2021-11-19
Nowe chodniki w mieście
Mała rzecz, a cieszy: trwa budowa nowych chodników przy ul. Sienkiewicza i Janty. Na Sienkiewicza powstaną one na odcinku do Żwirki, a na Janty od Sienkiewicza do Kalwaryjskie. Całkiem spore pieniądze przeznaczyliśmy w tym roku na budowę i remonty chodników. Choć sporo zostało zrobione – przed nami jeszcze wiele pracy w tym zakresie.
Wymieniono także nawierzchnię chodnika z dotychczasowej zniszczonej i nierównej na kostkę przy ul. Skłodowskiej-Curie na wysokości Miejskiego Przedszkola nr 15. Obniżono również krawężnik przy przejściu dla pieszych. Pojawiły się też płytki ostrzegawcze dla osób niedowidzących i niewidomych.
Prace wykonują ZGK i efekty są naprawdę dobre. Dziękuję za ciężką pracę i wkład w poprawę jakości życia w mieście.
Marzy mi się uporządkowanie infrastruktury na osiedlach – porządne chodniki i miejsca parkingowe, których przeraźliwie brakuje. Sukcesywnie będą powstawać kolejne, potrzeba jednak na to czasu.
Krok po kroku, konsekwentnie zmieniamy Piekary Śląskie!
Komentarze
Uwaga! Dyskusja jest moderowana raz dziennie (zwykle rano) - komentarze nie pojawiają się od razu w momencie publikacji. Komentarze nie związane z tematem posta, obraźliwe, wulgarne nie są publikowane. Jeśli nie widzisz swojego komentarza sprawdź MOJE ZASADY i REGULAMIN
Kiedy zostanie całkowicie otwarta dla ruchu ulica Bytomska? Widać że remont się już w sumie skończył, więc można by było otworzyć pas w kierunku Bytomia.
Nie odebraliśmy drogi – czekamy na wykonanie poprawek, właśnie na pasie w kierunku Bytomia.
Będziecie robić zatoczkę dla autobusów, więc zrobiliście zygzak na dzisiejszym przystanku, i co potem wydrapiecie razem z nowym asfaltem tak jak strzałki na światłach?
Nowa zatoka będzie dopiero budowana a oznakowanie na przystanku musi być kompletne.
Pomieszanie z poplątaniem. Jaki jest sens robić najpierw nawierzchnię, a potem ja niszczyć przy budowie zatoki. Tylko proszę nie pisać, że przy budowie nie zostanie uszkodzony nowy asfalt. A co gdy się okaże, że trzeba zmienić lekko profil jezdni?
Nikt niczego nie będzie niszczył. Zatoka powstaje poza jezdnią, będzie trwale oddzielona od drogi, na terenie, który trzeba przebudować, zmienić dojście do Kauflandu, przesunąć istniejące sieci – całkiem spora inwestycja. Nieco inne rozwiązanie niż “klasyczna zatoka” o jakiej Pan myśli. W tym miejscu ze względu na znaczne nachylenie takie rozwiązanie nie wchodziło w grę.
Panie Krzysztofie.
Zaplanowane-zrobione. Oko się cieszy.
Jednak utrzymać chodnik w takim stanie jak po odbiorze przez wiele lat?
Ja osobiście swój plac zamiatam, dbam o kostke bo dałem kupę pieniądza. Dobrze by było zlecić zgk roczne przeglądy tychże drogich inwestycji.
Korfanty jak zrobił ulice K.Miarki to tylko zrobił. Przy parkingach (k.cmentarza) po roku już trawa wyrastała ,nikt nie pryskał,poprostu miał gdzieś wydane pieniądze.
Przy K. MIARKI 23 Przy tej kamienicy co była kiedyś ta dyskoteka to kostka jest zielona od mchu. Owszem kamienica zaniedbana z rynien się leje, tynk się sypie ale chodnik nadal jest miastowy.
Ba ,to nadal jest centrum miasta. Chodnik przy “rynku”.
Liczę na Pana.
Utrzymanie musi być stałe – pełna zgoda. Innymi słowy odgruzowujemy zaległości i będziemy utrzymywać na właściwym poziomie.
Ja bym zostawił chodniki a naprawił najpierw ulice głównie centralną która przechodzi przez Piekary albo wprowadzić darmową komunikację tak jak w Kaletach i się będzie można przesiąść na autobus bo w innym przypadku jak się setki kierowców zacznie zgłaszać do miasta o odszkodowania na naprawę samochodów to będą dla miasta to ogromne koszta bo przecież nawet za PRL-U jak działały kopalnie ulica wyglądała lepiej. Należy też od wykonawców żądać gwarancji bo skasują słono za robotę a za dwa lata i tak droga się rozklekocze i znowu będzie to samo.