KRZYSZTOF TURZAŃSKI
SŁAWA UMIŃSKA-DURAJ

Krzysztof Turzański Sława Umińska-Duraj

2015-12-20

Koncepcja nowej trasy

W związku z planami zbudowania łącznika między ulicami Sadowskiego a Marii Skłodowskiej-Curie, chciałem zaproponować ewentualną możliwą trasę linii 168 albo inny możliwy wariant szybszego dojazdu komunikacją miejską do Katowic. Mieszkam na oś Powstańców Śląskich, codziennie muszę iść specjalnie na przystanek znajdujący się na ulicy Jana Brzechwy jakiś kilometr z drugiego końca osiedla. Gdyby powstał oczekiwany łącznik między tymi ulicami pojawiła by się możliwość poprowadzenia lini 168 tak, aby obsłużyła przystanek osiedle Powstańców Pawilon Handlowy a na dodatek umożliwiła szybszy przejazd w kierunku Katowic. Myślę że taką propozycję poparło by wielu mieszkańców Manhattanu i Kamienia, a mieszkańcy Brzezin i Dąbrówki nie byliby specjalnie stratni bo myślę że im wystarczy linia 5 i 860.
Proszę o przemyślenie mojej propozycji i opublikowanie tego pomysłu mieszkańcom Piekar Śląskich na stronie miasta, blogu lub innych czytanych mediach. W załączniku zamieszczam plan trasy linii na tym odcinku w kolorze zielonym.
Mateusz Nowak
← Powrót

Komentarze



0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
133 komentarzy
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
katia
katia
6 lat temu

ZA NIEDŁUGO LUDZIE Z BRZEZIN BĘDĄ KONNO JEZDZIĆ ALBO NA ROLKACH BO POZBAWIA NAS WSZYSTKICH AUTOBUSÓW. 185 MAM JUŻ ZABRALI TERAZ ZABIERZCIE NAM 168.SUPER TAK TRZYMAC

mjk
mjk
6 lat temu
Reply to  Krzychu

no nie sądze aby na brzezinach były potrzebne 3 autobusy do katowic!! krzywda wam się nie stanie jak będziecie jeździć pośpiesznym 860 a nie będzie 168 z którego i tak dąbówka i brzeziny nie korzystają!!!

katia
katia
6 lat temu
Reply to  mjk

a ile macie na piekary autobusów .Bo my z ulicy Harcerskiej nie mamy ani jednego

janek
janek
6 lat temu
Reply to  katia

ale dyskusja toczy się nt. autobusu do katowic a nie do piekar. Zresztą z harcerskiej nie macie daleko na przystanek “Brzeziny Śląskie Stare Osiedle ” gdzie staje 185.

;
;
6 lat temu
Reply to  janek

no ktory robi wycieczke krajoznawcza przez wszystkie dzielnice i jeszcze sie wlecze 30km/h

fajer
fajer
6 lat temu
Reply to  mjk

Wypraszam sobie! Jestem z Dąbrówki i codziennie linią 168 jeździ duża liczba osób i nie tylko do Katowic!
Tak jak ja dojeżdżają do bytkowa żeby przesiąść się na autobus do Chorzowa. Jest beznadziejne połączenie z tym miastem, ale co tam pogorszmy go jeszcze bardziej!!!

rodendron
rodendron
6 lat temu
Reply to  fajer

no to Wam na dąbrówce krzywda się nie stanie jak przejdziecie się na “dąbrówka skrzyżowanie”, przecież poranny spacerek sie przyda jak sami twierdzicie?

Marek
Marek
6 lat temu
Reply to  rodendron

A może nasza władza pomyślała by tez o innych? Mieszkam na starym osiedlu. Jest to spore skupisko ludzkie i sporo mieszkańców musi dojechać do pracy szkół itd. Ul. Gen. Maczka, jedzie tylko jedna linia -780 i to tylko kilka kursów dziennie na mało popularnej trasie. Może 168 puścilibyśmy przez stare osiedle. Manhattan nie jest czymś wyjątkowym! Stare Osiedle też jest rozległe i mieszka tu mnóstwo ludzi starszych i niepełnosprawnych którzy tez w miarę szybko chcieliby się przemieszczać. Nie tylko w Brzozowcach i Brzezinach mieszkają ludzie. Proszę o tym nie zapominać.

Anonimowo
Anonimowo
6 lat temu
Reply to  rodendron

Pod klatkę będzie podjeżdżał po tych wąskich, zapchanych uliczkach, bo maks. 700 metrów do dworca to tak niewyobrażalnie daleko.

mjk
mjk
6 lat temu

Bardzo dobry pomysł, w pełni popieram. Osiedle Powstańców na którym mieszka mnóstwo ludzi jest bardzo źle skomunikowane z Katowicami, to paranoja aby kilometr z końca osiedla chodzić na 5, 168 bo żaden z autobusów do Katowic nie obsługuje przystanków osiedle powstańców pawilon handlowy, ani osiedle powstańców parking. A mieszkańcy brzezin ani dąbrówki w ogóle nie potrzebują linii 168 bo przecież mają 860 i 5!

r
r
6 lat temu
Reply to  mjk

Wy narzekacie a przez mhn jezdzi 185,168,5 a popatrzecie na osiedle FIńskie domki, jeden autobus 164(264) i nikt nie narzeka i to jest jeszcze autobus ktory tylko w piekarach jezdzi bo po za piekary nie wyjezdza. a np ludzi co na józefce mieszkaja tez maja ciezko bo musza latac az na dworzec

hanna
hanna
6 lat temu
Reply to  r

ile ludzi mieszka na os. powstańców a ile na fińskich? no chyba jest trochę różnicy, bo osiedle powstańców to mnóstwo ludzi, tysiące.

r
r
6 lat temu
Reply to  hanna

to co ze tam gdzie mniej ludzi to gorszy dojazd ? zeby z finskich dojechac na glupi bytom to z finskich na szarlej lub piekary a potem na bytom. na katowice to samo a na mhn to wejdzie sie do 5 albo do 168 i sie jedzie. przez mhn to wiecej jezdzi busow niz przez finskie jeden autobus i to jeszcze co godzine i co najlepsze busy mijaja sie przewaznie w tej okolicy.

anna
anna
6 lat temu
Reply to  r

no to chyba normalne, że tam gdzie mieszka mniej ludzi jest gorszy dojazd, bo to podstawowe prawo ekonomiczne – mniej osób będzie korzystało z usługi transportowej, niż tam gdzie jest więcej mieszkańców.

katia
katia
6 lat temu
Reply to  mjk

My tez z ulicy Harcerskiej musimy iść kilometr na autobus żeby się dostać na piekary.Spacerek ci nie za szkodzi. Ruch to zdrowie

hanna
hanna
6 lat temu
Reply to  katia

Radzę porównać ile osób mieszka na OSIEDLU POWSTAŃCÓW a ile na fińskich domkach i harcerskiej. Zapewniam Państwu, że są to OGROMNE różnice. Osiedle Powistańców to mnóstwo ogromnych bloków i ilość mieszkańców znaczenie PRZEWYŻSZA mieszkańców tych kilku domków/kamienic na fińskich czy harcerskiej. No sorry, ale różnica jest KOLOSALNA w ilości zainteresowanych sprawą.

arek
arek
6 lat temu
Reply to  katia

Tak tyle, że harcerska to ile mieszkańców 200 ?? 300?? Manhattan to o wiele więcej!! Tu są ogromne bloki i mieszka kilkadziesiąt razy więcej ludzi niż tam i bezpośredni autobus do kato jest niezbędny od dawna!! I wiedzą o tym całe Piekary!!

katia
katia
6 lat temu
Reply to  arek

Ale macie bezpośredni autobus do Katowic.

anama
anama
6 lat temu
Reply to  katia

jakoś nie zauważyłem aby autobus do katowic jeździł przez przystanek os. powstańców pawilon handlowy, albo parking?? Starsze osoby, których coraz więcej muszą korelować swoją trasę aby podjechać jeden przystanek.

janek
janek
6 lat temu

Wreszcie jakieś skomunikowanie os powstańców z Katowicami!! Czekam na realizacje tego pomysłu!!!

nie mobilna
nie mobilna
6 lat temu
Reply to  janek

Właśnie, bo jeżdżę do Katowic z os. Powstańców i najwięcej pasażerów wsiada kolejno: Kamień, os.Powstańców a następnie dopiero na skrzyżowaniu na Dąbrówce i na Siemcach, więc Brzezinom i centrum Dąbrówki spokojnie wystarczą pozostałe autobusy!!!!

anna
anna
6 lat temu
Reply to  nie mobilna

dokładnie

baska
baska
6 lat temu

A nie mogłoby byc tak jak kiedyś, by 860 też nie jechał przez Dąbrówkę ? W końcu kiedyś nie jechał, Dąbrówce to nie przeszkadzało i był to naprawdę autobus pośpieszny, a teraz co? 10 minut różnicy jazdy między 860, a 5 ma oznaczac pośpieszny?

anonim, a co :)
anonim, a co :)
6 lat temu
Reply to  baska

No tak, to z pewnością wina Dąbrówki 🙂

anama
anama
6 lat temu

no z pewnością, bo nie rozumiem po co dla takiej małej dzielnicy autobus pośpieszny… paranoja

fajer
fajer
6 lat temu
Reply to  anama

Tam ludzie też podróżują do Katowic. I nie wiem co się tak uczepiliście tej Dąbrówki, tam nie wszyscy mają gospodarstwa i stać ich na samochód dla każdego członka rodziny, a nie mówiąc o paliwie, tam też każdy musi chodzić do pracy, szkoły, na uczelnie, i bardzo często to są połączenia kilku autobusów z mała różnicą odjazdów, a nie z bezpośrednim połączeniem. Trochę empatii ludzie!!! Pomyślcie że inni też chcą korzystać z komunikacji miejskiej. Nie dyskryminujcie kogoś bo mieszka tam gdzie, były znienawidzony przez Was prezydent!!!.

baska
baska
6 lat temu
Reply to  fajer

Zanim 860 zaczął jeździc przez Dąbrówkę też jakoś dojeżdżali do Katowic 5 czy 168 i jakoś było ok 😉

Anonimowo
Anonimowo
6 lat temu
Reply to  baska

Cała minuta różnicy. Więcej by stracił na włączeniu na DK94.

Komentator
Komentator
6 lat temu
Reply to  baska

@baska, jak tak Ci przeszkadza, że przez DW biedne 860 jedzie, to skorzystaj z przesiadki 91 na Siemianowice i tam wsiądź do pospiesznego.

I jak chcecie tak jak kiedyś, to oddajcie 860 Kozłowej Górze 🙂 im to też nie przeszkadzało.

Anonimowo
Anonimowo
6 lat temu
Reply to  Komentator

W Kozłowej mieli tylko kursy dojazdowe do zajezdni. Do tego jedynie kilka dodatkowych, ale to było ze 20 lat temu.

nie mobilna
nie mobilna
6 lat temu

jak już powstanie ta droga to mam nadzieję że pojedzie nią 860 i właśnie na skrzyżowaniu na Dąbrówce będzie się zatrzymywać ze względu na fakt, że jednak na całej Dąbrówce tam mieszka najwięcej mieszkańców (6 bloków mieszkalnych po kilka klatek każdy), a nie jak teraz w centrum Dąbrówki gdzie jest parę domów a każdy z nich ma po kilka garaży :b

marcin
marcin
6 lat temu

pomysł baaardzo kosztowny i czy aż tak niezbędny ?

hanna
hanna
6 lat temu
Reply to  marcin

potrzebny bo na to czekają tysiące mieszkańców osiedla powstańców!!

katia
katia
6 lat temu
Reply to  hanna

A na co wy jeszcze nie czekacie. a zapomniałam że na manhatanie mieszkają same lordy i muszą mieć autobus z pod każdej klatki

anama
anama
6 lat temu
Reply to  katia

tak, tak tysiące mieszkańców na jednym osiedlu to nic takiego. lepiej dostosowywać komunikacje do potrzeb kilkuset innych ludzi który głośniej krzyczą tak jak emeryci z dąbrówki czy z brzezin którzy nie mają lepszego zajęcia.

GrammarNazi
GrammarNazi
6 lat temu
Reply to  katia

piszę się “spod”, mieszkają “sami lordowie”

anonim2
anonim2
6 lat temu
Reply to  katia

Biorąc pod uwagę że w jednej klatce na Manhattanie mieszka tyle osób ile na calej harcerskiej to nawet byloby to uzasanione, ale az przystanku przy każdej klatce nie chcemy. Pozdro!

rodendron
rodendron
6 lat temu
Reply to  marcin

Dlaczego aż tak kosztowny? Przecież droga jest w planach do wybudowania, tak przynajmniej zapewniała aktualna Pani Prezydent więc to tylko kwestia dostosowania komunikacji do łącznika który tak czy siak ma powstać. A zdecydowanie takie dostosowanie jest niezbędne bo z urbanizacyjnego punktu widzenia, łącznik ten daje ogromną ilość nowych możliwości komunikacyjnych – także w zakresie komunikacji autobusowej.

FaKeN
FaKeN
6 lat temu

Głupszego pomysłu nie słyszałem.

anama
anama
6 lat temu
Reply to  FaKeN

bo może sam nie grzeszysz inteligencją

FaKeN
FaKeN
6 lat temu
Reply to  anama

Z tobą chyba jest także coś nie tak bezmózgu

anama
anama
6 lat temu
Reply to  FaKeN

Sam już Twój nick świadczy o poziomie rozwoju 😉 Niepotrzebnie w ogóle wdawałem się w dyskusje. Pozdrawiam!

FaKeN
FaKeN
6 lat temu
Reply to  anama

Co jest złego w moim nicku?

reo84
reo84
6 lat temu
Reply to  FaKeN

a to, że trasa 3 autobusów jest praktycznie taka sama nie jest GŁUPIE?

Anonimowo
Anonimowo
6 lat temu
Reply to  reo84

Nie jest głupie, bo tworzą wspólną ofertę czasową.

reo84
reo84
6 lat temu
Reply to  Anonimowo

dla jedynych mieszkańców tworzą wspólną ofertę czasową, a dla innych nie tworzą ŻADNEJ oferty

derwww
derwww
6 lat temu
Reply to  Anonimowo

Według mnie rozwiązanie problemu jest zaskakująco proste – wystarczy aby co 3 kurs linii 168 obsługiwał przystanki osiedle powstańców pawilon handlowy i osiedle powstańców parking i dalej normalnie jechał przez brzeziny i dąbrówkę. Przecież wtedy to nic nie wadzi dla dąbrówki i brzezin, a północne dzielnice nie korzystają praktycznie z 168 jako transportu do katowic, a jak chcą skorzystać mogą wybrać kurs który akurat nie jedzie przez manhattan. Według mnie to jest kompromisowe rozwiązanie, które zarówno rozwiąże problem braku połączenia z katowicami dalszych rejonów osiedla powstańców, a jednocześnie nie krzywdzi mieszkańców dąbrówki ani brzezin. Gorąco zachęcam do przemyślenia tego pomysłu.

qubec
qubec
6 lat temu
Reply to  derwww

popieram, nie rozumiem dlaczego ani kzkgop ani władze miasta nie mogą wdrożyć takiego pomysłu…

Anonimowo
Anonimowo
6 lat temu
Reply to  derwww

Boże chroń przed takimi bezmyślnymi pomysłami !

im2
im2
6 lat temu
Reply to  Anonimowo

Moze uzasadnisz dlaczego jest bezmyślny a nie tylko spamujesz?

Anonimowo
Anonimowo
6 lat temu
Reply to  Anonimowo

Nikt nie będzie czekał na jakiś ściep raz na 90 minut. Kursy wariantowe to wybicie z taktu, wybicie z synchronizacji do linii 5, do przesiadek ze 192. To dodatkowy czas na pokonanie i tak długiej trasy. Wszyscy krzyczą gremialnie “świetnie”, “popieram”, a jak przyjdzie co do czego to nikt tym nie pojedzie. I tylko nie pisz mi, że się mylę, bo to zawsze działa tak samo. Mieszkańcy dużo by chcieli, wiele mają pomysłów, ale bardzo mało z tego jest do wdrożenia. Była nawet niedoszła radna co z osiedla domków jednorodzinnych (fińskie) chciała tworzyć linię do Gliwic.

hmhm
hmhm
6 lat temu

Panie Krzysztofie, a co z problemem autobusu nocnego którego nadal Piekary nie posiadają? Czy trwają nad tym jakieś prace, czy w ogóle ktoś interesuje się tym tematem, że Piekary po 23 są oderwane od ościennych miast? Każde miasto czy gmina dookoła nas posiada komunikacje nocną z Katowicami! Nawet Wojkowice, a my? Jak ktoś ma dojechać na pociąg nocny który odjeżdża z Katowic?? Jedyna możliwość to podróż taksówką, co jest bardzo kosztowne. Problem jest bagatelizowany od lat, bo wszyscy radni mają samochody i nie myślą o tych których problem dotyczy, ale to skandal według mnie.

fgm
fgm
6 lat temu

Niezależnie od tego czy nowa droga powstanie, czy nie 168 od dawna powinien obsługiwać dwa przystanki które do tej pory omija – osiedle powstańców pawilon handlowy i osiedle powstańców parking. Tutaj mieszkają tysiące ludzi, a wiele z nich codziennie dojeżdża do szkół czy do pracy w Katowicach. Na przystanku osiedle powstańców codziennie rano jest TŁUM.

Anonimowo
Anonimowo
6 lat temu
Reply to  fgm

“Linia 168 mogłaby pokonać odcinek Osiedle Powstańców – Dąbrówka Wlk. Skrz. szybciej o 8-10 minut” Chłopie dowaliłeś żartem 🙂 Tą nową trasą jechałby rozumiem od teleportowania się do 2 minut ? 🙂 Rzeczywisty czas przejazdu byłby krótszy o 4-5 minut, ale pomysł jest mało mądry wbrew pozorom. Niestety ilu mieszkańców tyle pomysłów na przemieszczanie linii, a potem skutki opłakane, coś jak ze skracaniem 185. Wtedy też było prawo silniejszego, a skutki opłakane.

Anonimowo
Anonimowo
6 lat temu
Reply to  fgm

Nie dramatyzuj. Od czerwca został zmieniony 164 i 185 przez co zostało zapewnione skomunikowanie z 860, który do Katowic jedzie najszybciej.

anama
anama
6 lat temu
Reply to  Anonimowo

no może gdyby te śmieszne autobusy się nie spóźniały przy każdym kursie minimum 5 minut to przesiadka na 860 byłaby możliwa!!

Anonimowo
Anonimowo
6 lat temu
Reply to  anama

Nawet przy spóźnieniu 5 minut przesiadka na 860 nie stanowi problemu, ale notoryczne spóźnianie to faktycznie jest problem i tu powstaje problem przesiadki na linię 5 co teoretycznie powinno się udawać w praktyce częściej się nie udaje niż udaje. Wynika to raczej z olewania rozkładu przez kierowców niż z warunków drogowych, bo spóźnić się 6 minut z osiedla na 185 o 10tej to jest raczej wyczyn niż norma.

Anonimowo
Anonimowo
6 lat temu
Reply to  fgm

To mogą sobie podjechać na przystanek, gdzie jedzie 168 i problem z głowy. Strasznie komplikujecie.

anama
anama
6 lat temu
Reply to  Anonimowo

tak, czym podjechać? 164 albo 185 które już zwyczajowo mają opóźnienie przy każdym kursie i nikt sobie z tego nic nie robi??

hyt
hyt
6 lat temu
Reply to  Anonimowo

no jak ktoś jeszcze liczy na te wiecznie spoznione 164 i 185 to pozdrawiam… kilka razy próbowałam podjechać na 860 i niestety skończyło się to fiaskiem, bo oczywiście nie zdążyłam mimo, że miałam 10(!) minut na przesiadke.

Anonimowo
Anonimowo
6 lat temu
Reply to  hyt

Już nie wymyślaj.

anonim2
anonim2
6 lat temu
Reply to  Anonimowo

Bardzo merytoryczny argument, gratuluje.

Anonimowo
Anonimowo
6 lat temu
Reply to  anonim2

Na 860 się spóźnić to raczej wyjątkowy pech niż norma, nie wymyślaj. Teraz lepiej ?

Aga
Aga
6 lat temu
Reply to  fgm

Popieram!!!!

anna
anna
6 lat temu
Reply to  Aga

ja również!!

smerf
smerf
6 lat temu

A w chodnikach po Andzie niech wom metro puscom

aa
aa
6 lat temu
Reply to  smerf

Metro, metrem ale co z szybką koleją miejską która miała przejeżdżać z Katowic do Pyrzowic? Też pomysł umarł.

Studentka
Studentka
6 lat temu

Piekarzanie nadal czekają na komunikację nocną na trasie Katowice – Piekary Śląskie

anonim
anonim
6 lat temu
Reply to  Studentka

zdecydowanie popieram. to chore, że nie ma nocnej piątki. Mamy XXI wiek. Naprawdę tak szkoda pieniędzy na tak podstawową sprawe?? Mieszkamy w aglomeracji i należy się nam komunikacja z ościennymi miastami również nocą. Uważam, że to poważny temat którym powinna się jak najszybciej zająć rada miasta.

anonim.
anonim.
6 lat temu
Reply to  anonim

Moim zdaniem, trzeba zająć się pierw nocnym autobusem, a potem pomyśleć o tych standardowych autobusach. Nocny autobus jest chyba bardziej potrzebny, niż zmiana trasy 168. Nie bądźcie egoistami, bo nie macie pod nos przystanku i od razu chcecie zabrać 168 zarówno Dąbrówce, jak i Brzeziną. A wyobraźcie sobie, że niektórzy nim jeżdżą do pracy na Bytków, przesiadają się w tym Bytkowie. I co fajnie by wam było gdyby to WAM ktoś jeszcze bardziej skomplikował sprawe? Pozdrawiam.

Za pomysłem nie jestem.

Woocash
Woocash
6 lat temu

Stanowczo się nie zgadzam! Obecna trasa jest po prostu idealna i autobusy jeżdżą co chwile, nie trzeba czekać, a teraz będę musiał czekać dłużej na każdy autobus, tak? Bez sensu.
Zamiast zmieniać trasy może puścicie autobusy przegubowe w godzinach, w których ludzie jeżdżą do szkoły, bo się nie da oddychać w tych autobusach! Wszyscy na 8:00 jadą 5 o 7:30 i już na Dąbrówce Wielkiej Szkole ludzie mają czasami problem żeby wejść normalnie, a na Brzezinach często ludzie muszą rezygnować… A niech jeszcze wejdzie matka z wózkiem…

anonim
anonim
6 lat temu
Reply to  Woocash

Idealna dla wszystkich którzy mieszkają na dąbrówce i brzezinach!! Typowo polskie podejście – ja nie będę czekał 10 minut na autobus który mam pod domem, ale inni niech zapieprzają na autobus kilometr z końca osiedla bo ja nie mogę czekać. żenada

Anonimowo
Anonimowo
6 lat temu
Reply to  Woocash

Popieram

anita
anita
6 lat temu
Reply to  Woocash

Popieram

Mateusz
Mateusz
6 lat temu
Reply to  Woocash

Zgadzam się w 100%

Z Manhattanu
Z Manhattanu
6 lat temu

Ja jestem za. To jest problem wydostać sie z osiedla Powstańców na Katowice szczególnie w weekendy. Było by super gdyby 168 jechał wlasnie ta trasa.
Brzezinioki niech się nie denerwują macie 860 pod nosem. A ma Manhattanie mieszka o wiele więcej ludzi więc nie licytujmy sie bo to bez sensu.

aa
aa
6 lat temu
Reply to  Z Manhattanu

popieram

anonim, a co :)
anonim, a co :)
6 lat temu
Reply to  Z Manhattanu

168 nie wydostaniesz się w weekendy, nawet, gdyby prowadził do niego czerwony dywan, bo… 168 nie kursuje w weekendy….
http://rozklady.kzkgop.pl/index.php?co=rozklady&submenu=tabliczka&nr_linii=168&nr_przyst=10&id_trasy=15003

Mateusz
Mateusz
6 lat temu
Reply to  Z Manhattanu

w Weekendy 168 nie jeździ…

anna
anna
6 lat temu
Reply to  Mateusz

to powinien zacząć!!!

Komentator
Komentator
6 lat temu
Reply to  anna

@anna w weekendy jeździ “piątka” … a jeśli tak bardzo chcesz, to proszę, napisz pismo, zaargumentuj, przedstaw projekt, kalkulacje obsługi przystanków w dodatkowe dni, zbierz odpowiednią ilość podpisów i złóż w odpowiedniej instytucji, że STOSZEŚĆOSIEM POWINIEN ZACZĄĆ KURSOWAĆ W WEEKENDY

Henio
Henio
6 lat temu
Reply to  Z Manhattanu

168 w weekendy i tak nie jeździ więc problem z wydostaniem się z os. Powstańców na Katowice raczej pozostałby bez zmian.

jarek_mhn
jarek_mhn
6 lat temu

Kolejny raz widzimy jak nasza władza nie potrafi poradzić sobie z problemami komunikacyjnymi. Dlaczego komuś coś trzeba odebrać żeby innym dać. Prostym rozwiązaniem jest przerobienie trasy autobusu 164 tak aby bezczynnie co przejazd nie stał na dołkach około 20 30 minut tak jak teraz. Autobus 164 powinien bezpośrednio jechać do Siemianowic, z którego byśmy mieli łatwy dostęp do Katowic.
P.S. Nocnego nigdy się nie doczekamy

FaKeN
FaKeN
6 lat temu
Reply to  jarek_mhn

No dobry pomysł!

anonim
anonim
6 lat temu

Oczywiście, że trasa jednego z autobusu 5, 168 albo 860 powinna mieć inną trase. Przecież to nie jest normalne, że w niektórych częściach Piekar jest autobus co 10 minut a w innych trzeba iść kilometr pieszo aby na ten autobus dojść. Popieram pomysł. Na pewno jest niezbędny autobus który będzie obsługiwał CAŁE osiedle powstańców.

anna
anna
6 lat temu
Reply to  anonim

zgadzam się!

ula
ula
6 lat temu

Szczerz powiedziawszy to jest skandal, że w dzisiejszych czasach przy obecnych możliwościach komunikacyjnych istnieją takie problemy gdy ktoś mieszka w aglomeracji. Jeśli jest to taki burzliwy temat to miasto nawet powinno zainwestować w kolejną linię do Katowic która zaspokoi potrzeby społeczne.

reo84
reo84
6 lat temu

Czekam na moment gdy w końcu władza tego miasta jakakolwiek zainteresuje się realnym problemem jakim jest komunikacja nocna piekary-katowice i skomunikowanie dalszej części manhattanu z katowicami. Mam nadzieje, że kiedykolwiek to nastąpi.

anna
anna
6 lat temu
Reply to  reo84

dokładnie! chyba wszyscy już na to czekamy od dawna

grzegorzmhn
grzegorzmhn
6 lat temu

Mieszkam na końcu osiedla powstańców i cały czas do pracy do katowic jeżdżę codziennie samochodem, bo nie wyobrażam sobie biegania codziennie rano, a później po pracy gdy człowiek jest zmęczony na przystanek na drugim końcu osiedla. Ale gdyby był autobus do katowic na który nie muszę iść kilometr, to bardzo chętnie bym zrezygnował z samochodu na rzecz komunikacji. Pomysł mi się podoba.

qubec
qubec
6 lat temu
Reply to  grzegorzmhn

Moja żona dokładnie jest w takiej samej sytuacji.

Komentator
Komentator
6 lat temu
Reply to  grzegorzmhn

skoro tylko jest problem w tym, że przystanek jest daleko, to dlaczego nie podjedzie Pan sobie autem blisko przystanku, bezpiecznie zaparkuje i uda się dalej autobusem to Katowic?
nie wierzę w to, że jedyną przeszkodą jest ilość metrów do pokonania do przystanku….

założę się, że gdyby 168 faktycznie pojechało “nową” trasą to byłby problem, że się wlecze i “jeździłbym nim do pracy, ale jedzie za długo a w Katowicach i tak musiałbym się przesiadać”

dość sporo osób jeździ do Katowic z Osiedla Powstańców, może jakies ogłoszenie na blablacar? 🙂

Anonimowo
Anonimowo
6 lat temu
Reply to  Komentator

Dobra argumentacja. Choć jeden, który coś pojmuje w tej komunikacji. Dobry argument z tym podjazdem autem, ale może chce je sprzedać ? I tutaj przydałby się rower miejski na takie podjazdy.

im2
im2
6 lat temu
Reply to  Komentator

No ciekawe gdzie zaparkować tym samochodem? Bo raczej parking biedronki i lidla nie wchodzi w grę. A parkingi osiedlowe zawsze zapelnione

ammian
ammian
6 lat temu

To może niech autobus już jeździ przez osiedle jak 185 przecież już tak jeździł w okresie remontu ulicy i już by można zadowolić część osiedla.

mhn
mhn
6 lat temu
Reply to  ammian

zdecydowanie popieram

Natalia Ciupińska
Natalia Ciupińska
6 lat temu

Drodzy internauci,

to nie jest tak, że władza ma gdzieś całą komunikację miejską. Problemów jest wiele i dlatego Pani Prezydent zdecydowała się na opracowanie studium transportowego, które pokaże jakie problemy komunikacyjne są w Piekarach. Owe studium jest przygotowywane przez zewnętrzną firmę i owoce tej pracy mają być gotowe w kwietniu.
Jeśli chodzi o komunikację nocną, to problem jest taki, że każde miasto płaci jedynie za trasę autobusu w obrębie swojego miasta. Czyli jak chcielibyśmy nocny autobus do Katowic to muszą za niego zapłacić Piekary, Siemianowice i Katowice (jeśli miałaby to być ta trasa). Pod uwagę są brane różne opcje i trasy. Stąd w ciągu roku kadencji nowych władz nie udało się jeszcze otworzyć takiej linii.
W razie pytań zapraszam do kontaktu ze mną
mail natalia.ciupinska@gmail.com bądź na FB.

Anonimowo
Anonimowo
6 lat temu

Opracowanie, które pójdzie do szuflady… Choć ciekaw jestem co tam zostanie zaprezentowane.

Igor
Igor
6 lat temu

Pomysł mimo że nierealny do realizacji w dzisiejszym układzie drogowym to pokazuje jak dużym problemem jest dostęp do obecnej oferty przewozowej. Z drugiej strony jest wiele miejsc gdzie dojście do komunikacji miejskiej również nie jest bliskie i nie sposób znaleźć takie udogodnienie by wszystkim było dobrze w tej kwestii.
Znajdziemy rozwiązanie dla jednej strony to będą postulaty z drugiej strony. Przystanek Osiedle Powstańców Pawilon obsługiwany jest przez linie 185 i 164 czyż nie można podjechać i się przesiąść? Może postulować o to by zarówno kierowcy jak i rozkład umożliwiał takie przesiadki?

Damian Harazim
Damian Harazim
6 lat temu
Reply to  Igor

I kasować dwa razy bilety?

Komentator
Komentator
6 lat temu
Reply to  Damian Harazim

wystarczy kupować bilet odpowiedni na czas przejazdu, z takim można przesiadać się. jeśli kupi Pan bilet na 15 min, no to tak, trzeba kasować 2x bilet.

anonim2
anonim2
6 lat temu
Reply to  Komentator

To dodatkowe utrudnienie na które nie powinno być narażane takie wielu mieszkańców z których każdy placi podatki.

Komentator
Komentator
6 lat temu
Reply to  anonim2

Czy dobrze rozumiem, dodatkowym utrudnieniem jest kasowanie biletu adekwatnego czasowo do podróży?

Anonimowo
Anonimowo
6 lat temu
Reply to  Komentator

Zakresy czasowe na bilety w stosunku do cen tych biletów to rozbój w biały dzień i tu jest duży problem w przesiadkach, ale do bezmózgowia na Barbary nie ma co uderzać, bo to jest jak rozmowa ze ścianą.

Damian Harazim
Damian Harazim
6 lat temu
Reply to  Komentator

Dodatkowym utrudnieniem jest konieczność kasowania dodatkowego biletu, gdy z uwagi na przesiadkę (autobusy nie będą jeździły tak, że z jednego przejdzie się od razu do drugiego) bilet czasowy straci ważność przed końcem planowanej podróży i trzeba go kasować podwójnie.

Anonimowo
Anonimowo
6 lat temu
Reply to  Igor

Z tego co jest na 164 i 185 to w chwili obecnej w zasadzie jest wyciągnięte maksimum co się da. Tym łącznikiem jechać powinny 164 i 185, a potem kierować się do Bytomia, a nie żadne kombinowanie ze 168, bo to będzie demolka, a nie rozwiązanie.

Komentator
Komentator
6 lat temu

Wypadało by też, aby sam p.Turzański ustosunkował się do powyższej dyskusji.
Wyszła propozycja zmiany jedynie trasy 168, a z tego co widzę, to Dąbrówce i tak oberwało się najbardziej 😀
Panie Krzysztofie, co Pan o tym sądzi? W jakiej kondycji Pana zdaniem jest nasza, piekarska komunikacja? Czy trzeba ją przeorganizować, czy jest Pana zdaniem w porządku tak, jak jest? Powinno się jakies linie usunąć, zmienić trasy, a może zastąpić jakieś autobusy?
Powołując się na wypowiedź p. Natalii Ciupińskiej, ciekawi mnie, w jaki sposób “owe” studium pokaże problemy komunikacyjne?

Komentator
Komentator
6 lat temu
Reply to  Krzychu

No właśnie. Moim zdaniem za wcześnie na takie przedstawianie wariantów, po drogach, których nie ma, a dopiero co są w planach. Ta dyskusja tylko pokłóciła zamiast dać rezultaty, bo poziom dyskusji pozostawia wiele do życzenia. Żadnych potwierdzonych danych i obliczeń nie przedstawił ani pomysłodawca, ani Wy.
Nikt z nas nie jest specjalistą. Lecz uważam, że takie propozycje powinny być omawiane publicznie, na jakimś spotkaniu, na którym zostałoby to wszystko “po normalnemu” przedstawione. Bo na jakich danych autor wnioskuje 8-10minutowe szybsze pokonanie trasy?

Nie ma co na tym etapie tak rozjuszać zainteresowanych, a opinie mieszkańców warto brać pod uwagę, ale w odpowiednich warunkach. Bo tutaj, przepraszam, ale jeśli bierze Pan anonimowe komentarze jako zdanie mieszkańców, to dziwię się bardzo.

Anonimowo
Anonimowo
6 lat temu
Reply to  Krzychu

I chwała Bogu, bo już był jeden specjalista od wszystkiego i od niczego. Rozpier… cała komunikację na dolnym Manhattanie.

Anonimowo
Anonimowo
6 lat temu

kiedyś była tylko 5

qubec
qubec
6 lat temu
Reply to  Anonimowo

a kiedyś w ogóle nie było komunikacji tylko jeździło się konno, mamy wg Ciebie cofać się do tych czasów niż rozwijać wraz zapotrzebowaniem społecznym?

Łukasz
Łukasz
6 lat temu

Dobry pomysł! Zawsze coś szybciej. Mógłby jeszcze w weekend jeździć – bo to absurd, Piekary mają jeden bus, który łączy nas z Katowicami w weekend, a Bytom, Chorzów i Siemianowice z 4? Dobrym pomysłem byłoby też wydłużenie trasy 192 – nie tylko do Chorzów-Rynek, ale dalej wzorem 820 i 830 do Katowic – umożliwiłoby to połączenie z Zoo, czy Silesią. Tam też pracują ludzie z Piekar, a połączenie z Zoo i Wesołym Miasteczkiem to też korzyść dla naszych mieszkańców, no i dodatkowo 4 autobus do Katowic. Same PLUSY!

Anonimowo
Anonimowo
6 lat temu
Reply to  Łukasz

Ja pierdziele, jak czytam te coraz wymyślniejsze fantazje to aż się za głowę łapię. Jakości połączenia nie liczy się ilością linii, a ilością kursów, a ilość kursów wynika z ilości osób przemieszczających się daną trasą. Temat wydłużenia 192 do Katowic już zakończmy wreszcie, bo nikt się na to nie zgodzi. Po co wydłużać ? Od Chorzowa w kierunku centrum Katowic jadą 820 i 830 co 10 minut do tego 6 i 840 średnio co 10-30 minut, do tego tramwaje jadące co jakieś 3 minuty. Ta sama sytuacja od centrum Katowic. Wydłużanie 192 nie ma żadnego uzasadnienia.

Igor
Igor
6 lat temu
Reply to  Łukasz

Szybka linia do Katowic miała być w formie kolejowej relacji Pyrzowice – Katowice. Szkoda że nic nie wyszło

Kapitan
Kapitan
6 lat temu

Poważny problem, a tak dzieli mieszkańców jednego miasta !
Ostatnio na blogu zaproponowałem żeby ustawić drogowskaz na Bobrowniki w rejonie ul. Czołgistów i całe “miasto” “pojechało” po gorolach ,że po co im (Nam).
Piekarzanie , ludzie ! Jesteście strasznie nie tolerancyjni .
Jeżeli jest problem to nie można znaleźć konsensusu tylko najlepiej najeżdżać na innych , byle “mi” było dobrze.
I tak jak ludzie w Bobrownikach są dziwni tak samo dziwni są Piekarzanie .
Cysto zawiść.

A wracając do tematu, to droga by się zdała, (łącznik)
Można puścić dodatkową linie .
Wtedy nie ma problemu,
Ogólnie patrząc na temat komunikacji w Piekarach to zawsze był nie dosyt !
Obecna władza obiecywała rozwiązać problem ( również z 53)
ale to nie załatwia się od ręki !
Pani Natalio, mimo ,że Siemianowice nie będą chcieli korzystać z tej linii to można by puścić autobus pospieszny Piekary (większość przystanków) i potem końcowy w Katowicach, wtedy Siemianowice nie muszą płacić i nie mogą korzystać.
A w końcu linia ma być robiona dla Piekarzan !
Mimo ,że mogłaby ponosić straty, lub wyjść “na zero” to i tak wielu ludzi uszczęśliwi . (Młodzież chciała by skorzystać z miejskiego nocnego życia -(czyt. Katowice), a nie słyszeć mucenia krów w Piekarach, bo tu jedynie BP nocą żyje !

PS. Tako wieś jak Bobrowniki mają sklep 24 h ( 500m od granicy z Piekarami)

Igor
Igor
6 lat temu
Reply to  Kapitan

Chwila bo się trochę zagalopowałeś. To autobus przez Siemianowice ma przefrunąć na wyłączonym silniku? Skoro Siemianowice nie będą płacić za kilometry nabite na swoim terenie to kto ma sfinansować koszt przejazdu przez to miasto bo to czy przystanek jest obsługiwany czy też nie dla kosztu przejazdu i potrzeby jego sfinalizowania nic nie wnosi.

Anonimowo
Anonimowo
6 lat temu
Reply to  Igor

Kolejny, który mało wie, ale dużo komentuje po prostu.

Igor
Igor
6 lat temu
Reply to  Anonimowo

Może i mało wiem ale to co piszę akurat jest prawdziwe i racjonalne. Oczywiście chętnie posłucham o pomyśle finansowania nowego połączenia do Katowic bez udziału Siemianowic Śląskich ale obawiam się ze naszego miasta po prostu na takie coś nie stać.

Anonimowo
Anonimowo
6 lat temu
Reply to  Igor

To było pod jego adresem, a nie twoim.

Anonimowo
Anonimowo
6 lat temu
Reply to  Kapitan

Również 53 ? A co niby mają zrobić z 53 ?

Anonimowo
Anonimowo
6 lat temu
Reply to  Kapitan

“mogłaby ponosić straty, lub wyjść „na zero”” Zorientuj się jak wygląda opłacalność linii, a potem cokolwiek pisz.

Natalia Ciupińska
Natalia Ciupińska
6 lat temu
Reply to  Kapitan

Z tego co mi wiadomo to nawet, gdybyśmy chcieli zapłacić za przejazd autobusu w Katowicach czy Siemianowicach to nie jest to możliwe prawnie. Bo każde miasto organizuje przejazdy autobusów na swoim terenie (ustawa o samorządzie gminnym).
Dlatego u nas w aglomeracji jest to trudne do realizacji, ale nie niemożliwe. Czego dowodem jest uruchomienie ponowne linii 185 do Bytomia.
Pani Prezydent zdaję sobie sprawę, że nie możemy zamykać się w granicach Piekar i całkowicie popieram jej zdanie, że współpraca to klucz do sukcesu.

Południowe Piekary
Południowe Piekary
6 lat temu

Kilka tysięcy osób czeka dawno na takie rozwiązanie! Gdyby 168 jeździł tak jak proponuje autor pomysłu, to ludzie z manhattanu nie dość że mieliby dostęp do autobusu, to jeszcze szybciej by dojechali do Katowic. Tu też pojawia się perspektywa jakiejś lini do Wojkowic, Będzina w związku z tą drogą.

Najlepiej by było jednak utworzyć nową linię by nikt nie był stratny, ale gdyby trzeba było wybierać to Brzeziny zostałyby zmiażdżone przez zwolenników tego pomysłu z kilkutysięcznego manhattanu.

marek
marek
6 lat temu

w pełni popieram

Igor
Igor
6 lat temu

Zupełnie inna skala współpracy gdy przywraca się coś po (moim zdaniem) błędnych decyzjach poprzedników (zarówno w Bytomiu jak w Piekarach Śl decyzje o 185 podjęli poprzednicy) a co innego gdy chce się uruchomić nową linie. Siemianowice mają kilkanaście linii do Katowic. Nie możemy patrzeć na pryzmat tylko naszych potrzeb ale też również na to że uruchomienie kolejnej linii w Siemianowicach może by być tam uznana jako niegospodarność. Zwiększone koszty i potem cięcia częstotliwości kursowania a tego chyba nie chcemy by autobus jeździł jak w PKSie.
Oczywiście że poparcie dla pomysłu szybszej linii z Manhattanu do Katowic zbierze dużo podpisów wśród jego mieszkańców ale popierać to jedno a już kwestia ludzi korzystających to druga. Słowo korzystać to słowo klucz bo raczej nie powinno się odnosić do ludzi, którzy może kiedyś skorzystają a na co dzień swoje cztery litery pakują we własne cztery kółka (bo tak lepiej, tak wygodniej, etc). Tak ta komunikacja się nie sfinansuje.
Zasadnicza kwestia jest taka że w całej aglomeracji linie autobusowe jeżdżą po trasach zaplanowanych za poprzedniego ustroju. Dlatego (patrząc na nasze podwórko) mamy 3 linie pod kopalnie ale już tylko jedną na Strefę Aktywności Gospodarczej i to jeszcze bez wjazdu na ul. Zakładową.
Tak jest niestety w całej aglomeracji.

Anonimowo
Anonimowo
6 lat temu
Reply to  Igor

Na strefę to my przede wszystkim nie mamy nawet chodnika. Jakby 164 i 185 puścić przez Sadowskiego to zasadniczo wystarczyła by linia łącząca 3 silne punkty – Michałkowice Kościół, Wojkowice Park, Dąbrówka Skrzyżowanie. A propos korzystać, ktoś powiedział, że na osiedlu jest dużo ludzi starszych, pod których rzekomo powinno się wciągnąć 168 do Katowic. No i tu zasadniczo zaczyna się kolizja w temacie, bo ofertę powinno się budować zaczynając od ludzi regularnie jeżdżących, a ludzie starsi takimi nie są.

David
David
6 lat temu

połączenie kolejowe Katowice -Pyrzowice przez Piekary Śląskie to byłoby jedno z lepszych rozwiązań komunikacyjnych, trzeba tego pilnować.

Anonimowo
Anonimowo
6 lat temu
Reply to  David

Ten temat jest już zamknięty – nie będziemy mieć kolei. Tak czy inaczej Manhattanu to nie urządza.

osiedle wieczorka
osiedle wieczorka
6 lat temu

Jestem z os. wieczorka i studiuję. Kto najczęściej jeździ 860 do Katowic? Otóż rankiem jeżdżą studenci i osoby pracujące, a po 10 jeżdżą starsze panie do kościoła. Nawet nie przypuszczacie ile jest osób wsiadających do 860, które jadą tylko 2-3 przystanki. Nie lepiej wejść do autobusu mniej zatłoczonego? Co do 168, tam też są uczniowie, którzy wysiadają na Michałkowicach. Skoro tak wiele osób jeździ z Piekar do Katowic autobusami, czemu im utrudniać życie i wydłużać trasę? Kiedyś Dąbrówka nie była w ogóle obsługiwana przez 860 i podróż do Katowic była krótsza. Nie uśmiecha mi się jechanie na zajęcia półtorej godziny przed… tylko dlatego, że trasa do Katowic jest tak długa. A jakby wyłączyć Dąbrówkę, byłoby szybciej. Dąbrówka miałaby wtedy 5-tkę i 168. Poprzedni prezydent dbał tylko o tę dzielnicę – na rzecz jednej małej Dąbrówki ucierpieli studenci z Piekar.

Anonimowo
Anonimowo
6 lat temu

O całą minutę, straszne to cierpienia.