2021-08-23
Bytomska do remontu
Nadszedł czas na remont ulicy Bytomskiej od ronda do skrzyżowania z ul. Wyszyńskiego. Czeka nas także zmiana organizacji ruchu na rondzie, która powinna znacznie poprawić jakość ruchu. Projekt zakłada również przeniesienie przystanku autobusowego, wybudowanie nowej zatoki i likwidację BUS pasa.
Na wykonanie prac czekaliśmy na zakończenie inwestycji bezpośrednio przy ulicy Bytomskiej, czyli McDonald, Vendo Park, Aldi, Progresja. Jesteśmy po przetargu, wykonawca został wybrany i wkrótce rozpoczną się prace związane z wymianą nawierzchni całego odcinka.
Oczywiście spodziewany jest armageddon drogowy – bardzo proszę o rozsądek i wybieranie objazdów. O dokładnym terminie rozpoczęcia prac poinformuję w osobnym wpisie.
Zlikwidowane zostaną wszystkie wysepki z wyjątkiem tej przy światłach, a ostatni etap prac to będzie wybudowanie nowej zatoki autobusowej na wysokości Kauflandu (tylko tutaj jest miejsce, żeby ją zmieścić) – wstępny projekt zamieszczam we wpisie. Zmieniona zostanie także organizacja ruchu na rondzie – oba pasy (prawy i lewy) pozwolą na jazdę prosto w stronę autostrady.
Po wielu zmianach i kapitalnym remoncie Bytomska zyska na tym odcinku optymalną organizację ruchu i nową nawierzchnię. W kolejnych etapach chcemy remontować kolejne odcinki – od skrzyżowania z Wyszyńskiego do skrzyżowania z Pod Lipami, a później dalej w stronę Bazyliki, to jednak w kolejnym roku.
Termin wykonania Bytomskiej jest krótki – do 16 listopada, ale wykonawca zapowiada, że skończy jeszcze w październiku. Koszt prac to ponad 600 tysięcy złotych, na co otrzymaliśmy dofinansowanie z Metropolii w wysokości 285 tys. złotych. Dodatkowe prace i koszty szacowane na ponad 100 tysięcy złotych to będzie wykonanie zatoki autobusowej z przebudową przyległego terenu oraz zmiana organizacji ruchu.
Kiedy wszystko się zacznie bardzo proszę o uzbrojenie się w cierpliwość i ostrożną jazdę.
Razem zmieniamy Piekary Śląskie.

Komentarze
Uwaga! Dyskusja jest moderowana raz dziennie (zwykle rano) - komentarze nie pojawiają się od razu w momencie publikacji. Komentarze nie związane z tematem posta, obraźliwe, wulgarne nie są publikowane. Jeśli nie widzisz swojego komentarza sprawdź MOJE ZASADY i REGULAMIN
Po co możliwość skrętu w lewo jadąc od centrum Piekar do nowego parku handlowego? Kolejna blokada pasa. A za chwilę powstanie tam kolejna sygnalizacja świetlna. Czy nie korzystniej dla płynności ruchu zablokować skręt w lewo, a dojazd do parku handlowego wykonać z objechaniem ronda (zawracanie). Myślę, że jest to bardzo dobre rozwiązanie.
A ścieżka rowerowa jest przewidziana czy za pół roku będzie projekt w budżecie obywatelskim i wszystko od nowa zostanie rozkopane?
Odpowiadałem już na to pytanie – nie będzie ścieżki rowerowej na Bytomskiej, wymagałoby to przebudowy calej drogi ze zmianą przebiegu osi jezdni, likwidacji całej zieleni i miejsc parkingowych. Kilkadziesiąt milionów złotych. Jeśli już to będzie ostatni etap budowy ścieżek w całym mieście, ale… nie spodziewałbym się tego w najbliższej dziesięciolatce. 😉
Ok. To się rozumie, jednak jest taka możliwość, ze przy szerokości chodnika (chyba 2.5m) Można dopuścić ruch rowerowy z ograniczeniami : prędkości lub pierwszeństwa.
Czyli przy Kauflandzie będą 2 przystanki w kierunku Bytomia ? Nie można tak zrobić aby był jeden obsługujący 114 …itp oraz ten dedykowany pod AP1 (teraz jest za stacja paliw)?
Może od razu na Bytomską 31 przenieść i inwalidzi z Urazówki będą pół kilometra zapierdalać?
Wulgarna krytyka bez propozycji rozwiązania. Brawo. Takich obywateli nam trzeba !
Dodam tylko, że różnica między tymi stanowiskami to będzie raptem 8 metrów. Poza tym jakbyś o tym nie wiedział to linia AP1 jest przewidziana do likwidacji.
Nie ma to jak rozpoczynać robót drogowych jesienią i kończyć wiosną lub latem. W 2023 nawierzchnia znowu będzie naprawiana?
A zrobicie porządek z istniejącym oznakowaniem? Bo projekt który Pan przedstawił już zawiera dwa istniejące błędy – niezgodność z przepisami.
Fajny ten wasz projektant…
Szwagier zrobił taniej 🙂
” bardzo proszę o rozsądek i wybieranie objazdów ”
Już sobie wyobrażam przejeżdżające samochody ulicą Powstańców Warszawskich.
Prowadzę warsztat samochodowy przy ulicy Powstańców która na dzień dzisiejszy po deszczach jest rozmokła. Zarówno przechodnie jak i przejeżdżające samochody wręcz topią się w powstałym bagnie które ciągnie się aż od Wyszyńskiego do samego centrum handlowego…
Z uwagi na remont wspólnie z właścicielem hurtowni motoryzacyjnej możemy mówić o spadku liczby klientów – nie każdy porusza się samochodem typu SUV czy crossover.
“od skrzyżowania z Wyszyńskiego do skrzyżowania z Pod Lipami, a później dalej w stronę Bazyliki, to jednak w kolejnym roku.” Od Pod Lipami w kierunku Bazyliki? A co wy tam chcecie remontować ? Tam się chyba nic specjalnego z asfaltem nie dzieje, aż do dwora. Nie jest tam przypadkiem jakaś mieszanka z betonem zastosowana?
Dalej w stronę Bazyliki czytaj w stronę Kozłowej Góry 🙂 wiadomo, że jak jest dobra nawierzchnia to jej nie będziemy zrywali 😉
“Zlikwidowane zostaną wszystkie wysepki z wyjątkiem tej przy światłach”
Chyba dam na tacę w tym miesiącu… świetna i potrzebna decyzja, bo te wysepki to nieporozumienie. Mam tylko nadzieję, że projektant, który projektował, otrzymał szansę na “rozwój” kariery w innym miejscu, bo zawsze szkoda naszych pieniędzy. Teraz już też rozumiem, czemu ostatnio robili wyjazd z Progresji w takim dziwnym miejscu… jakby już wiedzieli że wysepka będzie zlikwidowana 😉
Przy takiej skali inwestycji, warto zadbać o to, aby tam gdzie się da była wysepka na przejściu dla pieszych. Szczególnie tyczy się to przejścia przy skrzyżowaniu Bytomskiej z Ziętka… masakra. Ostatnio znajomy pisał o tym na “zgłoś problem” to został zbyty hasłem “bo nie przewidujemy”, a tam łatwo o sytuacje typu “jestem na środkowym pasie, a auta sobie jadą jakbym był niewidoczny”.
Tam będzie doświetlenie i dodatkowe oznakowanie tego przejścia, i nie przy okazji bo to nie jest okazja ani zakres tej inwestycji.
Czy na serio uważasz, że dodatkowe oświetlenie i oznakowanie spowoduje, że kierowca zobaczy pieszego i vice versa, gdy jest korek do świateł i auta czekają na lewoskręcie w Ziętka? Myślenie życzeniowe. Tak jakbyś nigdy nie korzystał z tego przejścia, bo znaki są, ale kierowcy je zlewają. Widzą pieszego na środkowym pasie i po prostu jadą sobie dalej, bo auto dęba nie stanie. Przejdź się kilka razy w godzinach szczytu i może zrozumiesz ten problem. Wysepka by pomogła, no ale ja ekspertem nie jestem, bo jestem zwykłym mieszkańcem co się boi o bezpieczeństwo swoje, rodziny i innych mieszkańców.
Niestety znowu trzeba czekać na wypadek, albo jakieś lądowanie śmigłowca LPR, może wtedy ktoś pójdzie po rozum do głowy.