzędu Miasta podpisali umowy z zespołami muzycznymi, który teraz może się nie odbyć.”

Jak to jest z tym światłem w którym piekarscy Księża chcą przedstawić „włodarzy miasta”? Ciemność, widzę ciemność…

Zuzia
Zuzia
7 lat temu
Reply to  Damian Harazim

W doma se burdel zrob jak ci pasuje czlowieku. Idz na cmentarz i tancuj jak ci pasuje!.

Damian Harazim
Damian Harazim
7 lat temu
Reply to  Zuzia

Pani Zuzio,
czy posiadany zasób kultury nie pozwala Pani na prowadzenie dyskusji na przyzwoitym poziomie?
Pomimo szczerej niechęci do Pani chamstwa, odniosę się do Pani słów odnośnie cmentarza.
Jeżeli chce Pani prowadzić normalną dyskusję to chętnie wymienię się opinią. Przedstawiam tymczasem moją opinię, którą opieram na historii tego miejsca.

Kopiec NIE JEST cmentarzem i NIE JEST miejscem kultu religijnego. Uważam, że wskazanie by pójść tańczyć na cmentarz świadczy o tym, że nie dość że nie potrafi Pani nawiązać rozmowy używając jakichkolwiek sensownych argumentów, to dodatkowo obnaża Pani pieniactwo.
Kopiec jest symbolem wyzwolenia narodowego, a historia dobitnie wskazuje na POLITYCZNY charakter tego miejsca. To właśnie z powodów manifestowania swoich poglądów propolskich, związanych z pomysłem usypania Kopca wyciągane były konsekwencje ze strony zaborcy. Patronatem budowę objął Wojewoda, a nie przedstawiciel władz kościelnych. Od strony robót czysto fizycznych można było liczyć na byłych Powstańców, wojskowych, społeczników, przedstawicieli lokalnych władz, patriotów, mieszkańców Miasta – bez względów na wiarę, co sprawia że całość prac była czynem społecznym bez dążeń do utworzenia miejsca kultu religijnego.
Gdzie więc szukać religijnych korzeni Kopca? Chyba jedynie w odprawionej mszy w Bazylice albo z symbolicznych garści ziemi przywożonych z różnych miejsc (w tym faktycznie związanych z miejscem kultu religijnego).
Nie czyni to jednak z Kopca nekropolii, bo jak wspomniałem na początku, ideą usypania Kopca była manifestacja polskości i niepodległości.
Jeżeli chodzi o fakt, że Kopiec został poświęcony, to moim zdaniem też nie świadczy to o tym, że jest to miejsce kultu religijnego. Obecnie ksiądz poświęci wszystko: samochód, rower, wychodek, market, autostradę, szambo… Proszę nie odbierać mojej wypowiedzi jako atak na Kościół czy religię, próbuję powiedzieć przez to, że samo poświęcenie nie czyni miejsca czy obiektu “własnością” kościoła i wiernych.

Moim zdaniem wyzwolenie jest świętem radosnym i tak też należy je obchodzić. Rozumiem osoby które chcą pod krzyżem przy Kopcu złożyć wieniec i zapalić znicz. Jakie są ich intencje – nie obchodzi mnie to, ponieważ to ich sposób na celebrację wyzwolenia i oddania czci pomysłodawcom i wszystkim którzy przyczynili się do usypania Kopca. Preferują smutek i zadumę – nie ma problemu. Nie może być jednak tak, że jest grupa osób, która chce zawłaszczyć to miejsce i przypisać taki a nie inny charakter temu miejscu. Proszę pamiętać, że intencją tych wszystkich społeczników była wolność i wyzwolenie. Zatem koncert muzyki metalowej, hip-hopowej, disco polowej, festiwal latawców, food tracki itd. jest formą celebrowania wolności. Jeżeli jakakolwiek impreza odbywa się w sposób niezgodny z prawem – każdy ma prawo to zgłosić służbom, Jeżeli jednak w świetle prawa impreza ma prawo się odbyć, to uważam że nie można dyskryminować jakiejkolwiek grupy społecznej.

Proszę na koniec, by Pani przedstawiła mi swoje argumenty wskazujące na konieczność zaprzestania organizacji imprez plenerowych na terenie i w otoczeniu Kopca Wyzwolenia. Proszę również (w przypadku chęci kontynuowania dyskusji na odpowiednim poziomie) o powstrzymanie się od obrażania innych osób.
Pozdrawiam

Antoni
Antoni
7 lat temu
Reply to  Damian Harazim

Szanowny Panie Damianie,

niech Pan pozwoli, że włączę się do tej dyskusji i absolutnie się z Panem nie zgodzę. Uważam za skandaliczne (!) sprowadzanie istoty Kopca Wyzwolenia do miejsca o charakterze wyłącznie politycznym. W mojej ocenie jest to wyraz wielkiego niezrozumienia i braku wrażliwości, które możemy obserwować w związku z całą tą sprawą.

Kopiec Wyzwolenia jest przede wszystkim miejscem pamięci! On nie został usypany i poświęcony “z jakiejś tam przyczyny”, motywem jego utworzenia nie była manifestacja polityczna. To miejsce miało przede wszystkim upamiętniać poległych powstańców śląskich, którzy dopiero co, nieopodal, przelali swoją krew w walce! Przecież pierwsze prace przy budowie Kopca zaczęły się od zlotu powstańców w 10. rocznicę II Powstania Śląskiego (Florek i Mastalerz), a Kopiec miał być formą pomnika ku czci poległych! O tym zresztą mówi tablica pamiątkowa, która pod tymże Kopcem, obok krzyża, wisi. Dlatego proszę mi wybaczyć, ale bulwersuję się strasznie, widząc opinię która kompletnie to miejsce pamięci dezawuuje.

Po drugie, do budowy Kopca używano ziemi z miejsc szczególnych, jak mówią wszelkie opracowania dotyczące historii “uświęconej krwią Polaków”. Oficjalna strona Kopca jasno mówi, iż “przywieziono urny z ziemią przesiąkniętą krwią Polaków, walczących na przestrzeni niemal tysiąca lat o wolność i suwerenność Ojczyzny oraz przyłączenie Śląska do Polski. Przywieziono również ziemię z grobów sławnych władców polskich, z grodu Niemcza (miejsca bitwy z Niemcami w 1017 r.), z Głogowa (miejsca bitwy z Niemcami w 1169 r.), a także prochy polskich rycerzy i chłopów spod Grunwaldu. Każdą delegację przyjmowano dźwiękami fanfar, zaś urny składano do specjalnej skrytki mieszczącej się w fundamentach Kopca. Po ślubowaniu uczestnicy uroczystości przemaszerowali trasą, którą 250 lat wcześniej jechało rycerstwo polskie, spiesząc z odsieczą pod Wiedeń.”

Czyż nie świadczy to o poczuciu sacrum, którym od początku otaczano to miejsce? To nie była jakaś tam przestrzeń profanum, to nie była wielka kupa ziemi, którą sypano w celach propagandowo-politycznych. To było miejsce pamięci! Proszę mi wyjaśnić, od kiedy w takich miejscach organizuje się koncerty disco-polo?! Od kiedy pozwala się na koncerty grup metalowych, krzyki i szaleństwo w miejscach zasługujących na pamięć i ciszę?! I wreszcie: od kiedy krzyczy się, jak w zeszłym roku, “Ave Master Satan” pod krzyżem?!

Jest to jawne zbeszczeszczenie tego miejsca i pamięci o poległych. Od kiedy wolnością jest deptanie jej ojców?! Proszę pamiętać, że wolność człowieka kończy się w miejscu, w którym narusza wolność drugiego. Czymże innym będzie podeptanie czyjejś wolności, jeśli nie naruszenie miejsca pamięci? Miejsca całej wspólnoty narodowej? Czymże będzie naruszanie uczuć religijnych, jeśli nie wspomnianym krzykiem “Ave Master Satan” pod krzyżem?!

To tyle z argumentów historycznych i prawnych. Teraz jeszcze chciałbym zwrócić uwagę na HIPOKRYZJĘ rządzących naszym miastem. Nie dalej jak rok, dwa lata temu Pani Prezydent na potęgę w każdym możliwym wywiadzie odwoływała się do treści religijnych i katolickiej przeszłości Kopca. Dlaczego to robiła? Bo było jej to na rękę, kiedy żądała Mszy? Jestem ciekawy odpowiedzi na to pytanie.

Tutaj link do wypowiedzi Pani Prezydent sprzed roku:
https://www.youtube.com/watch?time_continue=97&v=rMgRj4_jQ80

Ale wtedy żonglowanie religią było w porządku, tak? A teraz robimy obrót o 180 stopni i udajemy, że to jest normalne? Nie jestem w stanie zrozumieć faktu, że najpierw mówi się o specjalnym “ołtarzu” w tym miejscu, żąda się “tradycyjnych” Mszy polowych, ciągle wspomina się o “uświęconym krwią i wiarą” miejscu, a potem udaje się, że przecież to najzwyklejsze w świecie miejsce rekreacji, rozrywki i zabawy. To hipokryzja. To wykorzystywanie ważnego miejsca, pamięci przodków oraz wiary w Boga do swoich doraźnych, zmieniających się co kilka miesięcy, celów.

Niestety, podobne myślenie pokazuje Pan w tym komentarzu. Dodatkowo chciałbym zauważyć niewiedzę bądź kłamstwo, wyzierające z Pańskiego komentarza. Otóż związki Kopca Wyzwolenia z wiarą w Boga, o czym dobitnie przez zeszły rok mówiła Pani Prezydent, sięgają właśnie jego początków. Do budowy Kopca używana była ziemia z grobów królewskich, z katolickich nekropolii! Od początku idea ta była promowana przez proboszczów piekarskich parafii!

Ponadto, Kopiec Wyzwolenia został poświęcony, jak słusznie Pan zauważa. Wystarczy jednak podstawowa znajomość liturgiki aby wiedzieć, że poświęcenia przedmiotów codziennego użytku zdecydowanie różnią się od poświęcania miejsc! Od tamtej pory Kopiec stał się właśnie miejscem pamięci i szczególnej strefy sacrum. Msza na zainaugurowanie jego funkcjonowania nie została zaś odprawiona w Bazylice, jak Pan pisze, ale pod Kopcem, przez biskupa polowego Józefa Gawlinę, który bardzo w trakcie budowy to miejsce wspomagał! Był to ponadto główny punkt tejże uroczystości, dlatego Pańskie argumenty, wycinające z Kopca przestrzeń wiary, są sprzeczne z faktami, a co jeszcze smutniejsze, sprzeczne z motywacjami naszych przodków – ojców wolności i budowniczych tego Kopca.

Na zakończenie mam jeszcze dodatek. Oto CYTAT Z OFICJALNEJ STRONY KOPCA WYZWOLENIA:

Po wojnie bywało różnie. Władzom PRL-u jakoś nie zależało na tym, żeby podkreślać wkład Ślązaków w kampanię wrześniową 1939 r., niewiele mówiło się też o powstaniach śląskich. Paradoksalnie, Kopiec swoją ideą raził w oczy niektórych działaczy partyjnych. Pojawiały się więc różne fantastyczne pomysły, jak np. przekształcenie Kopca w miejsce rekreacji, wybudowanie tam toru saneczkowego. Miała to być zatem rozrywka na grobach. Kopiec niszczał, a pamięć o nim ginęła. Szacunek też.

Tutaj link: http://kopiec.piekary.pl/?page_id=136

———————————————————————————————————————————-

Czyż obecnie nie przeżywamy powtórki z wyżej opisanego okresu? Czy koncert disco-polo, a później festiwal metalowy z krzykiem “Ave Master Satan” to nie jest właśnie “rozrywka na grobach” i “ginięcie szacunku”?!

Pozostawiam to do refleksji. Z wyrazami szacunku!

Damian Harazim
Damian Harazim
7 lat temu
Reply to  Antoni

Szanowny Panie Antoni,
o ziemi użytej w symbolicznej ilości wspomniałem w swojej argumentacji. Celem podkreślenia swojej opinii i w celu rozwiania wszelkich wątpliwości przytocze jeden cytat: “Strona kościelna w żaden sposób nie neguje kopca jako miejsca pamięci i nie wpływa na zmianę jego charakteru. Miejsce to nie ma jednak charakteru sakralnego”. To słowa naszych proboszczow z czasów, gdy odmawiali oprawienia mszy polowej. Poprzednio użyte argumenty w połączeniu z powyższym cytatem moim zdaniem obnaża polityczny wymiar prowadzonej kampanii. Proszę przypomnieć sobie rok poprzedni, niewyborczy – jak wyglądały wówczas protesty posłów PiS i strony kościelnej? Charakter Kopca w rok się nie zmienił…

Antoni
Antoni
7 lat temu
Reply to  Damian Harazim

Szanowny Panie Damianie,
tak – wspomniał Pan o użytej ziemi, ale pozostałe związki Kościoła z budową Kopca kompletnie Pan pominął i pomniejszył – jeśli świadomie, to była to manipulacja. Mówię tu chociażby o znaczeniu jego poświęcenia, opiece bpa Gawliny i głównym punkcie inauguracji – odprawionej Mszy, która w miejscu polowym była w tamtych czasach ewenementem!
Ponadto, jak już pisałem, Pański komentarz wpisuje się w rozmywanie charakteru tego Kopca – miejsca pamięci! To właśnie stąd bierze się kompletny brak wrażliwości, który kończy się koncertami disco-polo, bulwersującymi okrzykami na festiwalu metalu czy piciem piwa i sikaniem na tenże Kopiec…

Antoni
Antoni
7 lat temu
Reply to  Damian Harazim

Co do pozostałych argumentów – ówczesne działania posłów czy radnych PiSu kompletnie mnie nie interesują. Jeśli jednak chodzi o stronę kościelną, to naprawdę… trzeba albo mieć bardzo słabą pamięć, albo złą wolę. Protesty duchownych były już w zeszłym roku, jednak kompletnie je zignorowano. Impreza miała być kulturalna i spokojna, a skończyło się tak, jak było widać na filmach z YT, które w ostatnich dniach w pośpiechu usunięto. Dlaczego?!

Antoni
Antoni
7 lat temu
Reply to  Damian Harazim

W związku z tym “zdziwienie”, że po zeszłorocznych ekscesach protesty są w tym roku bardziej nasilone, jest kuriozalne! Poza tym, na całą sytuację nakłada się afera wywołana rok temu przez władze naszego miasta, związana z odprawianiem w tym miejscu Mszy świętej. Z całym szacunkiem, ale celebrowanie Eucharystii i wskazywanie jej miejsca leży wyłącznie w gestii Kościoła. A Kościół widząc, w jaki sposób charakter Kopca jest dezawuowany, odprawianie Mszy chciał przenieść do świątyni. I to właśnie zostało napisane w cytowanym przez Pana fragmencie! Strona kościelna jednak wyraźnie, jak Pan sam napisał, podkreśliła, iż Kopiec jest MIEJSCEM PAMIĘCI. A takie obiekty – podobnie jak chociażby Plac Piłsudskiego w Warszawie – choć nie są miejscem kultu, mają w sobie elementy sacrum – tak jak cmentarze, pomniki, szczególne place, krzyże czy lasy… I należy im się szacunek! Nieroztropność i brak wrażliwości sprawiły jednak, iż Kopiec – chociażby poprzez te imprezy, za zgodą władz – jest z tego sacrum brutalnie odzierany!

Antoni
Antoni
7 lat temu
Reply to  Damian Harazim

Hipokryzją zaś jest zachowanie władz! Przecież to Pani Prezydent dopiero co odwoływała się do “dawnych tradycji”, krwi powstańczej i świętości miejsca, na potęgę szukała argumentów, żeby Eucharystię na Kopcu odprawiać oraz instrumentalnie wykorzystywała tamtą sprawę do celów politycznych! We wcześniejszym komentarzu nawet podałem linka… A teraz, kiedy potrzeba się zmieniła, z Kopca robi się najzwyklejsze w świecie miejsce rozrywki, zabawy i rekreacji. Czy to jest normalne?! To jest właśnie hipokryzja i czysta polityka! Jak sam Pan pisze, charakter Kopca chyba w rok się nie zmienił… A władze zachowują się tak, jakby można tam było robić absolutnie wszystko – i Mszę odprawić, i “Ave Master Satan” krzyczeć. Ale, jak mówi stare przysłowie, “kto od miecza wojuje, ten od miecza ginie”… I właśnie możemy to obserwować.

Kaziu
Kaziu
7 lat temu
Reply to  Antoni

Dokładnie. Kościół się zabija. Pusto w kościołach, kolędy coraz więcej osób nie przyjmuje, gwizdy na pielgrzymce i zaczynają padać publiczne pytania o “przyjaciółkę” proboszcza, wspólne wyjazdy wakacyjne, nocne wizyty… A to nie jeden proboszcz, o którego postawę można pytać w naszym mieście. Ludzie nie są już bezkrytyczni, co widać po komentarzach w internecie. PiS z klerem posiali wiatr i zbierają burzę.

Zdecydowany
Zdecydowany
7 lat temu
Reply to  Kaziu

@Kaziu
i cóż za przypadek, że oboje przechodzą w tym samym roku na emeryturę…

Tomek
Tomek
7 lat temu
Reply to  Kaziu

Panie Kaziu,
jeśli jest Pan ochrzczony, to dla przypomnienia powiem, że jest Pan Kościołem. Jest Pan jego częścią, więc jeśli uważa Pan, że “Kościół się zabija”, to warto w pierwszej kolejności zapytać samego siebie: co zrobiłem, aby mój Kościół żył?

A co do pisania o proboszczach, “przyjaciółkach” itd… Jeśli ma Pan jakieś dowody, to proszę je przedstawić – najlepiej arcybiskupowi. Jeśli jednak potrafi Pan tylko publicznie pomawiać konkretne osoby albo powtarzać plotkę, dla której nie ma specjalnego uzasadnienia (otwarta dla wszystkich pielgrzymka to nadzwyczaj słaby powód), to podpada Pan pod paragraf. Nie wspominając już o złu, które wyrządza Pan konkretnym ludziom. Dobrze to przemyśleć 🙂 Pozdrawiam i proszę o zastanowienie nad sobą!

Justyna
Justyna
7 lat temu

A propos forsowanego przez radnych PiS zakazu organizacji pod kopcem imprez różnego rodzaju mam parę wniosków: od czasu zmiany władz w naszym mieście wreszcie coś się dzieje i to z coraz większą intensywnością i różnorodnością. Każdy może znaleźć coś dla siebie, bo przecież nie wszyscy mamy te same gusta. Nie muszę żałować, że mieszkam w nudnym mieście i zazdrościć miastom ościennym, że tylko tam jest ciekawie. Mam nadzieję, że podczas wyborów większość Piekarzan doceni te pozytywne zmiany w naszym mieście, bo nie chce, żeby było tak jak kiedyś.
Odnośnie koncertu metalowego… fanem tej muzyki nie jestem, ale nie mam nic przeciw. Każdy ma swój rozum i wolność wyboru. Jeszcze. A że mieszkam w pobliżu Studzienki to mam jedną radę dla piekarskich proboszczów: zamiast grzebać w cudzych sumieniach trzeba było wydać trochę grosza i wykosić metrowe pokrzywy z terenu przy Kalwarii. Wstyd po prostu. Osiedle wyczesane, wszystkie trawniki poprzycinane, wszędzie posprzątane, a teren kościelny zarośnięty po pas. Wstyd mi przed tymi wszystkimi pielgrzymami za Was!
To tyle 🙂
jak na razie zadowolona z bycia piekarzanką ja 🙂

Klaus
Klaus
7 lat temu
Reply to  Justyna

Wszystko musi miec swoje miejsce, to moze do bazyliki wstawimy rure a ty na niej zatanczysz? Albo inaczej, kosciol sw rodziny jest okragly wiec po co cyrk ma budowac namiot??? Kopiec napewno nie jest odpowiednim miejscem na takie imprezy!

Justyna
Justyna
7 lat temu
Reply to  Klaus

Oto komentarz typowego katolika 🙂 rura się Panu przyda do kontrolowanego wyplywu jadu 😉 Pcv pokecam , latwe w montażu 😉

???
???
7 lat temu
Reply to  Klaus

Na poprzedniej pielgrzymce wśród zaproszonych był Paweł Kukiz – współautor (wraz z szatanem napisano na okładce) tekstu “ZCH już się zbliża”. Siedział przy ołtarzu. Współpraca z PIS to rozgrzeszenie?

karolek
karolek
7 lat temu
Reply to  Klaus

A skad wiesz co się tam dzieje jak drzwi są zamknięte gdzieś księża muszą poznawać matki swoich dzieci

pacjent
pacjent
7 lat temu
Reply to  Klaus

a czy taniec na rurze to coś co Panu przeszkadza? jakiś problem z tancem? rurą ?
lepiej jakby sobie postrzelali albo maczetami łby poobcinali?
tak, przemoc jest akceptowana a taniec nie ponieważ kazdy może komuś przyłożyć a tańczyć trzeba umieć !!

Ula
Ula
7 lat temu
Reply to  Justyna

Ogólnie przyznaję Pani rację z tym zastrzeżeniem, że teren między studzienką i kapliczką należy podobno do miasta. Mimo to, zjazd mężczyzn jest organizowany przez Kościół, więc fakt, że mogli by się jakoś dogadać i wspólnie wykosić te chwasty.

anna
anna
7 lat temu
Reply to  Ula

to jest teren bazyliki, a nie miasta

Zuzia
Zuzia
7 lat temu
Reply to  Justyna

Droga piekarzanko wstydzic to sie mozna tylko za siebie nie za kogos.!!! A dzieje sie duzo…no dzieje sie glownie zamet, bo na blogu pana T. wielki szum a ludzie czytaja i jak widze wpisy to tez twierdze ze rozumu nie maja swojego. Moje zdanie jest takie

Sławek
Sławek
7 lat temu

W końcu kopiec zadbany w końcu coś się dzieje na nim przyciąga całe rodziny a oni planują zakazy muzyki itp to niech z kopa zrobią cmentarz to już nie będzie się gdzie bawić

Harnaś
Harnaś
7 lat temu
Reply to  Sławek

Kopiec został wyremontowany jeszcze za poprzednika. Po drugie to miejsce, które ma upamiętniać ludzi, którzy oddali swe życie w wielu miejscach naszej ojczyzny za wolność, za niepodległość. W pełni popieram tych, którzy nie życzą sobie satanistycznych treści w tym miejscu. Czemu nie organizować wszystkich koncertów na Mosirze przecież Dni Miasta tam są organizowane. Komuś zależy na tym żeby siać zamęt. Może w drugiej kadencji Panie Turzański zorganizuje Pan na kopcu wybory Miss Geja Piekar Śląskich???? Czemu nie. Wybory miss już Pan organizował. I pomyśleć, że Pani Sława taka pobożna osoba regularnie uczestnicząca we mszy pozwala na takie koncerty. Mieszkam niedaleko kopca i hałas po 22 niosący się po całej okolic nie jest miły dla odpoczynku. A podczas ostatniej imprezy głośno było do 1 w nocy. Tym razem trzeba będzie prosić o pomoc policję z Katowic.

homo sapiens
homo sapiens
7 lat temu
Reply to  Harnaś

Co to za homofobizm? Czyżby powodowany brakiem akceptacji samego siebie?

Pez
Pez
7 lat temu
Reply to  Harnaś

Jak proboszcz przyglada sie nam nawet niewierzącym co robimy to może my zobaczymy co on robi ,dlaczego tak często wyjeżdża z dyrektorką pewnej szkoły z Piekar na wycieczki dlaczego ta dyr jest częstym gościem na plebanii jak by tam mieszkała ?

Pez
Pez
7 lat temu
Reply to  Pez

Prawda w oczy koli -moraliści tacy sami jak poseł PIĘTA Z PIS nam zabraniają a sami na całego

Kaziu
Kaziu
7 lat temu
Reply to  Pez

Wycieczki? Na wakacje razem jeżdżą. Ostatnio to chyba Chiny były – fajne miejsce na pielgrzymkę.

Tomek
Tomek
7 lat temu
Reply to  Kaziu

Powtórzę raz jeszcze, Panie Kaziu i Panie “Pez”,
jeśli ma Pan jakieś dowody, to proszę je przedstawić – najlepiej arcybiskupowi. Jeśli jednak potrafi Pan tylko publicznie pomawiać konkretne osoby albo powtarzać plotkę, dla której nie ma specjalnego uzasadnienia (otwarta dla wszystkich pielgrzymka to nadzwyczaj słaby powód), to podpada Pan pod paragraf. Nie wspominając już o złu, które wyrządza Pan konkretnym ludziom. Dobrze to przemyśleć Pozdrawiam i proszę o zastanowienie nad sobą!

Pez
Pez
7 lat temu
Reply to  Tomek

Przecież to co robią jest z polskim prawem dozwolone ale czy jest to moralne ? Czy takie osoby mają prawo innych pouczać jak żyć ? A czy zło ,które jest wyrządzane konkretnym osobom przez pomówienia dotyczące organizacji imprez na kopcu jest ok ?

Dociekliwy
Dociekliwy
7 lat temu
Reply to  Pez

Brniesz chłopie w ślepą uliczkę. Twoje pomówienia mogą cię drogo, bardzo drogo kosztować. Niejeden prawnik zabrał by się za prowadzenie sprawy przeciwko tobie, a może już się coś szykuje?

Pez
Pez
7 lat temu
Reply to  Dociekliwy

Bezpodstawne groźby sa w Polsce karane a ty wysuwasz je pod moim adresem , chcecie zakazać blooga , przejąć telewizję ,radio,gazety aby nikt nie mógł mówić prawdy jeżeli ta prawda jest niwewygodna dla was to może lepiej zmienić swoje czyny

Tomek
Tomek
7 lat temu
Reply to  Pez

No i znowu, Panie “Pez”, pisze Pan o “takich osobach”, zarzucając im niemoralne życie i kwestionując ich prawo do wykonywania posługi – nauczania innych. Mówię tutaj i o księżach, i o nauczycielach. Przecież w ten sposób odziera Pan konkretnych ludzi z zaufania, jakim zostały obdarzone przez społeczeństwo, bo solidnie na nie pracowali przez wiele lat!

Powtarzam więc po raz kolejny: ma Pan dowody? I na rzekome “pomówienia” ws. imprezy na Kopcu, których przecież nie było, i na niemoralne życie? Jeśli tak – proszę pokazać. Jeśli nie – proszę się opamiętać i nie wylewać hejtu! I to nie jest kwestia wiary – przecież i bez niej można być kulturalnym, dobrym i żyjącym w prawdzie człowiekiem. Tego szczerze życzę i pozdrawiam 🙂

Pez
Pez
7 lat temu
Reply to  Tomek

uderz w stół, a nożyce się odezwą

Jaga
Jaga
7 lat temu
Reply to  Tomek

Ha ha ha tajemnica poliszynela

Julka
Julka
7 lat temu
Reply to  Tomek

Organizujecie pielgrzymki do Chin? Szkoda, że nie wiedziałam

Klaus
Klaus
7 lat temu

W niedziele w bodajze wszystkich kosciolach dekanatu Piekary Sl byly komunikaty na temat jakis tam koncertow metalowych z podtekstem antyreligilnym i podobno satanistycznym. Podobno wladza od roku nie potrafi odpowiedziec na pytania spoleczenstwa. Jestem zdania ze zawsze trzeba wysluchac dwie strony konfliktu wiec czekam na odpowiedz urzedu!

Ula
Ula
7 lat temu
Reply to  Klaus

Jest list otwarty w tej sprawie, na FB, “STOP satanizmowi”. Rozgorzała tam już cała dyskusja zwolenników i przeciwników, więc tam znajdzie Pan wszystkie informacje. Pomijając komentarze, jest tam zarówno list piekarskich księży jak również odpowiedź p. K. Turzańskiego.

Klaus
Klaus
7 lat temu
Reply to  Ula

Sorry ale nie musze miec konta na pejsbuku!

marcin
marcin
7 lat temu

Wybory hej wybory 🙂 taki to okres zwariowany, wiadomo o co idzie gra i kto co chce ugrać, życie… przyjdzie listopad i się sytuacja uspokoi 😉